Autor Wątek: Problem ze zmianą pozycji  (Przeczytany 798 razy)

Offline txt

  • Użytkownik

# Czerwiec 25, 2012, 20:40:52
Witam! :>
Mam mały problemik. Stworzyłem klasę Sphere, która ma pole radius.
Mam takżę odpowiedni vector zawierający wszystkie Sphery, ale problem polega na tym, że po "wepchnięciu"
danej Sphery do vectora mogę zmieniać wartości tylko w wektorze, ale nie w klasie, którą przekazałem.
Czy istnieje możliwość zmiany zawartości vectora zmieniając wartość pola klasy mu przekazanej?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline asmen

  • Użytkownik

  • +5
# Czerwiec 25, 2012, 20:43:40
Do jasnej ciasnej czemu w 'Tworzenie silników', a nie w 'Szkółka'?

Offline Witek9002

  • Użytkownik

# Czerwiec 25, 2012, 20:44:29
To może trzymaj w wektorze wskaźniki na te obiekty. A tak właściwie, co kombinujesz?

Offline magik6000

  • Użytkownik

# Czerwiec 25, 2012, 20:51:43
x[y]->z=a;
o to chodzi??

Offline txt

  • Użytkownik

# Czerwiec 25, 2012, 21:07:34
Cytuj
Do jasnej ciasnej czemu w 'Tworzenie silników', a nie w 'Szkółka'?
Właśnie w tym miałem dylemat, ponieważ uczę się robiąc mini silnik.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2012, 00:37:35
<offtop>
Malo sie nauczysz jak z kazdym problemem bedziesz walic na forum :)

Sproboj cos sam wykombinowac a jesli po 2 dniach szukania, rozwiazywania nic nie dzialasz wtedy napisz na forum :)
</offtop>

To powinno pomoc :)
vector<Object *>objects;
Object* someObject = new Object;

objects.push_back(someObject);

someObject->x += 1; // teraz sie zmieni :)

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2012, 01:37:09
txt: może wróć do odpowiedniej literatury, a nie "uczysz się robiąc mini silnik". Po twoim poście nie wiesz co to kolekcje, wskaźniki, różnice między klasą a obiektem, elementarne podstawy obiektowości.

Pisz sobie mini silnik w C, potem się przerzucaj na C++. Albo pozostać i będzie super.