Autor Wątek: Fabuły Gier  (Przeczytany 4498 razy)

Offline zbieracznik

  • Użytkownik
    • Super gra 3D na przeglądarke.

# Maj 03, 2012, 10:03:40
Witam ponownie. Wziąłem sobie do serca to co uwzględniliście w swoich komentarzach.
Obecnie skończyłem rozpiskę krainy i jej wygląd oraz pozycje miast, wsi, zamków itp. Skończyłem także relacje między lokacjami. Teraz zajmę się od nowa fabułą związaną z księciem banitą.

Witam znów. Skończyłem pisać 1 rozdział. Zajęło mi to 2 godziny. Liczę, że nie ma tu już żadnych błędów rzeczowych, przynajmniej ja nie znalazłem, ani językowych.

Typ gry: RPG
Kraina: Kontynent, dokładniej państwo Gotlandia. Z północy są góry, zaś od zachodu jest ocean. Północ jest solidnie zalesiona. Przez środek kraju przepływa rzeka Lias. Trochę poniżej środka kraju znajduje się stolica Gotlandi Tresst. Obok stolicy znajduje się (tak wystawione na północ) więzienie, a także 2 zamki. Jeden lekko wysunięty na zachód, Polis, a drugi na południowym wschodzie, Ilios. Przejdźmy teraz od północy w celu przeanalizowania, gdzie znajdują się miasta i zamki. Od strony zachodniej znajdują się pierwej góry Itos, które przecina przełęcz od gór Falas, która rozciągają się już do końca królestwa. Właśnie nad przełęczą w górach Itos znajduje się wspaniały zamek Detris. Jego historia sięga pierwszej wielkiej wojny. Przed przełęczą, znajduje się solidnie oddalone miasto Yert, niedaleko, którego znajduje się nadwodna wioska, Stillas, a niedaleko Stillas znajduje się wioska leśna Elena. Od zachodu w górach Falas znajdują się zamki, Pitra, Seira (bardziej pośrodku gór) oraz Anos (tak na granicy z innym państwem, północny wschód). Od Yert na wschodzie znajduje się miasto, Ortoa, a na granicy w pobliżu tegoż miasta znajduje się zamek Rein. W środku kraju jest już znacznie mniej lasów, a zaczyna się przewaga pól uprawnych. Rola wiosek jest zerowa, dlatego, że powstały tutaj pojedyncze, ale rozległe gospodarstwa rolne. Należy wymienić gospodarstwo rodziny, Anail oraz rodziny Wern. Anailowie przejęli tereny lekko północne i mocno zachodnie, a Wernowie przejęli mocno południowe i lekko wschodnie tereny. Między nimi znajduje się Tresst, ale mocno oddalony od nich. W pobliżu Anailów znajduje się zamek Fuirt, a obok Wernów zamek Zautor. Od południe zaczynam wymieniać ostatnie miejscowości. Gotlandia graniczy od południa z pustynną puszczą. Są tam rozległe pustynie, obok, których znajduje się puszcza mroczna i okrutna, gdzie chowają się najpotężniejsze stwory tego świata. Na granicy stoi 5 wielkich zamków, (mimo, że Wernowie mają duże majętności na południu, to jednak są sporo oddaleni od zamków) a mianowicie idąc palcem po mapie od zachodu, pierwszy na granicy z pustynią i oceanem, największy zamek ze wszystkich, Synats, bardziej na wschód, ale wciąż kierunek zachodni, zamek Tas (pustynia), pośrodku kraju na samym południu zamek Qert (pustynia, a od wschodniej strony zamku zaczyna się puszcza), na wschodzie (lekkim) znajduje się zamek Dall (puszcza) oraz ostatni zamek na granicy państwa z innym krajem i puszczą, Ourt (puszcza), drugi pod względem wielkości.

Spis miast, zamków itp.:
-Tresst – Stolica, poniżej środka (bliżej południa)
-Polis, zachód (zamek)
-Ilios, południowy wschód (zamek)
-Detris, północ, góry Itos, przełęcz (zamek)
-Yert, północny zachód (miasto)
-Stillas, nad oceanem, pobliże Yert (wioska, zachodnio-północny kierunek)
-Elena, lasy, pobliże Yert (wioska, zachodnio-południowy kierunek)
-Pitra, północny-zachód, góry Falas (zamek)
-Seira, północ, góry Falas (zamek)
-Anos, północny-wschód, góry Falas (zamek)
-Ortoa, północno wschodni kierunek, poniżej gór Falas (miasto)
-Rein, północny-mocny wschód, poniżej gór, na granicy (zamek)
-Majętności Anailów, lekko północne i mocno zachodnie tereny (Rodzina)
-Majętności Wernów, mocno południowe i lekko wschodnie tereny (Rodzina)
-Fuirt, pobliże majętności Anailów, zachód, nad brzegiem oceanu (zamek)
-Zautor, pobliże majętności Wernów, wschód, granica (zamek)
-Synats, nad oceanem, na granicy z pustynią, południowy-zachód (największy zamek)
-Tas, na wschód od Synats, granica z pustynią, południowy-lekki zachód (zamek)
-Qert, sam środek południa, granica z pustynią i puszczą (zamek)
-Dall, południowy-lekki wschód, granica z puszczą (zamek)
-Ourt, południowy-wschód, granica z puszczą i innym krajem (zamek)


