Autor Wątek: ALDC3 - Głosowanie!  (Przeczytany 8992 razy)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 18, 2012, 20:05:47
No i się stało, prace gotowe.
Jedna mała uwaga z powodu moich problemów z systemem nie mogłem wygenerować wszystkich 3 zestawów map, więc wygenerowałem jeden.

http://speedy.sh/FrE6X/ALDC3.zip

Ankieta będzie trwała 4dni.
Aha info co do pracy Liosana, wyzwaniem jest wjście z tej dziury, polecam wyłączenie fizyki, znalezienie innej dziury i wyjście z niej.

I tak na marginesie, kolejne compo będzie zorganizowane przez kogoś innego.
Kogoś... :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 18, 2012, 20:21:04
Głosują uczestnicy czy wszyscy?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Czerwiec 18, 2012, 20:33:24
Tak sobie chciałem obadać temat, ale przy każdej pracy mam jakiś skośny quad:
?

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 18, 2012, 20:37:57
Wszyscy głosują.

Co do tego problemu Vipa to bij do tematu K.K

Offline albireo

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2012, 20:51:45
Ej, świrus, zbereźniku jeden, przekręciłeś mój nick :)  (i sprawdziłem, w mailu i nazwach plików jest prawidłowy.)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 18, 2012, 21:03:24
Ojc przepraszam :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 18, 2012, 21:38:05
Komentarze:

Adam:
+ zamek prosty, ale jak malowniczo ulokowany! :D
+ elegancki murek wzdłuż heightmapy
+ fosa: specjalnie dla niej KK powinien dorobić wodę!
+ tylko tu zebrałem z radością wszystkie pucharki!
- brakuje niestety różnorodności w różnych generacjach.

Albireo:
+ Fantastyczne zamczysko!
+ Ciekawy do zwiedzania, mimo schematyczności; w miarę różnorodny w obrębie jednej mapy (eleganckie narożniki, brama).
+ Co do różnorodności w różnych generacjach: Już miałem marudzić, że wtórny i że to samo w różnym rozmiarze, ale obroniłeś się proceduralnym rozkładaniem pomieszczeń! :)

Karol:
- musiałem wyłączyć oświetlenie, strasznie muliło
+ ale wygląda dość malowniczo!
- do zamku nie da się wejść bez latania
- niestety wieje pustką, nie zaciekawił mnie
+ ...choć "łał" na początku zrobiłem. :)

Kos:
! Hahaha, ale trafiłem seeda :D 3 wieżyczki jedna na drugiej. 2 bywały często i wyglądały fajnie, ale tego jeszcze nie widziałem ani razu.
- cosik mały ten mój zameczek, nawet przy lepszym seedzie...

Liosan:
- dlaczego nie dałeś binarki? Samowykonywalnego .jara łatwo wygenerować z Eclipsa przecież :).
+ wychodzenie z dziury i most na początku to fajny motyw! przy szczęśliwszym seedzie robi dobre wrażenie.
- pustka bez skyboxa :D Chociaż robi w pierwszej chwili wrażenie podobne do Tajemnego Sanktuarium z Diablo 2. Surrealizm! +
+ chaotyczna galeria wieżyczek - zabawna!
+ efektowna brama
- a mury nie
++ zagospodarowane wnętrze! kupy gruzu (?), studnie, wieże. Niskie wieże wyglądają jak domki. Tu mógłby ktoś mieszkać!
+ super teksturowanie, decale na ścianach robią bardzo wiele
- miałem nadzieję, że podobnie jak w Twoim pierwszym ALDC (wyspy) zadbasz o aspekt gamingingowy poziomów (nazbierałem wtedy 23600/23600 punktów w kielichach! tu mi się nie chciało)
+ ale i tak to Twój generator odpaliłem w końcu sporo razy :)

