Autor Wątek: Warsztat game - trolololo  (Przeczytany 10385 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 27, 2012, 23:37:20
Cytuj
Nie spodziewałem się że gry nie da się zrobić krócej niż miesiąc.
Da się. Wszystko zależy od gry. Nawet w jedną godzinę samemu coś się da zrobić.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline toxic

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2012, 16:51:49
@świrus,

i jak tam, trololo?

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 02, 2012, 17:51:35
i jak tam, trololo?
Dobre pytanie.
Zastanawiam się co teraz zrobić.

Offline toxic

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2012, 18:04:11
Chyba powinieneś zebrać ekipę. Np. złapać hashedone'a za uszy, spytać dokładnie czy miałby czas i chęć, oraz spytać go o namiary na resztę osób z tego "warsztat game podejście drugie" o którym wspomina - tam mogą być nadal osoby zainteresowane takim 7dmio dniowym sprintem.

Jakoś tak...

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 03, 2012, 14:52:45
Dobrze, sprawa wygląda tak:
Jutro o 19:00 będzie postawiona konferencja na google hangouts.
Wszystko co i jak zostanie opisane.
Prosiłbym o osoby które "Pomogą" o wejście tak około 18:50 na forum, będzie podane jak się dostać.


:)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2012, 14:58:24
a obserwatorzy z popcornem też mogą wejść?

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 03, 2012, 15:00:36
a obserwatorzy z popcornem też mogą wejść?
Jeżeli nie będziesz przeszkadzał.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2012, 15:02:44 wysłana przez świrus »

Offline zxc

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 03, 2012, 15:15:34
Cały czas mówimy tu o:
-grupie ludzi, która nigdy ze sobą nie pracowała,
-wśród których wielu nie skończyło dotąd gry,
-pracującej zdalnie,
-przez tydzień

?

Wybierzcie dwa z powyższych i jest fajny projekt, z którego każdy coś wyniesie. W przeciwnym razie zrobi się z tego komunikacyjny koszmar i żadna gra nie wyjdzie.

Albo dobierzcie się w pary grafik + programista. Więcej pracy w tygodniowym projekcie i tak nie będzie, a im mniej osób, tym mniej wątpliwości i większa szansa, że coś faktycznie powstanie.

Offline aodm

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2012, 17:14:23
A ja proponuję coś innego. Jako bardzo stary forumowicz pamiętam jeszcze projekt Trinity, robiony na zasadzie podobnej do Warsztat Game. Może odświeżyc ten stary projekt (którego opis zamieszczam poniżej na podstawie kopii strony warsztat.pac.pl z 2004 roku), w stylu luźnego Open Source z jednym wszechmogącym managerem.

Opis Trinity:
Cytuj
Projekt: Trinity

Opis:
Opis gry - w prostych słowach...
 "Wszystko zaczyna się od wyboru rodziców. Kilkanaście różnych osobowości, o różnych cechach, statusie społecznym, umiejętnościach. Wybierając rodziców dla swojej postaci decydujesz o pewnym zestawie cech, jakie Twoja postać otrzyma w momencie narodzin. Później można prawie wszystkie zmodyfikować w pewnym zakresie. Decydujesz również, w jakim wieku zamierzasz rozpocząć przygodę. Kiedy skończysz z tworzeniem postaci, przychodzi czas na drugi etap: stworzenie świata. W tym celu określasz przebieg linii frontu i miejsca wybuchów określonej liczby bomb atomowych. Wciskasz [Enter]... Rok 2002. Wojna stała się faktem. 
 Kiedy rozpoczynasz wędrówkę po zniszczonej wojną Polsce, odkrywasz, że rzeczywiście - bomby wybuchły tam, gdzie wskazałeś. Zniszczyły te miasta, które wybrałeś. Przyczyniłeś się do Armageddon'u. Dlatego świat jest taki pusty, ponury i wrogo nastawiony. Rok 2070. Masz zadanie. Opuszczasz swój schron. Nie wiesz nic o świecie "na zewnątrz". Jesteś przeszkolony w wielu dziedzinach. Czy to wystarczy, aby przetrwać? 
 Jeszcze nie wiesz, że spotkasz na swojej drodze przyjaciół i wrogów, ludzi okaleczonych przez wojnę, ludzi cierpiących i ludzi zadających cierpienie innym. Nie poradzisz sobie z nowymi wirusami, nie porozmawiasz z psychicznie chorymi, nie pokonasz samotnie wrogiej grupy łowców i będziesz musiał zawsze wybierać pomiędzy obojętnością i zaangażowanie, pomiędzy świadomością o misji do spełnienia i pokusami świata.
Jesteś taki pewny siebie. Trinity odmieni Twoje życie."
 
