Autor Wątek: Automated Level Design Compo Engine - Bugi/Requesty  (Przeczytany 5199 razy)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Czerwiec 18, 2012, 22:08:31
Ściany niewidocznie nie rzucają cienia. I niby to nie problem, ale ściany zewnętrzne (kolidujące z brzegiem mapy) traktowane są jako niewidoczne, więęęc... ściana zamku przylegająca do brzegu mapy cieniu nie rzuca wcale ;)

Liosan

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Czerwiec 18, 2012, 22:36:52
To pierwsze mam rozumieć jako wiele "map" jednocześnie z kontrolowanymi transformacjami? W sumie powinno być do zrobienia, może tylko obroty były by ciężkie (gracz jest elipsoidą, więc by dzikie sytuacje wychodziły).
Ze strony generatora - mam na myśli możliwość tworzenia np. ruchomych platform czy przeszkód (np. nazywamy specjalną grupkę voxeli i możemy nimi poruszać w jakiś sposób). Fajnie by było jeśli dało by się zrobić mapy w stylu np. wipeouta :) np. tu jest fajny przykład: http://www.youtube.com/watch?v=6l0HM0VvPSM

Hej, ale AO to można zrobić już teraz :-)
Tyle że ta metoda o której myślisz pogarsza wydajność i jest problematyczna ;) Sam sprawdzałem na nieregularnej mapie o rozmiarze 512+^3 i zabija wydajność całkowicie...

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 18, 2012, 23:03:59
Cytuj
Ze strony generatora - mam na myśli możliwość tworzenia np. ruchomych platform czy przeszkód (np. nazywamy specjalną grupkę voxeli i możemy nimi poruszać w jakiś sposób). Fajnie by było jeśli dało by się zrobić mapy w stylu np. wipeouta :) np. tu jest fajny przykład: http://www.youtube.com/watch?v=6l0HM0VvPSM
Tak się właśnie domyślałem. :)

Cytuj
Tyle że ta metoda o której myślisz pogarsza wydajność i jest problematyczna ;) Sam sprawdzałem na nieregularnej mapie o rozmiarze 512+^3 i zabija wydajność całkowicie...
Są tu trzy problemy:
- częsta zmiana materiału nie pozwala w trakcie generacji mapy łączyć w całość większych kawałków,
- każdy materiał dodaje osobny draw call (jak tego dużo, to sterownik ma więcej roboty),
- wygląda to słabo, bo możesz co najwyżej zrobić AO per-klocek, a więc kanciaste

I dlatego myślę, że lightmapy były by najlepszą metodą. :)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Czerwiec 19, 2012, 00:03:35
Moje sugestie:

- Naprawić jakiś tajemniczy wyciek zasobów. Myślałem że nowoczesny system operacyjny sprząta po zamykanym procesie. A tu mam wrażenie, że Twój program z każdym kolejnym uruchomieniem działa coraz wolniej.

- Do właściwości materiału alfa blending i/lub alfa test. Wbrew pozorom to ma sens. Patrz: drzewa w Minecrafcie :)

- Jakiś sposób na łatwiejsze wskazanie programowi mapy którą ma pokazać - pliku VOX wraz z zestawem tekstur i modeli od danego autora. Na przykład program mógłby po uruchomieniu bez parametrów wiersza poleceń ani opcji vox_path w pliku konfiguracyjnym, pokazywać okno OpenFileDialog do wyboru pliku VOX z dysku, a tekstury oprócz swoich standardowych czytać także z podkatalogu data leżącego tam gdzie ten plik.

- Format pliku mapy możnaby rozszerzyć o obsługę "macierzy rzadkich", czy raczej kompresji RLE. Format może być nadal prosty i kompatybilny wstecz, natomiast tam gdzie podajemy rodzaje kolejnych wokseli w wierszu, proponuję wprowadzić specjalny znacznik typu:
# 10 1
który oznaczałby, że teraz ma wystąpić 10 kolejnych komórek o wartości 1.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Czerwiec 19, 2012, 10:54:18
To może po prostu zipujcie mapy, każdy język ma łatwo dostępne liby do zipowania :)

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 19, 2012, 12:55:35
Jeszcze jeden FRequest: Możliwość poruszania się w pionie gdy wyłączono fizykę.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 19, 2012, 13:16:00
@świrus, przeczytaj po prostu readme :)

Możesz:
a) wznosić się i opadać Q/E
b) wyłączyć latanie zawsze poziomo w configu

zróbcie, żeby na drag'n'drop działało i będzie najwygodniej.

Mi działa. :D

Ale tylko, jeśli mapa i program są w 1 folderze.

Problem jest chyba taki, że przy d&d folder roboczy jest ustawiony jako folder zasobu, a nie execa. Idealnie byłoby, gdyby program szukał configa i zasobów zarówno w folderze roboczym, jak i w folderze z execem (jeśli są różne).



BTW, bug: Wszystkie klawisze działają, gdy aplikacja nie ma focusa.

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 19, 2012, 14:18:02
@świrus, przeczytaj po prostu readme :)

Możesz:
a) wznosić się i opadać Q/E
Czytałem i nie zauważyłem :D