Relacje, Tresstu
Tresst – Polis (przyjaźń),
Tresst – Ilios (przyjaźń)
Tresst – Detris (koleżeństwo)
Tresst – Yert (przyjaźń)
Tresst – Stillas (przyjaźń)
Tresst – Elena (przyjaźń)
Tresst – Pitra (koleżeństwo)
Tresst – Seira (koleżeństwo)
Tresst – Anos (koleżeństwo)
Tresst – Ortoa (przyjaźń)
Tresst – Rein (koleżeństwo)
Tresst- Anailowie (przyjaźń)
Tresst – Wernowie (przyjaźń)
Tresst – Fuirt (przyjaźń)
Tresst – Zautor (przyjaźń)
Tresst – Synats (nielubiący się)
Tresst – Tas (koleżeństwo)
Tresst – Qert (koleżeństwo)
Tresst – Dall (koleżeństwo)
Tresst – Ourt (koleżeństwo)
Wszystkie zamki są ze sobą na koleżeństwie. Anailowie i Wernowie mają do siebie wrogie usposobienie. Wioski wobec wszystkich są przyjazne.

Fabuła, wstęp.

Nekromanta z wielką armią nieumartych najeżdża Dotlandię. Król Sykstus wyrusza wspomóc oblegany zamek Dall. Do Dall swoją pomoc wysłali również Ourt i Qert. Wszystkie siły miały połączyć się na polach Dall. Gdy do tego doszło, nastąpiła wielka bitwa. Król zginął podczas tej bitwy, a 4 ocaleli żołnierze przybyli do stolicy zdać raport. I tu zaczyna się gra. Jesteśmy na dworze i pojawiamy się w komnacie, która służy za nasz pokój. Obok znajduje się pachołek, który informuje nas, iż rada prosi go o obecność podczas narad. Wychodzimy z komnaty i kierujemy się w stronę Sali narad. Tam rozmawiamy z 4 żołnierzami zdającymi raport. Będą opowiadać, o tym, że wojska połączyły się na polach Dall i ruszyli w stronę zamku. Tam napotkali wielką armię nieumartych, którzy natychmiast rzucili się na wojsko. Zanim do nas dotarli mieli godzinę odpoczynku i czekali, aż się zbliżą. Wtedy oni wystawili najpierw łuczników, którzy rozpoczęli ostrzał, a następnie wysunięto mieczników, a po nich toporników. Wtedy król Sykstus, który zauważył, że nieumarci zaczynają rządzić polem bitwy mimo trzykrotnie większych strat niż u ludzi, rusza w bój i ginie. Koniec raportu. 2 radnych każe zostać księciu na dworze. Wtedy to dostajemy questa, ucieczka z Tresstu. Musimy pójść do kowala po ekwipunek – skórzana lekka zbroja, jeden ze słabszych mieczy i tarcze. Następnie idziemy po konia do stajni królewskiej i rozpoczynamy ucieczkę krętymi ulicami zamku, na którym urzędujemy, później, przez patrycjat, a na końcu przez część miasta należącą do mieszczan. Na drodze zawadzają nam różni strażnicy, a w czasie ucieczki musimy uważać na pikinierów, którzy atakują konia. Kiedy z niego spadniemy, musimy biec byle dalej, aż do portu, który znajduje się nad rzeką Lias. Jedyna możliwa strona ucieczki to północny- zachód, gdzie wypłyniemy na ocean, a następnie złapie nas sztorm, który spowoduje rozbicie się statku. Wtedy znajdziemy się na brzegu, skąd dojrzymy trochę wyżej nad nami położoną wioskę Stillas.

