Autor Wątek: Uruchamianie gry bez visual studio  (Przeczytany 1875 razy)

Offline solverka

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2012, 20:20:24
Napisałam grę i chcę udostępnić ją znajomym, jednak jeżeli ktoś nie ma visuala, gra się prawdopodobnie nie otworzy. Jest może jakiś sposób, żeby obejść
"Nie mozna uruchomic aplikacji poniewac jej konfiguracja jest niewlasciwa. Problem ten moze rozwiazac ponowne zainstalowanie aplikacji"
bo instalowanie visuala itp. może być dla przeciętnego użytkownika kłopotliwe

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2012, 20:44:54
Znajomi mają redisty VS?

Offline solverka

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2012, 20:51:21
a tego nie wiem, mówię ogólnie, dla przeciętnego użytkownika, który nie ma nic wspólnego z programowaniem

Offline flexi

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2012, 20:58:24
to niech zainstaluja to co podal hfjh.


Offline solverka

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2012, 21:05:49
ok dzięki za odpowiedzi, w razie problemów podam linka

Offline shinosuke

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2012, 00:41:32
Warto zerknąć na rozdział: "Mój program nie działa u kolegi" w:
http://warsztat.gd/wiki/Warsztat+FAQ
a także na podlinkowaną tam stronkę:
http://warsztat.gd/wiki/Dystrybucja+aplikacji+napisanych+w+Visual+CPP+2005+EE

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Czerwiec 15, 2012, 09:59:18
Zrób to co napisał cybek i będzie działało, zawsze używam tej opcji i nie ma problemów żadnych. Nie wiem kto powymyślał to z tym manifestem...

Offline solverka

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2012, 18:07:35
Zrób to co napisał cybek i będzie działało, zawsze używam tej opcji i nie ma problemów żadnych. Nie wiem kto powymyślał to z tym manifestem...
a u mnie po zmianie tych ustawień kompilować nie chce :/

Offline shinosuke

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2012, 21:58:13
co do manifestu to jest to sztuczka która była pomocna za czasów vs2005 jeśli dobrze pamiętam, ale faktycznie w 2008ex i dalej bez problemu można ten krok pominąć,

solverka a napisz coś więcej na jakiej wersji i co próbujesz zbudować? z jakimiś dodatkowymi bibliotekami/silnikiem? niektóre tego typu rzeczy wymagają jeszcze dodatkowych zmian w projekcie (np. taki darkGDK), może dzięki dodatkowym informacjom ktoś będzie mógł pomóc.

Offline solverka

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2012, 00:37:32
piszę w vs08, biblioteki SDL-devel-1.2.13-VC8
Ogólnie instalacja z tego kursu http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SDL-C++/Instalacja/93
żadnych dodatkowych silników, prosta gra w sdlu

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Czerwiec 18, 2012, 09:20:16
Tak ciężko napisać czemu się nie chce kompilować...? Rozumiem, że wyskakuje komunikat:
Nie będę tego kompilować! i kompilacja jest przerywana :>

Offline solverka

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2012, 17:55:00
Tak ciężko napisać czemu się nie chce kompilować...? Rozumiem, że wyskakuje komunikat:
Nie będę tego kompilować! i kompilacja jest przerywana :>
Nie, nie ciężko, tak się składa, że nikt nie pytał czemu się nie kompiluje, a jedynie o wersję, biblioteki i silniki :roll: (brakuje mi tej emotikonki na forum)
a propo pytania, które jednak można było zadać w inny sposób:
1>msvcrt.lib(MSVCR90.dll) : error LNK2005: _isspace already defined in LIBCMT.lib(_ctype.obj)
1>msvcrt.lib(MSVCR90.dll) : error LNK2005: _exit already defined in LIBCMT.lib(crt0dat.obj)
1>LIBCMT.lib(crt0init.obj) : warning LNK4098: defaultlib 'msvcrt.lib' conflicts with use of other libs; use /NODEFAULTLIB:library

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Czerwiec 30, 2012, 21:28:48
Zrób to co napisał cybek i będzie działało, zawsze używam tej opcji i nie ma problemów żadnych. Nie wiem kto powymyślał to z tym manifestem...
Wbrew pozorom manifest się przydaje
1.) można dać manifest do kompilacji debugowej i odpalać na kompach bez Visuala (beta testerzy na których kompach gra się zawiesi mogą wygenerować mnóstwo użytecznych materiałów post mortem jeżeli mają symbole debugowe) - redistów debugowych oczywiście nie ma, bo i po co :)
2.) zmiana na static linkage wymaga static linkage we wszystkich bibliotekach zależnych, inaczej wypluje błedy linkera które opisał solverka. Jedynym obejściem (bez rezygnacji z Static linkage) jest przekompilować w tym ustawieniu wszystkie zależności - np. SDLa. Jeżeli kod od którego jesteś zależny nie jest open source to zostają tylko redisty i manifesty. Jak ktoś ma pirackiego Windowsa to redistów nie ściągnie ze strony Microsoftu - oto dlaczego manifest jest przydatny :)

@Solverka - Tutaj masz opis jak napisać manifest :)

BTW. będę litościwy i wyjaśnię - kiedy mówisz informatykowi że coś nie działa i oczekujesz jego pomocy zawsze (ale to zawsze!) przytocz wszystkie komunikaty o błędach jakie zobaczyłeś. Jeżeli tego nie zrobisz, informatyk będzie musiał cię o nie zapytać (na 100%, niezależnie od problemu), a większość informatyków traktuje to jako całkowitą stratę jego czasu na wymianę dwóch kolejnych postów (wiadomości, maili, itp.) - stąd dostałeś żartobliwą odpowiedź Radsuna. Polecam lekturę Jak efektywnie zgłaszać błędy i Jak mądrze zadawać pytania
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2012, 21:36:44 wysłana przez Korialtrash »