Autor Wątek: Design Concept Doc - prośba o recenzje  (Przeczytany 6394 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

  • +1
# Maj 26, 2012, 12:58:29
Dlaczego muszę wspomnieć o tym, że gra jest multiplayerowa zanim powiem, że to PvP ma być?
Design Doc to dokumentacja. Czytelnik nie ma się domyślać, co masz na myśli. Ma wiedzieć, czym dokładnie jest projekt. Magicka też ma PvP. A nie jest MMO. Ma single-player i coop.

Cytuj
Skąd mam wiedzieć na jakiej technologii gra miałaby być zrobiona? Nawet gdybym wiedział, to kogo to interesuje - to jest kwestia informatyczno biznesowa.
To już zxc świetnie ci opisał. Aspirujesz do byci designerem. Co to znaczy? Najpóźniej po spisaniu wstępnej wizji zamykasz się w piwnicy na tydzień i robisz prototypy. Proof of concept. Musisz wiedzieć z jakiej technologii skorzystasz zanim z niej skorzystasz... UDK, Unity, CryEngine, edytor Skyrima? Własny silnik pisany od zera?

Cytuj
A tak w ogóle dlaczego nie miałbym się w takiej prezentacji ograniczyć tylko do tego co istotne w samym tym pomyśle? To czy gra będzie na silniku Skyrima czy Diablo 3 wydaje się mi - ignorantowi amatorowi - mocno drugorzędne. To samo ze sterowaniem i stylem graficznym.
Jak wyżej. Nie zrobisz gry pisząc sobie dokumenty. Taka prezentacja ma na celu przedstawić ludziom z zewnątrz:
- co to za gra
- w jaki sposób powstaje - tech, zespół, budżet
- czemu gra może odnieść sukces?
Każdy kto czyta taki dokument mimowolnie wykonuje analizę SWOT - potencjalne mocne strony produktu, słabe strony, sprzyjające warunki, zagrożenia.

Nie piszesz tego dla ignorantów amatorów.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2012, 11:28:21
Co byście woleli jako profesjonaliści oceniający prace amatora dostać...

Proof-of-concept w postaci gry, która wykorzystuje schemat PvP, gdzie gracze się przed sobą ukrywają w "tłumie", ale na jednym ekranie i jednej klawiaturze (nie napisze gry sieciowej choćby nie wiem co). Naprawdę wierze, że mam pomysł jak tego dokonać, by gracze przy jednym komputerze nie wiedzieli kim jest ten drugi w grze:D Oczywisty minus jest taki, że gra wymaga drugiej osoby do przetestowania.

Zrobić gre dla jednego gracza i spróbować pokazać mechanikę "dochodzenia" w działaniu. Oczywiście w bardzo uproszczonej formie gry logicznej. To jest mój drugi wybór.

Czy jest sens robić gre dla dwóch graczy przy jednej klawiaturze? Naprawdę obawiam się, że koleś spojrzy na to i powie sobie "a skąd ja teraz mam wziąść jakiegoś drugiego kolesia by to testować" i po prostu oleje sprawę. Profesjonaliści, co wy byście zrobili gdybyście dostali taką gierkę do oceny?

Offline PoD

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2012, 04:42:36
A dlaczego nie zaimplementować by obsługi GamePadów? Odpada problem zaglądania przez ramię, kiedy dwójka ludzi kitłasi się przy jednej klawiaturze.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Czerwiec 05, 2012, 16:48:32
gdzie gracze się przed sobą ukrywają w "tłumie", ale na jednym ekranie
To jest ciekawe wyzwanie. I bardzo trudne. Problem w tym, że jeśli nawet uda się to zrobić, to... who cares? Ilu ludzi gra na we dwójkę na 1 PC? Jak często? Miałoby to jeszcze sens na konsoli (pady, wielki TV, kanapa) - ale nie bez powodu prawie nikt nie robi już takich gier na konsolę. Poza bijatykami. Może na tabletach?

Zastanów się, czy warto ryzykować ustawianie gameplayu pod sposób grania, który już prawie wymarł.

Dla mnie tylko na drugi pomysłem można budować grę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2012, 16:50:10 wysłana przez MadBonsai »

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2012, 17:25:43
Nie chodzi o zrobienie gry, która się sprzeda, a ludzie będą w nią grali. Chodzi o zrobienie gry, która bedzie dowodem na moje ogranicze możliwości programowania i która będzie uproszczoną wersją schematu PvP, który już wczśniej wam przedstawiłem. Gra ma dowieść, że pomysł da sie zaimplementować, a fakt że robie to w ten, a nie inny sposób wynika z faktu, że po prostu niebyłbym w stanie napisać gry sieciowej.

Offline zephyr

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2012, 20:16:31
Seria slajdów w powerpoincie pokazujących "urywek gameplayu" :)

Warto nie ignorować prostych prototypów, po co tracić czas implementując coś co działa kompletnie inaczej niż gra która ma powstać. To i tak niczego nie dowodzi. Seria slajdów z pokazanymi elementami GUI (uproszczonymi) i pokazująca co gracz ma robić może naprawdę nieźle pokazać o co ci chodzi i zastymulować do zastanawiania się nad różnymi elementami gry. I to lepiej niż działająca gra w której robi się coś zupełnie innego.

Chyba że aplikujesz na programistę, ale wtedy design ma mniejsze znaczenie. Ciekawe czy przy takiej aplikacji lepiej zrobić coś grywalnego czy zaawansowanego technicznie.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2012, 11:36:50
Komu chcesz udowodnić, że to dobry pomysł na grę i po co?

Jeśli sobie, to prototypuj to, wobec czego masz wątpliwości. Powinieneś je mieć, bo gra jest nietypowa.
Jeśli komuś, to pewnie dlatego, żeby zdobyć pracę. Wobec tego, zrób wariant drugi jako kompletną małą grę. Zawsze lepiej pokazywać coś skończonego, bo wtedy jest o czym naprawdę porozmawiać, a nie "tym się nie przejmuj, to tymczasowe".

Jeśli komuś, żeby pokazać potencjał tego projektu dla inwestora, to zapomnij. Zrób prototyp, spójrz na niego trzeźwo, a ochłoniesz. Wtedy zrób następny, lepszy :).

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2012, 14:28:53
Gra jest zrobiona w 50% :D Za parę dni powinna być już grywalna wersja. Tymczasem zastanówcie się proszę z kim moglibyście pograć w nią przy jednej klawiaturze, bo ja nikogo takiego pod ręką nie mam:D

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Lipiec 08, 2012, 16:31:27
Osobę to by może i znalazł. Ale dość wątpliwe, by zechciała zagrać w Coś od Kogoś. Wykonaj wszystko ta, by zachęcić przygodną osobę do zagrania :)
Wtedy znajdą się i ludzie ;)

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Lipiec 08, 2012, 23:46:45
Jeśli nie trzeba będzie przechodzić godzinnego tutoriala/czytać pięciostronicowego manuala i gameplay będzie sprawiał trochę frajdy, mogę pograć z dziewczyną. 50% to już coś, jeszcze drugie i możemy rozmawiać ;]

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2012, 00:03:57
50% zrobiłem w 2 dni, ale dzisiaj spędziłem 8 bitych godzin próbując znaleźć jednego buga, który całkowicie rozwala mi grę:( Znacie się coś na Javascripcie?

Offline fn2000

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2012, 00:14:01
Co byście woleli jako profesjonaliści oceniający prace amatora dostać...

Proof-of-concept w postaci gry, która wykorzystuje schemat PvP, gdzie gracze się przed sobą ukrywają w "tłumie", ale na jednym ekranie i jednej klawiaturze (nie napisze gry sieciowej choćby nie wiem co).

Proof-of-concept to nie gra. Proof-of-concept, zgodnie z nazwą, ma dać możliwość przetestowania pomysłu na gameplay "na żywca", z minimalnym nakładem na grafikę, dźwięki itd. Jeśli istotą Twojego pomysłu na grę jest komponent multiplayerowy to PoC z "jedną klawiaturą" to będzie strzał w stopę - to musi byc multiplayer.

Bardzo często PoCy tworzy się w innej technologii niż docelową grę. Nie umiesz programować multiplayera? Wykorzystaj np. Unity lub jakikolwiek inny gotowy SDK dla przygotowania PoC. Tak się to robi. Kluczem jest zatwierdzenie pomysłu na gameplay, a nie masturbowanie się z silnikiem. Na to przyjdzie czas później.

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2012, 21:55:22
Oto owoc mojej pracy.

Jest to moja pierwsza gra i napisanie jej było dla mnie wielkim wyzwaniem - przede wszystkim dlatego, że była to moja pierwsza próba programowania. W kodzie jest masa przedziwnych rozwiązań prostych problemów, ale ja te wszystkie niedoróbki (np. lagujący silnik albo niedorobiony pathfinding) uważam za ficzery wzbogacające rozgrywkę:D

Gra wymaga dwóch graczy siedzących przy jednym komputerze i została napisana w Javascript'cie za pomącą tego oto narzędzia:

http://www.perlenspiel.org/

Jest to wersja 0.1a więc jest tam jeszcze kilka bugów - np. by rozpocząć grę od nowa po jej zakończeniu trzeba przeładować stronę, inaczej skrypt się zawiesi.

Gra jest dostępna pod adresem:

http://dl.dropbox.com/s/8dmeo4wksdeu581/main.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2012, 03:27:47 wysłana przez darthtomi »