Autor Wątek: OGRE - CZY WARTO???  (Przeczytany 4351 razy)

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2012, 11:50:00
hejka
pierwszy raz pisze na tym forum
mam do was pytanie
chciałbym rozpocząć przygodę z gamedevem
dobrze opanowalem c++ wraz z programowaniem obiektowym, teraz w wolnych chwilach ucze sie c#, ale wracając do tematu, czy warto uzywać silnika ogre w swoich projektach??? czy lepiej do swoich projektow wybrac unity 3D czy unreal???
Nie chodzi mi o to co latwiejsze, tylko o to co da mi większe możliwości, chciałbym od samego początku nastawić się na jedno rozwiązanie i dobrze je opanowac, a nie skakać i cały czas testowac
Czekam na wasze odpowiedzi i pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline m4tx

  • Użytkownik
    • m4txblog

  • +1
# Czerwiec 09, 2012, 12:07:51
co da mi większe możliwości
Możliwości zależą nie tylko od silnika, ale - przede wszystkim - od programisty, który tego silnika użyje. Jak się nie nauczysz dobrze programować, to i najlepszy silnik Ci nie pomoże...
Nie używałem ani Unity, ani silnika Unreala, ale za to używałem OGRE i mogę powiedzieć jedno: na początku bardzo ciężko go opanować, ale jak już Ci się uda, to silnik OGRE może dać Ci bardzo wiele.

Nie chodzi mi o to co latwiejsze, tylko o to co da mi większe możliwości, chciałbym od samego początku nastawić się na jedno rozwiązanie i dobrze je opanowac, a nie skakać i cały czas testowac
Łatwość uczenia się obsługi nowych bibliotek oraz ich opanowanie to cechy cenione przez pracodawców... I gwarantuję Ci, testowanie różnych technologii może dostarczyć Ci wiele rozrywki i satysfakcji.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2012, 12:14:02 wysłana przez m4tx »

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

  • +3
# Czerwiec 09, 2012, 12:10:25
hejka
pierwszy raz pisze na tym forum
Jesteś tego pewien?

Offline Xender

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2012, 13:52:53
@up - albo chodziło mu o dział, albo sądząc po sposobie pisania jest tak zakręcony że nie pamięta...

@topic - nie możesz się zdecydować - random.org, /dev/random, rzut kostką, rzut monetą... Możliwości jest wiele. I tak powinieneś być w stanie ogarnąć kilka silników, żeby móc je porównać - po co zdawać się tu na opinię innych, skoro doświadczenie z porównania różnych będzie o wiele bardziej wartościowe, a przy okazji dowiesz się które elementy są wspólne, a co jest inne w różnych silnikach.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2012, 13:55:29 wysłana przez olo16 »

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2012, 14:46:24
dzięki za odpowiedzi, pisze pierwszy raz, konto mam okolo 2 lata bo kiedys nosilem sie z zamiarami aby w tym kierunku isc, dzis gdy mi się przypomnialo i mam ochote cos stworzyc, zasob wiedzy z programowania mam o wiele większy wkoncu zadalem pytanie no forum, to tak tytulem wstępu
z tego co wiem to unity 3d ma swoj wlasny język skryptowy, i nie ukrywam tez ze w tej sytuacji wole ogre bo po pierwsze mam bezpośredni dostęp do kodu c++ i przedewszystkim lepiej poznam w tej sytuacji dzialanie silnika a  w pozostalych rozwiązaniach ktore wymienilem, chyba wiele operacji jest automatyzowanych, jest jakis map creator i to wszystko
a znacie jakies komercyjne produkcje (dobre produkcje) na tym silniku(chodzi o ogre)???

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Czerwiec 09, 2012, 14:51:35
@olo16
Już bez przesady, skoro mat nie zna żadnego z tych silników to nawet chcąc poznać je wszystkie musi zacząć od jednego. IMO takie pytanie innych o doświadczenia z silnikami jest jak najbardziej sensowne.

Wracając do meritum, ja od jakiegoś czasu bawię się UDK i wnioski po pierwszym i drugim spojrzeniu mam takie, że jest to wielka kobyła oferująca strasznie duże możliwości. W zasadzie dało by się stworzyć fajną gierkę nie widząc kawałka kodu na oczy, w edytorze można robić multum rzeczy. Kiedy przyjdzie do używania UnrealScriptu powinieneś mieć w miarę łatwo się wstrzelić, składnia podobna do C++. Generalnie dość dużo czasu zajmuje ogarnięcie Unreala na tyle, żeby umieć zrobić to, co sobie w głowie wymyślisz, ale w zamian masz naprawdę niezłe możliwości i sporo rzeczy zrobionych na starcie.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2012, 15:19:21
@up - ależ ja nie mówię, żeby uczył się wszystkich naraz. Twierdzę, że nie ma znaczenia, od którego zacznie, gdyż z czasem powinien poznać kilka. Natomiast dyskusja, na temat jakiego wyboru dokonać spośród N równorzędnych propozycji, wydaje mi się nie mieć sensu. Pytania w stylu "Który język programowania na początek", "Jaka biblioteka do gier 2D", "DiretcX czy OpenGL", "Jakiego silnika się uczyć", "Stawiać * przy nazwie typu czy zmiennej" prowokują dyskusję na niskim poziomie. Taki problem wziąć jakieś porównanie tego co oferują różne rozwiązania? Taki problem wpisać w szukajkę "game engines comparison", ewentualnie poszukać na temat każdego silnika indywidualnie? Tego typu pytania świadczą jak dla mnie o niechęci do samodzielnego szukania i niezdecydowaniu.