Tutaj kończy się prolog i zaczynamy rozdział I.
Głównymi zadaniami w Rozdziale pierwszym są:
-Wezwanie pomocy dla ocalałych rozbitków (misja w Stillas) (nagroda: EXP)
-Rozbić szajkę bandytów, ukrytych w lasach (misja w Elenie) (nagroda: EXP i złoto)
-Wybić dzikie bestie grasujące w pobliżu chatki wojownika (chatka wojownika, niedaleko Eleny, w lesie) (nagroda: EXP, złoto, kościany łuk)
-Dostać się do Yert (tutaj dostajemy misję Dostać się do szefa milicji) (nagroda: EXP)
-Wyciąć w pień gang przemytników (otrzymujemy je w Elenie, wypełniamy w Yert) (nagroda: EXP i złoto)
-Odnaleźć zniszczoną karawanę kupca, skąd przynieść mu statuetkę boga Ukratsa (nagroda: EXP i złoto)
-Znaleźć nowych wiernych Ukratsa dla kapłana (nagroda: złoto)
-Roznieść lampki świętego ognia po domach mieszkańców Yert (nagroda: EXP i złoto)
Gdy wypełnimy te wszystkie misje możemy dostać się do szefa milicji wykonując Questa:
-Dostać się do szefa milicji w Yert (nagroda: EXP)
-Zdemaskować szefa milicji (nagroda: EXP i złoto)
A teraz jak to wszystko by wyglądało opiszę wam poniżej.
Doszliśmy do Stillas i docieramy do starszego wioski informując go o rozbitkach. Dostaniemy nagrodę i wyruszamy do Eleny, gdzie będziemy musieli wybić szajkę bandytów, którzy znęcają się nad wioską. Będą ukryci we wschodnim lesie i nie powinno ich być więcej jak 20. Niedaleko obozu szajki bandytów znajduje się chatka wojownika, który zleci nam misję, ażeby wybić dzikie zwierzęta, które niepokoją go w nocy. Dostaniemy za to od niego kościany łuk, dzięki, któremu przekonamy strażników miasta Yert, że chcemy znaleźć prace u łowczego, który o dziwo akuratnie szuka czeladnika. Wcześniej jednak musimy podjąć misję u starszego wioski, który został poinformowany o szajce przemytników, których trzeba się pozbyć. Dzięki wykonaniu tej misji, zaskarbiamy sobie przychylność tamtejszych miejscowych, co pomoże dostać się nam do szefa milicji Feta (imię szefa poznajemy od strażnika przy bramie). Szajka przemytników znajduje się w ściekach miasta, gdzie znajdziemy list do Feta i zamkniętą skrzynkę.
Treść listu:
-Tu twoja dola. Tylko siedź cicho i nie pozwól swoim ludziom na zbliżanie się do ścieków. Skrzynkę otworzysz kluczem, który przysłał Ci mój człowiek.
Zaczyna się odtąd misja Zdemaskować szefa milicji.
Kiedy wracamy na powierzchnię, należy zaskarbiać sobie nadal przychylność miejscowych. Idziemy do kupca Gina, który chce, abyśmy odnaleźli jego zniszczoną karawanę przez bandytów i odnaleźli figurkę boga Ukratsa, którą zamówił kapłan. Karawana znajduje się na trakcie Tresst – Yert. Figurkę oddajemy kupcowi, a sami udajemy się do kapłana, podjąć się misji na znalezienie nowych wiernych dla boga Ukratsa, wśród miejscowych. Po wykonaniu tego zadania, możemy odebrać od niego kolejne, mianowicie mamy roznieść kilkanaście lamp po mieszkańcach miasta. Wykonaliśmy wszystkie potrzebne misje, aby dostać się do szefa milicji.

Tu możemy zakończyć rozdział na dwa sposoby.

Pierwszy sposób, to natychmiastowe oskarżenie Feta o współpracę z przemytnikami. Fet wybucha i łapie za miecz, żeby Cię zaatakować. (Jest w miarę mocny!) Jeżeli wybierzemy ów sposób, wszyscy w mieście odwrócą się od nas, nie będziemy mogli z nimi handlować, a jeżeli będziemy natrętni zaatakują nas. Jeżeli zabijesz obywatela będziesz musiał uciekać, gdyż gonić Cię będzie całe miasto.

Drugi sposób, to wkradnięcie się do jego domu i znalezienia klucza do skrzyni. Gdy go odnajdziemy idziemy do zastępcy szefa Uta, któremu przekazujemy skrzynkę i list, które oskarżają Feta o współpracę z przemytnikami. Zacznie się mała walka między Fetem, który po swojej stronie ma 5 strażników, przeciw tobie, Utowi i 1 strażnikowi. Gdy wygracie oficjalnie zostaje zamknięty 1 rozdział.

Ludzie nabierają do ciebie szacunku, a sam możesz powiedzieć Utowi, że jesteś księciem i poinformować go o sytuacji w królestwie. Obywatele będą wiwatować na twoją cześć.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 09:52:01 wysłana przez zbieracznik »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karol

  • Użytkownik

# Maj 03, 2012, 10:41:03
Podczas walki Sykstus ginie wraz z prawie całą armią, gdyż 4 rycerzy powróciło, aby zaraportować to jego synowi i radzie.
Czyli król zginął przez to, że 4 rycerzy wróciło, aby zameldować o porażce? Inaczej patrząc to król ginie, bo 4 rycerzy wróciło. Ci rycerze wrócili, aby powiadomić o śmierci króla, a gdyby nie wrócili to król by żył. Skąd wiedzieli, że król zginie? A może to oni go zabili?

