Autor Wątek: Game Designer  (Przeczytany 8167 razy)

Offline Deotho

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2012, 20:20:27
Pomoc zawsze się przyda. ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline darthtomi

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 08, 2012, 14:26:13
Ja też szukałem odpowiedzi na to pytanie i oto co udało mi się ustalić:

Język angielski musisz znać - tak jak średniowieczny scholastyk musiał znać łacinę, a współczesny naukowiec musi znać angielski, tak i Ty musisz gadać po angielsku.

Musisz umieć programować - oczywiście nie na poziomie rzeczywistego bycia programistą, ale na poziomie moda do Minecrafta, prostej gierki w Java Scripcie albo skryptu do Papirusa (Skyrim).

Musisz poczytać literaturę, np. The Art of Game Design.

Musisz założyć bloga:D - bardzo wielu życzliwych właśnie to sugeruje i chyba nie jest to taki zły pomysł.

Oczywiście to tylko moje gdybania - bardzo chętnie dowiem się co bardziej doświadczeni ode mnie sądzą na ten temat.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

  • +1
# Lipiec 08, 2012, 16:41:29
Musisz poczytać literaturę, np. The Art of Game Design.
Nie, nie musisz. Przydaje się, owszem. Choć dobrych książek traktujących jest naprawdę niewiele. A wiele z treści z tych dobrych lubi się... przedawniać. Bez minimalnego doświadczenia nie przyswoisz treści, zaadaptujesz je w zły sposób lub zapatrzysz się w twierdzenie, które ledwie ślizga się po rzeczywistym celu.
W mojej hierarchii podręczniki są bardzo nisko. Wyżej: własna gra/mod/treść/kod, granie w dobre i złe gry, natychmiastowa dyskusja o przegranych grach (tego brakuje na tym forum przez co nieco błądzimy we mgle), czytanie opini o grach dobrych site'ów (z którymi i tak zawsze się polemizuje), czytanie komentarzy graczy pod tymi komentarzami, wyszukiwanie dobrych tekstów przekrojowych, polemizowanie na forach.
To daje ci dobry wgląd w świeże produkty i feedback graczy.
Książki? To przestarzała forma rozpowszechniania wiedzy - brak możliwości bezpośredniej dyskusji w większym gronie. W wolnym czasie :)

Cytuj
Musisz założyć bloga:D - bardzo wielu życzliwych właśnie to sugeruje i chyba nie jest to taki zły pomysł.
Sugeruje, ale nie zmusza. Do pisania bloga trzeba mieć i skilla i sporo czasu - większość z nas tego nie ma.
Poza tym zdecydowanie lepiej pisać o produkcie, opisać doświadczenia związane z czymś co znają inni niż wypociny kręcące się wokół nas.

Offline Mendrek

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2012, 19:27:20
Innymi słowy game designer to musi być jednocześnie umysł po części ścisły (bo musi się nauczyć programować, chociażby podstawy w Javie - co umożliwi mu stworzenie małej, niesfornej i nikomu poza nim samym niepotrzebnej gry - dzięki czemu pozna meandry bycia game designerem od strony technicznej), oraz po części humanistyczny (co umożliwi mu tworzenie zaawansowanych profili psychologicznych postaci, porywające dialogi i połączy to uber ciekawą fabułą dzięki której nawet niedoróbki techniczne przykryte zostaną geniuszem jego storytellingu). Przy okazji dobrze żeby miał wyobraźnię, by wpaść na coś innowacyjnego (technicznie i fabularnie), bo "kolejnego MMORPG-a" albo "gry a la GTA IV" nikt już nie strawi, ani nawet nie uwierzy w powstanie tego. Przy okazji powinien też świetnie dogadywać się z każdym członkiem zespołu, a więc dobrze by znał żargon każdej z tych grup, z którymi będzie musiał (niestety) współpracować.
A i tak najlepiej żeby sam robił całe gry, o!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2012, 19:29:47 wysłana przez Mendrek »

Offline PITITOJA

  • Użytkownik

# Maj 12, 2014, 14:10:47
Witam,
Zapraszamy do udziału w konkursie dla Game Designerów. Do wygrania 2 x 15 000 zł. Szczegóły na naszej stronie internetowej www.loriproductions.com