Autor Wątek: Zainteresowanie produkcją gier  (Przeczytany 5802 razy)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Maj 29, 2012, 01:09:43
Nie egzamin, tylko zwykłe pole "kim jestem". Przy czym ja i tak bym pewnie tego nie uzupełnił, więc to i tak bardziej kwestia kultury niż interfejsu. Moderowanie tego i przyznawanie "złotych gwiazdek" to chyba nie najlepszy pomysł - już widzę te flamy :).

Cytuj
TIGsource jest anglojęzyczne. Twitter raczej nie sprzyja dyskusji o większych rzeczach. Ktoś korzysta z G+ on daily basis? Blogi można skomentować, ale nie są forum dyskusyjnym - jak wiadomo ;)
Tak, wybredzam. Początkujący twórca zwyczajnie nie wie, od czego zacząć. Czytanie blogów, tweetów to ledwie fragment pajęczyny, z której zbiera się nieustannie napływające informacji. Polskojęzyczne forum daje unikalne korzyści.
Skoro podstawowymi feature'ami Warsztatu ma być to, że jest dla początkujących i jest po polsku, to może nie mamy żadnego problemu :)? Kto chce więcej, szuka poza Warsztatem, z reguły znajduje i od tego miejsca się oddala. Może to tak działa po prostu i nie ma z czym walczyć?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline waxx

  • Użytkownik

  • +8
# Maj 29, 2012, 17:56:42
zxc poruszył ważną kwestie - za dużo jest tutaj po prostu "programistów" z kompleksami, którzy zazwyczaj najmniej pomogą a skarcą, walną jakąś useless frazę, która się nikomu nie przyda. Sami też nic nie robią, klepią silniczek, który wygląda jak gówno przez kilka lat, a w wolnym czasie układają diagramy UML i piszą dokumentację własnego kodu. Takim sposobem się jednak nie robi gier indie i każdy programista który to zrozumie po prostu działa i radzi sobie na swój sposób. Lepiej pogooglować po angielsku niż tutaj się z rodakami dogadać. Jak mam problem to ewentualnie wale na stackoverflaw, bo tutaj jak ktoś wklei kod to albo wyśmieją, albo powiedzą, że za długi i im się nie chce albo rzekną że Dev-Cpp jest głupi i zacznie się flame.

Są lepsze sity dla początkujących, ale nie będę reklamował tu bo jeszcze bana skleje. A ci lepsi for nie potrzebują.
Choć i tak nie wiem po co o tym gadamy skoro jakiś adminek zaraz to usunie zadowolony. Keep it up guys.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 17:59:42 wysłana przez waxx »

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Maj 29, 2012, 18:20:42
Waxx :) ja sie wyleczylem z silnikologi ;p ogolnie to nie pracuje w gamedevie ale staram sie w nim uczestniczyc i pomagac jak tylko sie da. Duza czesc tego zycia po pracy to hobby i robie to z czystej radosci i checi niesienia pomocy :) a ze sie nikt nie pyta albo jak pyta to o kompletne bzdury i nie przyjmuje do wiadomosci co sie mu chce powiedziec to tez inna sprawa. Widzisz czesto osoba z ktora chce sie rozmawiac juz po 10min tak cie zniecheci do pomocy ze ciezko ci jest cokolwike jej wyjasnic. A kodzenie indie jest sexi co fakt to fakt nie ma to jak machnac gre w miesiac i potem chodzic po biurze i mruczec pod nosem KISS dude KISS...

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Maj 29, 2012, 18:30:40
Generalnie wcale nie jest tak łatwo zadać dobre pytanie ;) Trzeba już trochę się w temacie orientować, żeby wiedzieć, o co pytać. A ludzie, którzy już się orientują, zazwyczaj potrafią znaleźć odpowiedzi na swoje pytania z innych źródeł, książki/dokumentacji/googla. Najtrudniej jest zacząć, stąd o wiele więcej pytań o podstawy niż bardziej zaawansowane sprawy.

W tym bym upatrywał przyczyny, że wygląda to tak, a nie inaczej. Jakimś rozwiązaniem mogła by być porządna i uaktualniana stronka, choćby na wiki, z materiałami do nauki. Bo jak patrzyłem na obecną to np. OpenGL Superbible była tam polecana w wydaniu trzecim.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 18:32:25 wysłana przez Cerberus »

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

  • +1
# Maj 29, 2012, 19:18:22
A kodzenie indie jest sexi co fakt to fakt nie ma to jak machnac gre w miesiac i potem chodzic po biurze i mruczec pod nosem KISS dude KISS...
Daleko tu do true indie w tym co opowiadasz, chyba jakieś CCC w wykonaniu małego teamu.