Reg:
+ Castle-themed 3D maze! Zabawne, bardzo oryginalne
- niby mało różnorodne...
+ ale całość matematycznie poprawna i jak od linijki - to robi interesujące wrażenie
+ aż pożałowałem, że nie mogę podkręcić parametrów (myśl: "ha, ciekawe jak wyglądałoby to przy 20 piętrach?")
+ dobre teksturowanie (drewno!)
+ czytałem readme... musiałeś robić od razu framework, nie? :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2012, 21:47:19 wysłana przez Kos »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 18, 2012, 21:46:39
BTW- mamy teraz tylko po 1 mapie w paczce, a nie zwyczajowo po 3, więc uprasza się o bawienie się generatorami i ocenę na podstawie kilku wyników!
i nie mówię tego wyłącznie dlatego, że nie jestem zadowolony ze swojego seeda. Tylko troszkę dlatego. :D

Tutaj jest binarka pracy Liosana (wykonywalny .jar - wystarczy dwukliknąć), bo w paczce nie było.
Warning: powyższa jest kompilowana przeze mnie przed chwilą, więc należy ją ofc traktować jako nieoficjalną; skasuję, jeśli Liosan zechce podać swoją. (Wrzucam, bo lepiej nieoficjalna, niż żadna- zawsze może parę osób więcej odpali :))

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2012, 22:38:30
albireo: podoba mi się ta krata na początku :D sam zameczek również ciekawie rozbudowany w środku

Karol: po pierwsze - za ciemno ;) ogólnie fajny zamek w stylu... romańskim (dobrze mówię? :D ), szkoda tylko że nie da się wejść do tych budowli, a wejście do zamku jest niestety często zbugowane (albo za wysoko, albo przysłonięte trawą)

Kos: jak wyżej, zbyt ciemno ;P skromny zameczek, szkoda że są tylko mury i wieżyczki, ale po włączeniu prostego oświetlenia prezentuje się ciekawie ;)

Liosan: z dziury czasem nie dało się wyjść, a most nie dochodził do zamku tworząc przepaść ;) ładne "dwuteksturowe" mury, te sterty gruzu i studnie (tu też się prosi o wodę, Krzysiek :D ), co do wież to powinny być imho jeszcze jakoś zakończone u góry, i brakowało mi jakichś większych pomieszczeń w zamku; ogólnie ładnie :)

Reg: Twój zamek najbardziej mi przypomina zamek :) Bardzo ładnie zrobione mury i fajna sieć naziemnych i nadziemnych przejść, podoba mi się :)

Pozdrawiam.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2012, 23:26:36
jak to odpalić? jak drag'n'dropuję mapę na .exe silnika to widzę czarny ekran z kursorem tylko...

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2012, 23:27:58
Po prostu map.vox ma być w katalogu z exekiem i uruchamiasz exeka dwuklikiem ;)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2012, 23:30:12
Ew. w config.cfg można zmieniać nazwy map, a te wygenerowane skopiować do katalogu z voxdungiem.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Czerwiec 18, 2012, 23:50:08
Cieszę się, że tyle osób tym razem wzięło udział w konkursie. Gdybym miał ocenić wszystkie prace a nie wybrać tylko jedną najlepszą, to skomentowałbym po kolei od najlepszych:

- albiero - Świetne!
- Kos - bardzo fajne!
- Liosan - zamek jest, ale czemu zaczynamy w dziurze, trzeba z niej wylecieć, potem przeskoczyć nad przpaścią i dopiero można do niego wejść?
- Adam27 - Fajne. Szczególnie te drzewa. A miał być zamek! Właśnie to jest problem - za dużo zieleni, za mało zamku :)
- Karol - :/ Ten zamek miał być do oglądania z zewnątrz?

