Autor Wątek: portfolio grafika 3d - co powinno się znaleźć  (Przeczytany 2646 razy)

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Maj 18, 2012, 23:37:13
Witam, kompletuję sobie portfolio grafiki 3d, mam takie pytanie- co powinno się w nim znaleźć? rozumiem, że meshe low i high poly, animacja szkieletowa, modele oteksturowane bitmapami, UV, normalmapami, bump mapami, rigging twarzy-shape keys... Co jeszcze? Czy warto bawić się shaderami w blenderze czy 3dmax skoro i tak nie są przenośne? Czy warto dodawać efekty cząstek, np włosy, jeśli w grach i tak nie są wykorzystywane? Czy istnieją konkretne specjalizacje, tzn. że jedna osoba np. robi tylko rigging i lepiej ukierunkować swoje portfolio, czy jednak lepiej mieć wszystko? Czy jeśli np. z riggingiem radzę sobie lepiej niż ze sculptingiem to zaznaczać to w portfolio? Chciałbym żeby wyglądało w miarę profesjonalnie i nie wiem czy jest sens psuć np. dobre przykłady riggingu cienkim sculptingiem.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2012, 23:39:21 wysłana przez jjoker8 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Joker

  • Użytkownik

# Maj 19, 2012, 00:46:55
Pokazuj swoje najlepsze prace, i tyle. nie chwal się sculptingiem jak nie masz żadnej fajnej pracy wykonanej w tej technice. Tyle, co do włosów itd. to zależy gdzie chcesz być grafikiem, jak chcesz tworzyć filmy, bajki animowane to dodaj i to. a jak gry to najlepiej jakieś scenki z Crytek engine albo unreal engine w realtime dodaj.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 19, 2012, 01:11:00
Moim zdaniem Cry i unreal to lekka przesada wystarczyły by filmiki animacji z programu w którym modelujesz. W końcu rozumiem iż mówimy o grafiku 3d tworzącym modele i tekstury, co innego jak byś startował do robienia leveli w tych silnikach.  Jednak ważnym jest aby napisać ile Poly przedstawiony model. Ogólne twoja lista jest dobra, wszystko będzie zależeć od jakości prac jakie tam masz. Jeśli chodzi o portfolio to graficy mają naprawdę ułatwioną sprawę. Shadery możesz sobie darować ( jeśli musisz się ich uczyć ) jeśli już je masz to czemu by ich nie zastosować. Co do riggingu i sculptu to najlepiej pokaż nam co masz a my to ocenimy. Jak byś miał postać zrobioną z kul i walców i przy tym dobry rig to każdy by się skupił na animacji. Natomiast jeśli jest to coś "wyrzeźbione" to potencjalny pracodawca pomyśli iż się starałeś a i tak wyszło ci to co wyszło, więc może lepiej zamienić model na te obiekty geometryczne.

Offline Dante190884

  • Użytkownik
    • Lifecode

# Maj 28, 2012, 22:45:37
Dodam od siebie, że tak naprawdę przyszły pracodawca będzie chciał z Twojego przyszłego portfolio dowiedzieć się, czy w ogóle znasz się na swojej pracy, czy modele mają zadowalającą jakość a sceny odpowiednio ustawione. Jeżeli tak - skontaktuje się z tobą ;)

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Maj 28, 2012, 23:05:12
Hej, oglądnąłem sobie Twoje portfolio, pracujesz jako grafik?

Offline Dante190884

  • Użytkownik
    • Lifecode

# Maj 28, 2012, 23:50:10
Tak, pracuję jako grafik - freelancer. Zajmuję się głównie wizualizacjami architekonicznymi, symulatorami oraz grami komputerowymi. Niestety moje najlepsze projekty musiałem odsprzedać klientom wraz z prawami autorskimi do nich. Moje skromne robione "od tak" portfolio możesz zobaczyć np. tu: lifecode.yoyo.pl