Nadupianie średnich gierek w miesiąc na iPhona to czysty biznes
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 19:20:02 wysłana przez Antek »

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Maj 29, 2012, 19:34:23
Dlaczego?, robienie prostych fajnych gier nie jest rzecza zla, zwlaszcza jezeli rozdajesz to razem z kodem ;) Wiecej w tym zabawy niz biznesu a uczysz sie, no wlaśnie odrzucania fajerwerkow na koszt gameplayu.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 21:48:22 wysłana przez .:NOXY:. »

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

  • +1
# Maj 29, 2012, 19:36:03
Ktoś pisał, że breaka posty ciężko czytać*, ale to co teraz napisałeś to unodszyfrowywalne o.O
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 21:24:00 wysłana przez Antek »

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Maj 29, 2012, 20:21:14
Ktoś pisał, że breaka posty ciężko pisać

Co prawda odszyfrować łatwo, ale też wygląda ślicznie :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 31, 2012, 16:31:04
Ja też zauważyłem, że ludzi 'po godzinach za darmo' jest mniej niż kiedyś. Wiąże się to z rozwojem branży w Polsce. (ba nawet ludzi po godzinach za kase na zlecenie tez jest trudno) Łatwiej jest dostać pracę/łatwiej jest zrobić coś samemu i wydać w małym gronie zaufanych ludzi bądź za małą inwestycją. Kiedyś (8 lat temu) wrzucając jedno ogłoszenie miałem miliard ludzi chętnych do pomocy, teraz wrzucając jakieś ogłoszenie mam może jednego maila jak dobrze pójdzie :)

Ja tam się ciesze, dzięki mobilnych opcji można łatwo startupy robić i wybijać się z korporacji. Na Warsztacie jest sporo dobrych game developerów, którym się nie chce nic pisać - bo ciągle tylko widzą kolejne MMO bądź "ja jestem lepszy niż Ty", nie ma konkretów a jak już są to gdzieś zagrzebane. Za dużo tu wanna be carmack.

A tak z innej beczki teraz tyle technologii (prostych) jest na wyciągnięcie ręki, że nie potrzeba składać nie wiadomo jak dużego teamu (jeśli ma się czas) by zrobić grę. Kiedyś trzeba było wszystko samemu pisać i kiedyś chciało się samemu pisać, teraz mając gotowe rozwiązania ludziom się po prostu nie chcę. Pamiętam jak silnik 2d zacząłem pisać na swojej ulicy znalazłem paru programistów + w necie jeden wątek i dłubaliśmy razem. Ludziom się chciało mieli zajawkę. Mentalność. Kiedyś młodzież (IMHO) była bardziej rozgarnięta, teraz to wszystko mają na wyciągniecie ręki (sex, dragi, alko, imprezy, silniki, grafike) i determinacja się zmniejsza.

Ja już przestałem szukać ludzi na forach w necie etc jak chcę sobie zrobić jakieś 'compo' czy coś takiego to po prostu zapraszam kogoś na weekend posiedzieć przy bro i zrobić coś fajnego.

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Czerwiec 01, 2012, 09:41:16
Cytuj
Ja już przestałem szukać ludzi na forach w necie etc jak chcę sobie zrobić jakieś 'compo' czy coś takiego to po prostu zapraszam kogoś na weekend posiedzieć przy bro i zrobić coś fajnego.

A dlaczego? Dlatego, że jest sporo tanich samochodów i łatwiej tak, a przyjemniej :)
Teraz każdy wanna be zarabiający na programowaniu gier. To i za darmo nikt nie robi. Rynek się powiększa, coraz więcej tam kasy. A pewnie mało kto tutaj rzeczywiście pracuje w gamedev. A jeśli nie pracuje, a chciałby to musi na tym zacząć zarabiać, by móc zastąpić aktualną pracę, więc po godzinach nie będzie dłubał compo. Normalne.

Pozdrawiam

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Czerwiec 01, 2012, 12:12:48
no właśnie, trochę szkoda czasu na compo jak są gry do zrobienia :P

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Czerwiec 01, 2012, 12:48:55
A tak z innej beczki teraz tyle technologii (prostych) jest na wyciągnięcie ręki, że nie potrzeba składać nie wiadomo jak dużego teamu (jeśli ma się czas) by zrobić grę.
To nie zmienia faktu, że ludzie robiący gry w tych małych teamów powinni dyskutować między sobą.

PS Compo zawsze były dla mnie bezsensowne. Omijają clue tworzenia gier. Dlatego akurat tego mi nie szkoda ;)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 01, 2012, 13:33:15
No ale celem compo jest pokazanie "Who is the Boss" czyż nie tak ? :)

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Czerwiec 01, 2012, 13:59:29
Who is the Boss in compo... Bo ktoś kto jest dobry z compotów robi szybko niezłe gry (albo ma dobry silnik, albo ma dobre skile graficzne, lub urozmaicone assety). A rozmawiać zawsze warto, ale tylko wtedy jak jest o czym, a jest  o czym jak się coś robi, a jak się coś robi po godzinach to nie ma czasu gadać... i tak w kółko.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Czerwiec 01, 2012, 16:05:20
To nie zmienia faktu, że ludzie robiący gry w tych małych teamów powinni dyskutować między sobą.

PS Compo zawsze były dla mnie bezsensowne. Omijają clue tworzenia gier. Dlatego akurat tego mi nie szkoda ;)
Popieram o compo, a dyskutować o czym konkretnie, zarzuć temat to może się znajdą ludzie do dyskusji, bo każdy się zgodzi, że dyskutować powinni ;)