Kos:
Framework pewnie że musiałem robić, jego kod udostępniłem więc też możecie korzystać. O ile ktoś pisze w C++, a to widzę nie jest tutaj popularna opcja :)
Drewno zrobiłem kreatywnie, wykorzystałem jedną ze standardowych tekstur, tylko rozciągnąłem ją w jednej osi i zmieniłem kolor na brązowy.
Moja mapa nie jest do końca matematycznie poprawna. Może się zdarzyć wieża tak wysoka, że do jej wyższych pięter nie ma dojścia, a jak tam się wylosuje pocharek to plansza jest nie do przejścia. Zacząłem pisać algorytm na zaznaczanie które miejsca mapy są osiągalne żeby tylko tam wstawiać pucharki, ale nie dokończyłem.

Świrus: Organizacja zasługuje na wielkie "BUUU!" ;) Fajnie że zorganizowałeś konkurs bo ALDC to świetna sprawa, ale dobrze by było:
- Wygenerować po 3 mapy a nie jedną.
- Spakować je jakoś tak, żeby tekstury i wybraną mapę jakoś łatwiej podrzucić programowi do uruchomienia (to temat do przemyślenia dla Krzyśka K.). Choćby nazwać każdą mapę map.vox.
- Zrobić tradycyjne głosowanie, w którym biorą udział tylko uczestnicy, wybiera się 3 prace a nie jedną i nie można głosować na siebie.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Czerwiec 19, 2012, 00:15:38
Cieszę się, że wszystkie prace są na tak wysokim poziomie, chyba najbardziej udane ALDC compo, nie? Wszystkie prace ciekawe, i długo nie mogłem się zdecydować na którą z dwóch najlepszych prac oddać głos :-)

Co do mojej pracy - nie nadesłałem .jara bo nie wiem gdzie jest ten 'jeden przycisk' w eclipsie... ;) Spieszyłem się wysyłając. Zresztą, z tego też wynika niedostateczne przetestowanie różnych seedów... i brak różnych wykończeń typu czubki wież.

@Kos - dzięki z 'binarkę' ;) Niestety, na 'aspekt gamingowy' jakoś nie starczyło... pomysłów. Nic z potencjałem nie przyszło mi do głowy.

- pustka bez skyboxa :D
Nie dałem skyboxa do paczki? :/ Damn, myślałem że to jeden ze ściągniętych z 'oficjalnym' zipem... Oh well.

Liosan

Offline Karol

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2012, 00:53:10
Adam27 - fajnie wyżłobiona fosa, a raczej przepaść, da radę wpaść i wyjść (jak się rozpędzi gracz pod górkę to potrafi wskoczyć na 3 lub nawet 4 wokselową ściankę).

albiero - lochy, sala tronowa, pokoje, klatki schodowe - niezłe, choć nie mogłem się pozbyć wrażenia, że jestem na placu budowy ze względu na mury przypominające rusztowanie. W lochach poczułem się jak w Legends of Grimrock i się zgubiłem.

Kos - trochę małe, bardziej warownia niż zamek, lecz jedyne w którym zebrałem wszystkie pucharki :D

Liosan - studnie (self-slap, że o tym nie pomyślałem)! gruz i ruiny oryginalny pomysł, ale ta dziura i wysepka z urwanym pomostem to czynnik wtf?

Reg - świetne mury, choć z punktu widzenia obronnego to dziurawe jak ser szwajcarski, mimo to fajny labiryncik

Ogólnie to najlepiej prezentowałby się zamek albiera, w którym mury wyglądają jak Reg'a, centralna budowla w stylu Liosana, wieże Kosa, a całość otoczona przepaścią Adama27 :).

Co do mojej pracy - przetestowałem kilkanaście różnych seedów i za każdym dało radę wejść do zamku, planowałem dorobić schody dla pewności, ale spychałem to na dalszy plan i w końcu nie miałem już czasu. Tak samo z środkiem zamku - miałem do wyboru zostawić puste lub choćby wetknąć tam wieże o losowych wymiarach. Mimo wszystko bomba, wiele wniosków do wyciągnięcia i nauczenia się. Chyba też skrobnę jakiś framework do tego sobie (obecny jest... szkoda słów), a same compo mogłoby nawet być co 1-2 miesiące.