Autor Wątek: C# i Ogre - błąd przy "Creating resource group"  (Przeczytany 1269 razy)

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 17, 2012, 15:49:07
Cześć,
Próbuję pisać grę z tego kursu:
http://www.informatyka.wroc.pl/node/742?page=0,0
Jestem w pierwszej części, na drugiej stronie. Próbuję skompilować projekt, ale wyskakuje błąd przy linijce:
ResourceGroupManager.Singleton.AddResourceLocation(pair.Value, pair.Key, seci.CurrentKey);"SEHException was unhandled". W pliku Ogre.log mam:
OGRE EXCEPTION(5:ItemIdentityException): Cannot find an archive factory to deal with archive of type 2 FileSystem in ArchiveManager::load at ..\..\ogre\OgreMain\src\OgreArchiveManager.cpp (line 67)Wiem, że nie może znaleźć odpowiedniego pliku, problem w tym, że nie wiem, jak to rozwiązać. MogreSDK mam zainstalowane, do projektu podpiąłem odpowiednie biblioteki, dll'ki wrzuciłem tam, gdzie trzeba, pliki Resources.cfg i Plugins.cfg też mam. Projekt ustawiony na .NET Framework 3.5, working directory wskazane. Więc wszystko jest niby ok - ale błąd wyskauje. Ktoś wie, jak to rozwiązać?

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Maj 17, 2012, 16:42:10
Ostatnio też budowałem aplikację w oparciu o tamten tutorial, więc kod, który tam jest powinien być ok (powinien, bo nie przepisywałem słowo w słowo).

Wiem, że napisałeś, że wszystko jest na swoim miejscu, w odpowiednich katalogach, ale wiesz, to raczej najczęstszy problem. Nie jestem żadnym mistrzem, a wręcz nawet się na tym nie znam (w szczególności nie wiem co dokładnie oznacza błąd, który masz), ale powiem Ci jak ja mam ułożone i działa:

Katalog "Release":
Mogre.dll
MogreFramework.dll
MOIS.dll
OgreMain.dll
plugins.cfg
RenderSystem_Direct3D9.dll
RenderSystem_GL.dll
resources.cfg
moja_aplikacja.exe
"Media" <-- to jest katalog, w nim mam czcionki, odpowiedni plik xml do nich, testSkin.skin jakiś.

Teraz treść pliku resources.cfg:
# Resource locations to be added to the default path
[General]
FileSystem=.
FileSystem=./Media

Treść pliku plugins.cfg:
# Defines plugins to load

# Define plugin folder
PluginFolder=.

# Define plugins
Plugin=RenderSystem_Direct3D9
Plugin=RenderSystem_GL


Jeżeli mój post Cię obraża to przepraszam ;p. Ale za to jak nie Tobie to pewnie pomoże komuś innemu w przyszłości.

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 17, 2012, 17:18:21
W żaden sposób nie obraża :)

W każdym razie, tak jak było napisane w tamtym tutorialu, utworzyłem sobie folder (nazwałem go "bin") i wskazałem go jako working directory. Ale teraz wszedłem w folder "Release" (dokładna ścieżka: [nazwa_projektu]\[nazwa_projektu]\bin\Release) i tutaj miałem tylko 3 dll'ki. Wrzuciłem tutaj resztę, wraz z plikami Resources.cfg i Plugins.cfg (które zmieniłem tak, jak podałeś) i teraz tutaj wszystko działa. Dzięki!