Najważniejsze cechy:
- Gatunek: cRPG (computer Role Playing Game).
- Grafika: Pełne 3D, rzut izometryczny (a dokładnie aksonometryczny).
- Dźwięk: bedzie, ale na razie nikt nie wie jaki.
- Tryb rzeczywisty rozgrywki a  walka w turach.
 
Świat- spojrzenie od strony gracza:
- Obszar: Polska i terytoria graniczne.
- Dynamicznie generowany i kształtowany świat w oparciu o decyzje gracza dotyczące miejsca detonacji bomb nuklearnych.
- Klimat odpowiadający sytuacji po wojnie nuklearnej, czyli zdecydowane ochłodzenie i zlodowacenie części świata.
- Świat żyjący swoim własnym życiem - historia gracza jest tylko dodatkiem; bohater już nie musi ratować świata...
- Stosunkowo prosty system ekonomiczny.
- Środki transportu, np. samochód, sanie.
- Występują choroby zakaźne i inne, niespodziewane utrudnienia.
- System dnia i nocy oraz pór roku.
- Widoczne zmiany klimatyczne wynikające z upływających lat.
- Możliwość posiadania własnego domu.
- Rozmieszczenie większości miast w oparciu o realne (obecne) współrzędne; nowe miasta - algorytm oparty o stopień zniszczenia terenów, radiacji, topografii i użyteczności.
- Rozmieszczenie NPC uzależnione od stopnia zniszczenia terenów i warunków umożliwiających zasiedlenie.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Lipiec 03, 2012, 18:20:23
Jeden poważny minus: to cRPG. Cholernie trudny do wykonania dla niedoświadczonej grupy pracującej zdalnie ze względu na złożoność i stopień zależności między poszczególnymi elementami gry.

Ogólnie idea jest całkiem ciekawie. Choć wybieranie miast do zniszczenia wydaje mi się zupełnie bezcelowe - gracz randomowo wybierze miasta, nie będziesz przecież rozkminiałem niczego w tym momencie. To początek gry, więc nie będzie miał pojęcia, jakie efekty przyniesie wybieranie konkretnych miast. A ilość pracy wymagana do zaprojektowania i zbalansowanie świata, gdzie gracz sam wybiera zniszczone miasta i linie frontu, musiałaby być potworna. Zysk zbyt mały w stosunku do wymaganej pracy.

Jeśli już ktoś chce robić RPG, niech zrobi coś w klimacie Cyberpunk. Znacznie łatwiej będzie zainteresować efektami swojej pracy jedynego w Polsce developera tworzącego RPG ;) :)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Lipiec 03, 2012, 18:27:09
3d, crpg, pozdro, posiadanie własnego domu, choroby zakaźne, wtf aodm?

Bardzo stary forumowicz, a jeszcze myślący o zrobieniu ogromnego rpga/mmorpga?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2012, 18:30:07 wysłana przez Antek »

Offline aodm

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2012, 18:29:20
Cyberpunk to mój ulubiony gatunek literacki. ;)
Wszystko imho sprowadza się do charyzmatycznego managera, który poprowadziłby projekt - wtedy nawet RPG wchodzi w grę.

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Lipiec 03, 2012, 21:40:12
rozbudowany cRPG robiony przez amatorów, którzy w zasadzie się nie znają, do tego w 7 dni. Ciekawe czy wam się uda

Offline aodm

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2012, 21:50:54
3d, crpg, pozdro, posiadanie własnego domu, choroby zakaźne, wtf aodm?

Bardzo stary forumowicz, a jeszcze myślący o zrobieniu ogromnego rpga/mmorpga?
Zrobienie *ogromnego* RPGa to, zakładając, że ma się niezłych koderów, głównie wysiłek włożony w mass-produkcję contentu i tutaj się zgodzę, że to raczej trudne. Niemniej można spróbować zakodzić gameplay i zostawić   resztę contentu na później, może inwestor zatrudni level-designerów?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Lipiec 03, 2012, 22:00:13
Jakby to jasno ująć... Gameplay is usually designed by gameplay designers. Nie da się napisać systemów gameplayów przed zatrudnieniem designerów. Projekt gry to nie "cześć contentu, której resztę zostawiamy na później". Nie będzie żadnego inwestora, jeśli rozumiesz roli designerów.

Amatorskie projekty RPG leżą i kwiczą głównie przez zupełny brak jakiegokolwiek rozumnego projektowania. Reszta problemów to przeszkody, rzekłbym, drugorzędne. Bo powtarzają się bardzo często, braki w projektowaniu występują prawie zawsze. Dlatego udają się takie projekty jak własny silnik open source do Morrowinda czy paczka 1GB lepszych tekstur (Morrowind czy pierwszy Deus Ex).