Gdyby pytanie brzmiało "jakie są najbardziej charakterystyczne cechy popularnych silników gier" - OK.
Pytanie "Który jest najłatwiejszy na początek" - żaden nie jest łatwy na początek. Profesjonalne narzędzia nie są łatwe do opanowania, jak chce się czegoś prostego to jest w pierona lamerskich i prostych game makerów.
Ale odwrotne pytanie "który da mi największe możliwości, bo nie chce mi się wgłębić dobrze w temat i uczyć kilku, zmienić silnik gdy natknę się na jego ograniczenia, dajcie mi gotowca" - drogi autorze, z takim podejściem nigdy nie wykorzystasz tych wielkich możliwości.
A prośba "Wybierzcie za mnie" jest już naprawdę karygodna.

Offline toxic

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2012, 15:42:38
a znacie jakies komercyjne produkcje (dobre produkcje) na tym silniku(chodzi o ogre)???
Torchlight

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2012, 16:08:27
To prawda, prawie nie mam pojecia o silnikach, ale pytam bo chciałem od was dostać sugestię czy warto czy nie odstaje od innych mozliwosciami itp, a moje pytanie tak brzmi dlatego ze nie wiem jeszcze co jaki silnik oferuje, głównie chodzi mi aby przedstawiał bardzo dobrze grafike czyli wyświetlanie animacji, i map zeby kontury nie byly postrzępione itp (nawet do konca nie wiem czy to od silnika zalezy)
Z doświadczenia wiem że jak próbuje sie ogarnąć coś skacząc z jednego rozwiązania na drugie itd... to tak na prawdę chu...a się potem umie, dlatego chce poznać coś od podszewki
Uwazam ze moja prośba jest jak najbardziej zasadna
Jeśli wy potraficie ogarnąć wszystkie rozwiązania, to mogę wam tylko pozazdrościć

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Czerwiec 09, 2012, 16:27:20
"jakie są najbardziej charakterystyczne cechy popularnych silników gier"

Wykazując dobrą wolę w ten sposób odczytałem pytanie autora, może nie do końca słusznie ;)

mat, poświęć chwilę czasu na rozpoznanie. Ściągnij te środowiska, da Ci to jakiekolwiek pojęcie, jak praca z nimi może wyglądać. Poczytaj materiały w internecie o każdym z nich z osobna oraz razem, czyli jakieś porównania, jak mówił olo16, google nie boli. Potem zdecyduj się na jeden i jedziesz. Na każdym z tych trzech silników da się zrobić zajebistą grę, o to się nie martw.

Offline m4tx

  • Użytkownik
    • m4txblog

# Czerwiec 09, 2012, 16:44:48
przedstawiał bardzo dobrze grafike czyli wyświetlanie animacji, i map zeby kontury nie byly postrzępione itp (nawet do konca nie wiem czy to od silnika zalezy)
Silnik będzie przedstawiał grafikę tak, jak Ty mu nakażesz.

A że tak zapytam... Ile gier lub programów już do tej pory napisałeś, skoro nie wiesz, jak nazywa się to "żeby kontury nie były postrzępione"? :)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2012, 17:13:58
Ogre to silnik graficzny, Unity3d i UDK to silniki gier. Jak chcesz poznać nowoczesne narzędzia, to opanuj Unity albo UDK. Ogre to półśrodek - jeśli chcesz się uczyć programowania grafiki, to pisz coś samemu w OpenGL/DirectX, jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda praca na wyższym poziomie abstrakcji to chwytaj Unity/UDK. Dla Ogra nie widzę tu miejsca.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Czerwiec 09, 2012, 17:27:07
Silnik będzie przedstawiał grafikę tak, jak Ty mu nakażesz.

A że tak zapytam... Ile gier lub programów już do tej pory napisałeś, skoro nie wiesz, jak nazywa się to "żeby kontury nie były postrzępione"? :)
Cytuj
chciałbym rozpocząć przygodę z gamedevem

Może zamiast pytać poczytaj :)

Offline m4tx

  • Użytkownik
    • m4txblog

# Czerwiec 09, 2012, 17:43:40
Przepraszam, nie zauważyłem tego :) A co autora tematu - skoro zaczynasz przygodę z gamedevem, to może zacznij od 2D? Świat 3D może okazać się trudniejszy do opanowania, niż Ci się wydaje :)