Autor Wątek: Pytanie do znawcow tematu pisania gier mmog  (Przeczytany 2166 razy)

Offline pyotrosh

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2007, 23:34:18
Witam,

   jestem tu nowy ale od jakiegos czasu czytuje to forum i tak sobie pomyslalem ze byc moze znajde tu odpowiedz na nurtujace mnie pytanie.

Moje wiadomosci na temat programowania sa malutkie jak glowka od szpileczki, choc dawno temu w szkole sredniej mialem stycznosc z TPascalem i QBasiciem przez 3 lata. Bylo to dawno temu i narazie staram sie sam zapoznac z C++, korzystajac przy tym z ksiazek oraz tutoriala i pomocy dostepnych wlasnie na tej stronie.

Wracajac do mojego pytania to chcialbym zapytac czy ktos zna gre pt.: "Battleground Europe" ( "world war 2 online" = poprzednia nazwa gry ) ? tutaj opisanej http://en.wikipedia.org/wiki/Battleground_Europe

jesli moje pytanie, a wlasciwie kilka pytan wydadza sie wam banalne to z gory przepraszam ale brzmia one tak :

1.  Jakie osoby (programisci , graficy, ???, ) sa potrzebne aby wogule myslec o zaczeciu podobnego projektu?
Chodzi mi o minimalny team ktory moglby sie porwac na zaczecie pracy nad czyms takim lub bardzo podobnym.

2.  W jakim jezyku bylo by mozliwe napisanie takiej gry? ( jakiego sie uczyc aby miec o tym przynajmniej blade  pojecie?)

3.  Czy tego typu gry wykorzystuja moze jakis "uniwersalny" model silnika, czy tworzy sie go od podstaw ? Czy grafiki w takich grach sa robieone za pomoca takich programow jak 3dSstudio, czy moze jakis innych?
 

Gram w ta gre od okolo 2 lat i wiem ze caly Developers team to mniej wiecej 20-25 osob.  Pytam z czystej ciekawosci jak mniejwiecej powstaja takie projekty i jaki sztab ludzi, softu i sprzetu jest do tego potrzebny.

Bylbym wdzieczny gdyby ktos odpowiedzial na pytania takiego noobka jak ja :)

pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 05, 2007, 23:40:53
1. Dokładnie takie. Programiści i graficy.

2. W dowolnym.

3. Jak tylko chcesz.

4. Przejrzyj forum w poszukiwaniu innych genialnych pomysłów na MMOG, zanim wystartujesz z własnym projektem :).

Offline pyotrosh

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2007, 01:31:19
Jesli chodzi o scislosc i 4 p. to nie jest to jakis moj wlasny pomysl na MMO. Nie zamierzam narazie tworzyc wlasnych gier, raczej zastanawialo mnie jak to wyglada od kuchni. Programowanie i komputery to najwyzej moje hobby, jestem humanista z wykszatalcenia i raczej interesowaly by mnie inwestycje a nie tworzenia wlasnoreczne projektu. Bardzo dziekuje za odpowiedz.

pozdrawiam.

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2007, 02:43:05
1. Przede wszystkim programiści, graficy ale i game design'erzy.

2. Tak jak napisał Złośliwiec - w każdym, jednak ja bym polecał nieśmiertelny C++ :)

3. Generalnie to możesz sam napisać silnik, możesz też skorzystać z wielu gotowych i darmowych silnków 3D. Grafika jest robiona nie tylko w 3D Studio, używa się do tego celu jeszcze wielu innych programów.

Obawiam się niestety, że żeby zrobić taką grę to musisz mieć troche większy team niż 20-25 osób, ponieważ jest masa ludzi potrzebnych do takich celów:
- programiści (grafiki, gameplay'u, AI)
- graficy (3D, animatorzy, 2D, koncept artyści)
- game desing'erzy
- muzycy
- ludzie od PR
- tłumacze

to tak w wieeeelkim skrócie ;)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 06, 2007, 10:44:31
[westchnienie ulgi]

Dodam jeszcze, że robienie gry MMOG niczym się praktycznie nie różni od produkcji każdej innej większej gry.

Offline really

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2007, 13:25:00
No i jeszcze trzeba zatrudnic ludzi od administrowania serwerami, calodobowa pomoc techniczna itp. (jesli chcemy naprawde profesjonalny produkt)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 06, 2007, 13:55:13
No i jeszcze trzeba zatrudnic ludzi od administrowania serwerami, calodobowa pomoc techniczna itp. (jesli chcemy naprawde profesjonalny produkt)

To już faza eksploatacji produktu, a nie jego tworzenia :). Nie odchodźmy zbytnio od tematu.

Offline pyotrosh

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2007, 15:06:37
Dziekuje za wasze odpowiedzi, rozjasnilo mi sie troszeczke w glowie na ten temat.

Przyklad tej produkcji pokazuje ze projekt wcale nie jest skonczony i watpie czy kiedys wogule bedzie final. Gra jest grywalna ale caly czas cos sie zmienia, ciagle sie rozwija i caly czas nad nia pracuja ale idzie im to strasznie opornie i rozciaga sie niemilosiernie w czasie :( . Zespol jest niewielki i pewnie dlatego tak wolno im idzie.
Teraz poszperam jeszcze troche po necie i poszukam jeszcze innych informacji na temat podobnych produkcji i firm zajmujacych sie tym w kraju.

Dziekuje wam i pozdrawiam.   

Offline zarius

  • Użytkownik

# Styczeń 09, 2007, 02:42:11
Na tym glownie polega produkcja gier mmo - one nigdy nie maja byc final.

Non stop nowe patche, nowe bugi, nowe latki, dalsze dodatki i ulepszenia.

Dlatego bardzo czesto przyjmuje tez sie polityke typu - closed alpha gdzie niewiele tak naprawde dziala w 100% ;) pozniej darmowa open beta ktora czasem trwa nawet i rok lub dwa

a na koniec jakis bum, gdy ludzie sie po czesci uzaleznia, jakis nieznaczny dodatek ale ladnie opakowany i gra staje sie platna.

To mniej wiecej tyle

Co do jezykow i tego wszystkiego nie bede sie powtarzal ale wg mnie wszystko mozna rowniez i w C# pisac grunt to dobry projekt (sam sie niedawno o tym przekonalem)