Autor Wątek: Biblioteki pomocnicze do opengl c++.  (Przeczytany 1734 razy)

Offline karol2500

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2012, 22:11:58
Witam ostatnie czasy staram się zbudować własną grę dotąd radziłem sobie z freeglut ale niestety wady tej biblioteki zaczynają mnie przerastać. A więc reasumując szukam jakiejś dobrej biblioteki
pomocniczej do opengl. Najlepiej aby obsługiwała opengl 3.3 i nie zwalniała zbytnio komputera.
Na oku mam 3 biblioteki (ale niestety nie wiele o nich wiem) :
Allegro
SDL
SFML

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Lipiec 05, 2012, 22:25:28
Ja sobie kiedyś dobrze radziłem z Alegro (wersja 4.x + AllegroGL).

Offline SnowyMan

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 05, 2012, 22:28:48
Najlżejsze jest chyba GLFW, w innym wypadku możesz wziąć którąś z tych co wymieniłeś, nie wiem, mi podchodzi SDL ale to osobiste preferencje (uwaga: obsługuje OpenGL 3 dopiero od wersji 2).

Offline karol2500

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2012, 22:43:00
Pobrałem to sfml ale obsługuje tylko opengl 2.1. Teraz zostało mi allegro i sdl jakby ktoś miał jakieś opinie o
wydajności tych bibliotek to bym prosił zamieścić.

GLFW raczej odpada bo potrzebuje biblioteki typowej pod gry.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 05, 2012, 22:52:16
GLFW raczej odpada bo potrzebuje biblioteki typowej pod gry.
A co ci w niej brakuje?

# Lipiec 05, 2012, 23:11:33
Ja GLFW dołączam nawet do exeka (biblioteka statyczna).
Reszta wymaga dll albo musisz robić gry z otwartym kodem.

Offline Boski

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 06, 2012, 00:17:11
Także polecam GLFW, tworzenie okienka gotowego do pracy, wraz z antyaliasingiem to pare linijek. Nie jest przestarzała, i daje sporo możliwości :)

Offline flexi

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2012, 00:30:36
Tak jak wiekszoc polece GLFW, Antialiasing to jedna linjka, input, itp wszystko bardzo latwe, i dobrze dziala.

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2012, 01:00:31
SFML 2 obsługuje OpenGL 3.3

Szczerze mówiąc korzystałem z każdej wymienionej biblioteki. Poeksperymentuj sobie z każdą, zobacz co Ci najbardziej odpowiada. Funkcjonalność jest niemalże identyczna. Kwestia gustu.

Kiedyś używałem tylko SDL, bo naprawdę jest godne polecenia. Potem przerzuciłem się na SFML, z którego korzystam do dziś. Używałem nawet przy okazji pracy inż. Architektura biblioteki, dokumentacja - świetna robota.

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2012, 13:54:19
Allegro5 obsługuje OpenGL3.

Offline karol2500

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2012, 14:41:36
Witam problem rozstrzygnięty wybrałem GLFW z początku trochę za bardzo przypominał mi freeglut i myślałem że będą z nim podobne problemy, jednak się pomyliłem.

Co do sfml to brak możliwości podpięcia opengl 3.3 wywnioskowałem bardzo szybkimi i niedokładnymi poszukiwaniami więc mogłem się pomylić.

Oczywiście wszystkim dziękuje za szybką pomoc.