Autor Wątek: Czy mam szansę z czymś takim?  (Przeczytany 5023 razy)

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 20:49:59
Cześć :)

No więc, najpierw przedstawię po krótce o co mi chodzi. Mimo mojego młodego wieku(16 lat) z grami komputerowymi spędziłem już pokaźną ilość czasu. Grałem w tytuły takie jak sztandarowe gry Blizzarda jak Diablo, Starcrafty, Warcrafty, lwią część czasu poświęciłem na mmo jak Tibia, WoW czy helbreath, nie zapomniałem o grach RPG począwszy od starych ESów przechodząc przez NwNy i Baldur's Gatey, kończąc na najnowszych Wiedźminach czy Skyrimach.
Jednym słowem jako gracz mam dość duże doświadczenie z grami komputerowymi, teraz coś bardziej o mnie - na codzień oprócz gier komputerowych kręcą mnie gry fabularne papierowe jak warhammery, czy inne D&D, nie pogardę również dobrym LARPem, które organizuje. Moją drugą pasją są góry ;)

Jednak od pewnego czasu zainteresowałem się kwestią gier związaną z ich tworzeniem. Jako, że dużo czasu spędziłem w grach RPG, fabularnych czy ogółem książkach od razu myśl w mojej głowie - cRPG, go go! I ta myśl, pozostała... ale zanim czytelniku z branży z ogromnym doświadczeniem, wyłączysz przeglądarkę - daj mi dokończyć :)

Liznąłem większości dziedzin GD  - próbowałem sił w programowaniu, grafice 3d, 2d, concept artach, projektowaniu, level design, czy nawet pracy z silnikiem Unity3d. Mało co poszło mi genialnie, ale nie poddaje się. Dziś wpadłem na pewną myśl. A jakby zostać kimś z rodzaju "project managera", gdzie oprócz organizacji pracy projektu zajmowałbym się projektowaniem go oraz fabuły gry.
Wygląda to na kolejne "zróbcie mi grę!". Jednak, jakoiż liznąłem wymienionych wyżej dziedzin mam w nich jakieś doświadczenie. Jestem w stanie robić podstawowe modele 3d, jak miecze, tarcze, kufle czy inne bajery, które do czasu dojścia konkretnego grafika(a może nawet i nie trzeba byłoby ich zmieniać) zostały by zmienione.

Do czego prowadzi ten temat? Jego główne pytanie to: czy jest sens stworzenie wstępnego projektu gry cRPG, który z założeń(a są one dość "innowacyjne" jeśli chodzi o amatorskie gry RPG, bo o dziwo - nie chcę się rzucać z motyką na słońce) wygląda tak:

* rozgrywka wzorowana na typowych sesjach gier fabularnych - zamykająca się w okolicy 4-5 godzin gry;
* miejsce gry mieszczące się w odludnej karczmie/osadzie położonej w głębokim lesie;
* gra przeznaczona dla odbiorców 16+;
* kamera zza postaci;
* 2 klasy postaci, 3 rasy, 3 wątki fabularne;
* całość bazująca na silniku Unity3d;

Do czego zmierzam - czy jest sens tworzenia takiego projektu i czy ludzie widzieliby w nim jakiekolwiek szanse, a właściwie na tyle duże - by do niego dołączyć?

Wypunktuje jeszcze to, co ja bym osobiście w tym projekcie robił:
* projektował wstępnie gameplay;
* zajął się dogłębnie stroną fabularną gry;
* organizował pracę w projekcie;
* tworzył podstawowe modele 3d;

Oczywiście projekt z celów czysto hobbystycznych, oraz "żeby mieć wpis w CV i jakieś doświadczenie". Nie nastawiony w żadnym stopniu na zarobek.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Jog

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 20:58:51
Jeżeli miałbyś być liderem takiego projektu jako projektant to IMO niestety nie ma to żadnego sensu. Projekty amatorskie mają szansę wypalić tylko wtedy gdy lider jest liderem pracy, oczywiście nie neguję ważności pracy projektanta gameplayu lub fabuły ale większość projektów tego typu upada zanim w ogóle te części zaczną być implementowane.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 21:17:50
Cytuj
organizował pracę w projekcie
Jak chcesz zorganizować pracę w projekcie jak jeszcze niewiele wiesz na ten temat. Czy wiesz cokolwiek o organizacji pracy ? Skąd wiesz jak zorganizować pracę z dziedzin na których się nie znasz.

Na koniec chciałem dodać iż jeśli masz 16 lat, a wielu amatorów w GD którzy są wstanie zrobić cokolwiek grywalnego ma około 20+ to niestety będziesz traktowany z pewną rezerwą, a człowiek na takim stanowisku musi wzbudzać zaufanie.

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 21:20:47
Tak niestety sądziłem.

