Autor Wątek: Automated Level Design Compo - 16-17 czerwca  (Przeczytany 7541 razy)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 16, 2012, 05:25:10
Automated level design compo, edycja 3

Zaczynamy: 16 czerwca godzina 4:30
Kończymy: 17 czerwca, godzina 23:59

Compo polega na napisaniu algorytmu generującego mapy voxelowe na podstawie liczby.

Zasady:
 - Temat compo został wylosowany i brzmi: "Zamek"
 - Krzysiek K. udostępnił silnik voxelowy, gotowy program wczytujący mapę z pliku i pozwalający na jej zwiedzanie.
 - Zadaniem uczestnika jest napisanie programu generującego mapę na podstawie random seed'a, format pliku jest załączony razem z paczką silnika.
 - Po ukończeniu wybierane są 3 liczy losowe, za pomocą ich generowane trzy mapy dla każdego zgłoszonego programu, następnie umieszczane w paczce i wrzucane do ocenienia.
- Sposób oceniany będzie dobrany po zakończeniu nadsyłania prac, zależny od frekwencji.
- Kodu źródłowe programów nie są wymagane.
- Wygenerowana mapa może zależeć wyłącznie od podanego seeda.
- Należy stworzyć i nadesłać plik .exe, który przyjmuje dwa argumenty z wiersza poleceń - random seed i nazwę pliku docelowego, w przypadku nadesłania np. skryptu pythona sprawy zostaną uzgodnione poprzez kontakt emailowy.
- Wszelkie użyte dodatkowe tekstury i/lub modele należy nadesłać w emailu.

Link do paczki z silnikiem:  http://kk.untergrund.net/downloads/VoxelCompo.zip
Email do nadsyłania prac:usunięto z tytułem COMPO+NICK
Pamiętajcie o zmianie rozszerzenia z paczką!

Listę tematów, z których odbywało się losowanie.
1. Opuszczone miasto.
2. Zamek
3. Świątynia
4. Krypta
5. Lochy
6. Wieża
7. Ruiny
8. Latające wyspy
9. Przepaść
10. Wspinaczka
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2018, 18:49:40 wysłana przez świrus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 16, 2012, 13:24:11
Ktoś koduje na coś na to compo? :)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2012, 13:46:50
Ja coś tam zacząłem dłubać, ale nie wiem ile zdążę zrobić.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2012, 14:45:49
Ja też piszę, już kilka razy sobie obiecywałem że wezmę udział w takim Compo ale mi się nie udawało, może tym razem :)

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Czerwiec 16, 2012, 15:17:03
Ja może jutro coś wykodzę ;)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Czerwiec 16, 2012, 21:25:27
Ja też może coś napiszę.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2012, 22:06:10
Zauważyłem, że wyłączenie cieni w configu powoduje wykrzaczenie się voxdung'a chwilę po wczytaniu mapy. To tylko u mnie czy może jakiś specyficzny przypadek mapy wygenerowałem?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 17, 2012, 00:21:41
Zauważyłem, że wyłączenie cieni w configu powoduje wykrzaczenie się voxdung'a chwilę po wczytaniu mapy. To tylko u mnie czy może jakiś specyficzny przypadek mapy wygenerowałem?
Raczej to nie będzie specyficzne, bo to zwykły shadow mapping jest i jedno z drugim w kodzie nie ma aż tak wiele wspólnego (zwłaszcza że deferred jest). :)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Czerwiec 17, 2012, 09:32:11
Wklejam tutaj to do czego doszliśmy przy okazji poprzedniego Automated Level Design Compo http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=20727.0, a co nie jest nigdzie opisane:

Niepisanym wymaganiem jest, żeby w planszy były postawione przedmioty do zbierania i żeby dało się je wszystkie zebrać chodząc z włączoną fizyką, bez latania.

Postać z włączoną fizyką potrafi:
- Wejść na schodek o wysokości co najwyżej 1 woksela.
- Wskoczyć na schodek o wysokości co najwyżej 2 wokseli.
- Przeskoczyć przepaść o długości co najwyżej 12 pustych wokseli.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 17, 2012, 12:04:47
Też coś zacząłem dłubać, zobaczymy ile zdążę :).

Offline Karol

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2012, 15:23:59
Przydałby się reload mapy pod klawiszem, a nie co x ms (mapa zapisuje się u mnie ok. 8s, jak reload ustawię tak, aby była mała szansa, że trafi podczas zapisu to muszę czekać długo, a jak ustawię za krótko to wczytuje mapę dwa razy). Każdy kolejny reload mapy obniża też wydajność przy włączonych cieniach, po kilkunastu zamienia się to w pokaz slajdów.

Swoją pracę właśnie pakuję i wysyłam, więcej czasu dziś już mieć nie będę, aby dopracować resztę. Ale zrobiłem spoooro więcej niż w poprzednich edycjach :D.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 17, 2012, 15:46:06
Panowie, prace najprędzej około 18 jutro...
Wcześniej będę niedyspozycyjny ;-)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 17, 2012, 16:54:24
A w ogóle jest auto reload? :D Ja mam podpięte włączenie aplikacji zaraz po wygenerowaniu.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 17, 2012, 17:03:14
Mogę wysłać skrypt pythona, czy mam pakować py2exe?

Offline Liosan

  • Redaktor

# Czerwiec 17, 2012, 17:04:53
Mogę wysłać kod Javy? :P Eclipse i zielony guzik...

Liosan