Autor Wątek: Twórca Prince of Persia na onGameStart 2012 w Warszawie  (Przeczytany 4900 razy)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 15, 2012, 03:27:00
Już po raz drugi organizuję w Warszawie onGameStart (19-21 Wrzesnia), konferencję poswiecona grom tworzonym w otwartych technologiach webowych. Postanowiłem pójść w tym roku trochę dalej, i wychodząc z założenia że każde pokolenie odkrywa na nowo wszystko co poprzednie pokolenie odkryło już dawno temu, zaprosiłem Jordana Mechnera, twórcę Prince of Persia z 1989 roku aby opowiedział o swoich doświadczeniach i problemach z tworzeniem gier w latach 80tych. Oprócz niego jak co roku wystąpi światowa czołówka HTML5 gamedeveloperów z prawdopodobnie wszystkich kontynentów. Zapraszam! Sprzedaz biletów powinna ruszyć w okolicach czerwca.

Blogpost: http://michalbe.blogspot.com/2012/05/ongamestart-2012.html

Strona konferencji: http://onGameStart.com
Twitter: http://twitter.com/onGameStart
Facebook: http://facebook.com/onGameStart
Lanyrd: http://lanyrd.com/2012/ogs12/

Filmy z zeszłorocznej edycji: http://vimeo.com/channels/ogs/29885788
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2012, 03:38:55 wysłana przez MichalBe »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 15, 2012, 09:58:53
wychodząc z założenia że każde pokolenie odkrywa na nowo wszystko co poprzednie pokolenie odkryło już dawno temu, zaprosiłem Jordana Mechnera, twórcę Prince of Persia z 1989 roku aby opowiedział o swoich doświadczeniach i problemach z tworzeniem gier w latach 80tych.

Opowie jeszcze trochę o dirty rectangles? ;)

--
Miło słyszeć, że inicjatywa rusza ponownie, i to z taką niespodzianką! Kto wie, może mi się uda jakąś grę rozstawić do tego czasu :).

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Maj 15, 2012, 10:05:04
Kurcze, HTML5 to nie moja bajka i w niego nie wierze w kontekscie "przyszlosci", ale Jordana chetnie bym posluchal

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 15, 2012, 11:20:42
Kurcze, HTML5 to nie moja bajka i w niego nie wierze w kontekscie "przyszlosci", ale Jordana chetnie bym posluchal

Tak, to był właśnie mój plan po części - mam nadzieję że Mechner pomoże mi przyciągnąc ludzi którzy nawet nie chcą nic słyszeć o HTML5 (żeby nie powiedzieć 'ignorantów':) ) i zmusi ich do wysłuchania przynajmniej kilku wartosciowych prelekcji:).

Zapraszam, zapraszam, jak ruszy sprzedaż byletów (planuję na początku czerwca) to jak zwykle Warsztatowicze będą mogli liczyć na zniżkę.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2012, 11:25:03 wysłana przez MichalBe »

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 15, 2012, 14:11:32
imho HTML5 może być fajny tylko bagażu javascripta musiałby się pozbyć :P

nie planuję być ale ile kosztowało w ubiegłym roku? (licząc z warsztatową zniżką)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 15, 2012, 14:15:04
imho HTML5 może być fajny tylko bagażu javascripta musiałby się pozbyć :P
jestem w trakcie budowy małego ołtarza dla Darta, dołączasz? :D

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 15, 2012, 14:28:34
jestem w trakcie budowy małego ołtarza dla Darta, dołączasz? :D
strzelam, że Dart nigdy nie wyjdzie poza Google Chrome. Już wolałbym D na przeglądarki albo coś.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 15, 2012, 14:33:25
Wiesz, da się go od bidy skompilować do JS, więc byle tylko toole do niego były dobre :-). Jak jest jedna przeglądarka, która go odpala natywnie, debuguje itd, to już jest komfort devu.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

  • +1
# Maj 15, 2012, 17:05:59
i Hello World w Darcie skompilowany do JS ma 17.000 linii, dziękuję.

W zesżłym roku bilety były od 49 do 99 euro, warsztat miał 15% znizki.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Czerwiec 04, 2012, 14:19:57
Jesli ktos chcialby powalczyc o bilety jeszcze zanim ruszy sprzedaz to to prawdopodobnie jedyna okazja: http://dev.end3r.com/2012/06/win-the-very-first-tickets-for-ongamestart-2012/

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 13, 2012, 17:48:17
i Hello World w Darcie skompilowany do JS ma 17.000 linii, dziękuję.
Na chwilę obecną skompilowany dartcc ma "tylko" 1500 lini, z czego prawie wszystko to "biblioteka standardowa". Pracują, by to ściągnąć coraz niżej.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Czerwiec 25, 2012, 17:54:27
Mozna juz kupowac bilety, zarowno na workshopy jak i na konferencję. Więcej detali: http://ongamestart.com/#agenda

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Czerwiec 29, 2012, 19:22:14
I wedle tego co obiecałem, gdyby ktos byl zainteresowany kodem znizkowym to zapraszam na strone rejestracji. Specjalny, 25% kod znizkowy dla Warsztatu to 'warsztat2012'.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Czerwiec 29, 2012, 19:43:33
strzelam, że Dart nigdy nie wyjdzie poza Google Chrome. Już wolałbym D na przeglądarki albo coś.

Jakiś czas temu na jakiejś konferencji pracownik z Google powiedział, że pytali Mozzile czy jest szansa by "włożyli" do przeglądarki też jakiś inny język (nie pytali konkretnie o darta) i dostali odpowiedź, że nie. Szkoda.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 29, 2012, 20:00:06
It's gonna take time, it's gonna take precious time, to do it right!
Tak mam ochotę zaśpiewać.

Ale nie zapśpiewam, bo z tego, co widziałem, Mozilla zdaje sobie doskonale sprawę z niedoskonałości JS i pionieruje we wdrażaniu jego nowych wersji.