Cytuj
Jak chcesz zorganizować pracę w projekcie jak jeszcze niewiele wiesz na ten temat.
Błędne koło. Nie wiem, bo nie mogłem organizować pracy. Nie mogłem bo niewiele wiem na ten temat.

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Maj 22, 2012, 21:27:02
Jak chcesz zorganizować pracę w projekcie jak jeszcze niewiele wiesz na ten temat. Czy wiesz cokolwiek o organizacji pracy ? Skąd wiesz jak zorganizować pracę z dziedzin na których się nie znasz.

Na koniec chciałem dodać iż jeśli masz 16 lat, a wielu amatorów w GD którzy są wstanie zrobić cokolwiek grywalnego ma około 20+ to niestety będziesz traktowany z pewną rezerwą, a człowiek na takim stanowisku musi wzbudzać zaufanie.

Jeśli nie spróbuje to nigdy się niczego nie nauczy. Praktyka jest najlepszą nauka.

Apropo wieku to raczej patrzył bym na doświadczenie.

Offline Jog

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 21:29:43
Więc daj się komuś zorganizować, i ogarniaj jakie ma sposoby na pejczowanie w amatorskim projekcie bo to już wyższa sztuka.
Poza tym, co za problem być grafikiem/koderem itd. a dodatkowo ogarniać prace w takim projekcie? Wraz z jego rozwojem albo znajdziesz dodatkowego kodera który Cię odciąży albo kogoś do ogarniania.

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 22:00:14
Czyli co proponujesz - rozpocząć pracę nad projektem jako designer, storywriter i grafik zrobić rekrutacje i powoli znajdywać ludzi na pozycje, aż wreszcie zostanie mi ta, w której jestem najlepszy - storywriter i designer?

Offline Jog

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 22:34:22
Dokładnie tak bym postąpił jeżeli koniecznie bym chciał zrobić swój projekt. W przeciwnym wypadku szukał bym możliwości dojścia do innego projektu jako "uzupełniacz" w każdej z tych dziedzin, lub do czegoś konkretniejszego z już z góry określoną pozycją (jako osoba odpowiedzialna za rekrutację nie bardzo ufam ludziom od wszystkiego :P)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 22:36:00
Może spróbujesz dołączyć się do jakiegoś projektu, i mam tu na myśli gdzieś na najniższy szczebel piramidy.

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 22:39:48
Sęk w tym, że w projektach nawet na najniższy szczebel piramidy, aby dostać się jako storywriter trzeba mieć jakieś doświadczenie :)
Chyba jednak, będę próbował.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 22:48:42
Ale kto mówił o story writer. Jeśli już chodzi o część humanistyczną to bardziej dialogi, questy, rozmieszczenia jednostek itp.  bym widział. Projekty zazwyczaj już mają swoje story napisane.

Ale raczej myślałem o tworzeniu jakiś podstawowych modeli o których wspomniałeś.

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Maj 22, 2012, 22:50:23
Zawsze możesz zacząć dłubać coś swojego, ale mniejszego. Uwidzieć sobie mniejszy projekt, który dasz radę skończyć sam. Kiedy już to osiągniesz, będziesz o wiele bardziej wiarygodny czy to próbując dostać się do istniejącego zespołu, czy to szukając ludzi do swojego wymarzonego projektu. Małymi kroczkami, ale do celu.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 22:59:04
Pierwszą grę musisz zrobić samemu. Dlatego, że samemu jest łatwiej coś zrobić niż z ludźmi, którzy odpowiedzą na ogłoszenie kogoś, kto nic nie zrobił :).

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Maj 22, 2012, 23:11:18
Czyli nic innego, jak dalej męczyć unity3d? Ehh, no cóż. NIkt nie mówił, że będzie kolorowo.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Maj 22, 2012, 23:36:46
Chcesz być designerem, a odnoszę wrażenie (mam nadzieję, że mylnie) iż brakuje ci wyobraźni. Dlaczego musisz robić kolejnego RPG z systemem questów, klasami, światem 3d i całą resztą? Da się przecież zrobić coś naprawdę fajnego i grywalnego, a jednocześnie prostego do tego stopnia, abyś nie potrzebował nikogo. Zobacz tylko tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=URM2X0OUygM

Co prawda to całkiem złożona produkcja, ale można przecież w pojedynkę stworzyć coś prostszego, co będziesz w stanie pociągnąć samemu. Jeżeli gra będzie naprawdę pomysłowa, to pomimo niewielkiego contentu uda ci się przyciągnąć do siebie ludzi, których nawet twój wiek nie będzie obchodził, bo zainteresuje ich twoja praca. Potem jeśli uda się wypuścić ukończoną wersję na jakiegoś Androida, gdzie zbierzesz garść pozytywów, to jesteś jedną nogą w branży.