Autor Wątek: 7 Days FPS Challenge  (Przeczytany 1556 razy)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 15, 2012, 13:58:46
http://7dfps.org/

June 9th - 15th

7DFPS is all about making a great first person shooter in 7 days & sharing it with the world. As the 9th of June approaches, we'll update the site with a public blog for everyone to track progress & share their own!




wszystkie chwyty dozwolone, ciekaw jestem co z tego wyjdzie

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 15, 2012, 14:05:06
obstawiam, że niezbalansowane, niespójne, radosne potpourri całkiem fajnego contentu :).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 15, 2012, 14:09:04
Sama koncepcja fajna, gdyby nie to dozwalanie wszystkich chwytów. Przez to się ludzie rozleniwią i całe compo skończy się zalewem nie trzymających się kupy mashupów na Irrlichcie i UDK.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 15, 2012, 14:18:41
Sama koncepcja fajna, gdyby nie to dozwalanie wszystkich chwytów. Przez to się ludzie rozleniwią i całe compo skończy się zalewem nie trzymających się kupy mashupów na Irrlichcie i UDK.
prędzej bałbym się Unity, ale patrząc na komentarze, to wiele osób planuje modować silnik Dooma (ZDoom), parę osób deklarowało się, że będą pisali własny renderer i robili coś w stylu wolfensteina 3d.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 15, 2012, 14:45:31
Cytuj
prędzej bałbym się Unity
Unity się co prawda mocno lansuje, ale jakoś nie widziałem jeszcze wysypu gier w tym.

Cytuj
patrząc na komentarze, to wiele osób planuje modować silnik Dooma (ZDoom)
No to jeszcze gorzej. Nie sądzę, żeby krótaś z tych osób porwała się na robienie grafiki postaci do ZDooma. A że zasób takowych jest dość ograniczony, to wszystko będzie wyglądało prawie że identycznie.

W tego typu compotach, to jeżeli nie kod, to przynajmniej grafika powinna być robiona od ~zera odgórnym zarządzeniem.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 15, 2012, 20:46:46
cóż, ja to widzę tak, że jeśli ktoś bierze ZDooma, to jest artystą i skupi się wyłącznie na robieniu grafik a resztę już załatwia silnik, pozmienia trochę statystyki broni i gotowe. Zresztą, zrobienie takich grafik to nie jest taki problem, kiedyś trzeba było rysować każdą klatkę od zera dla każdego możliwego obrotu, teraz wystarczy wymodelować w blenderze i prosty skrypcik ci strzeli cały zestaw klatek.

jak dla mnie z Unity jest problem taki, że to jest dobre do małego casuala z niewielkim światem gry, takim na maksymalnie kilka ekranów, nie widziałem jeszcze przykładu dużego otwartego świata w Unity albo jakiejś porządnej mapy typu FPS.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 15, 2012, 21:09:10
Cytuj
Zresztą, zrobienie takich grafik to nie jest taki problem, kiedyś trzeba było rysować każdą klatkę od zera dla każdego możliwego obrotu, teraz wystarczy wymodelować w blenderze i prosty skrypcik ci strzeli cały zestaw klatek.
Dlaczego zakładasz, że kiedyś rysowało się te klatki od zera? Modelarstwo i fotografia istnieją przecież od dawna. :)

Poza tym wątpię, by się ludziom chciało bawić w grafikę. Najprawdopodobniej taki delikwent robi mapę i tyle.

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

  • +1
# Maj 15, 2012, 21:20:40
Modelarstwo i fotografia istnieją przecież od dawna. :)
Akurat jeżeli chodzi o doom: