Autor Wątek: Kształt otaczający dla chmury punktów  (Przeczytany 3619 razy)

Offline davidbnpl

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2012, 00:05:34
Ok, problem jest jednak taki, że nie za bardzo wiem jak podzielić tą chmurę na jakieś spójne elementy. Punkty w tablicy nie są ułożone w kolejności, tylko dość losowo.
Skoro są losowo to nie możesz ich posortować? Jeśli nie chcesz naruszać kolejności to na potrzeby tworzenia wielokąta możesz operować na skopiowanej tablicy. Wszelkie sposoby stworzenia wielokąta okalającego Twój zbiór będą chyba prostsze w realizacji i szybsze jeśli działać na posortowanych danych. IMO Najprostsze w implementacji i chyba dość wydajne wydaje się podejście voytech'a sprzed 3 postów (podział na kwadraty).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline moonshield

  • Użytkownik
    • ::devBlog

# Czerwiec 28, 2012, 13:16:04
Problem dawno rozwiązany. Następnym razem nie odkopuj starych kotletów.

Offline marekb

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2012, 22:20:39
Witam, muszę stworzyć coś podobnego, a mianowicie - kształt krawędzi (obrys) budynku z chmury punktów? Zastanawiałem się nad Orthogonal convex hull, ale szczerze przyznam, że ciężko mi coś wyciągnąć ze znalezionych w sieci materiałów...
Może znacie jakieś przystępne tutoriale jak krok po kroku zastosować ten algorytm?
pzdr
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2012, 22:30:38 wysłana przez marekb »

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2012, 00:23:49
Za Real-Time Collision Detection:
Do 2D Andrew's Algorithm i Quickhull. W 3D nie ma ścisłego odpowiednika Andrewa, natomiast Quickhull działa tak samo dobrze.

Poszukaj o tym algorytmie, i jeśli nadal nie będziesz rozumiał, napisz dokładnie z jakim krokiem masz problem. Powinieneś łatwo znaleźć przykładowy kod...

<meta_discussion>
Tak w ogóle, to przeważnie odkopywanie starych tematów / podczepianie się pod czyjś temat z nowym pytanie nie jest dobrym pomysłem, więc jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na forum, lepiej załóż nowy. Also, takie rzeczy chyba lepiej pisać na Q&A.
</meta_discussion>

Offline marekb

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2012, 19:38:35
Dzięki za informacje,
na razie zastosowałem alpha-shapes i u mnie zdaje egzamin - otrzymałem otoczkę budynku, więc nie będę za bardzo filozofował :]

Może macie teraz jakiś pomysł jak można by wpasować proste w te punkty?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2012, 23:13:30 wysłana przez marekb »