Otóż Leos ukradł konia ze stajni królewskiej,
Skoro był księciem to jakby nie patrzeć to jest jego własność.

kiedy miał wyjechać poza ostatnie mury miasta koń mu padł
Co to za koń, który pada po przejechaniu przez miasto? Może to kucyk jakiś? Jeżeli ginie, bo po drodze książe walczy z kimś, albo zostaje zagoniony w pułapkę to warto by o tym napisać, a nie, że po prostu pada mu się, od tak sobie.

wykupuje wejście na statek, który dopłynie na północ Dotlandi, skąd będzie musiał odbyć podróż na południe
Wyrusza na północ, a jak tam dotrze to wraca na południe? Po co cała ta wyprawa i robienie z gracza głupka?

Ogólnie też sporo naciągana jest idea, że syn w rozpaczy po śmierci ojca zacznie mordować swoich podwładnych i krajan, aby zemścić się. Mag, który mu pomógł też nie wykazał się swoim doświadczeniem i mądrością w powstrzymaniu śmierci niewinnych. Tą część gry lepiej byłoby zamienić w jakąś skradankę i ucieczkę z miasta tak, aby nikt bohatera nie spostrzegł.

No dobra, to jest załóżmy jakiś wstęp oraz pierwszy rozdział gry, co z pozostałymi etapami? Przedstawiłeś jakieś 5-10% gry, co dalej?

Offline zbieracznik

  • Użytkownik
    • Super gra 3D na przeglądarke.

# Maj 03, 2012, 10:57:11
Dzięki za zauważenie tych błędów rzeczowych. Co do konia to jak zostaje wyjęty spod prawa to już nie jego własność. Koń pada, bo koń podczas biegu wyciska ostatnie poty i jego serce nabiera takich obrotów, gdzie po przekroczeniu danej bariery jego serce nie wytrzymuje co daje nieodwracalne skutki po czym ginie (nikt nie mówił, że to małe miasto, skoro jest stolicą, ewentualnie można dać, że pikinier go zabił, aby powstrzymać księcia przed ucieczką). Co do dalszej fabuły za kilka minut pójdę kilka kroków dalej. A co do północy i południa. Musi uciekać na północ, gdyż gdyby wyruszył na południe to listy gończe pojawiłyby się w tamtym regionie, a wiadome jest, że lepiej uciec tam, gdzie nikogo nie będzie interesował taki podróżnik jak on. Po za tym, za armią która została rozbita wyruszyła kolejna, a więc niebezpiecznie jest puścić księcia w sam wir walki ze świetnie wyszkolonymi żołnierzami. Ideologia rozpaczy jest jak najbardziej na miejscu. Wielu ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, jaki to może wywrzeć nacisk psychiczny na czyjś mózg.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2012, 11:00:48 wysłana przez zbieracznik »

Offline Xender

  • Użytkownik

# Maj 03, 2012, 12:43:51
rada decyduje, że Leos zostaje skazany na banicję. 3 magów pod rozkazami rady miało użyć swojej mocy, aby sprowadzić go z powrotem.
Dafak?

A poza tym - podałeś tylko szkic opowieści. Jaki to gatunek gry? (RPG, strategia?) Jak wygląda świat? (Geografia? Państwa i sytuacja polityczna? Religie, magia?) Które części fabuły są interaktywne? Jakieś rozgałęzienia? Co dzieje się później?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2012, 12:50:48 wysłana przez olo16 »

Offline jmgm

  • Użytkownik

# Maj 03, 2012, 12:55:14
Cytuj
Koń pada, bo koń podczas biegu wyciska ostatnie poty i jego serce nabiera takich obrotów, gdzie po przekroczeniu danej bariery jego serce nie wytrzymuje co daje nieodwracalne skutki po czym ginie

Nie chcę być niemiły, ale jeżeli chcesz pisać scenariusze do gier, które będą dla kogoś użyteczne, to naucz się najpierw jasno formułować myśli i składnie pisać...

Offline zbieracznik

  • Użytkownik
    • Super gra 3D na przeglądarke.

# Maj 03, 2012, 13:15:42
OLO: RPG, Rozległy kontynent, gdze po lewej stronie mamy ocean, dokładny szkic mapy prześlę później. Co do interakcji  rozgałęzień nie myslałem zbyt głęboko nad tym. Jest to pierwszy scenariusz jaki piszę, a wcześniej zacząłem pisać książki, tylko że są zamrożone na razie dlatego postanowiłem pisać to jest do jmgm.
Dopiero nabieram doświadczenia.

« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 11:22:01 wysłana przez zbieracznik »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

  • +2
# Maj 03, 2012, 15:02:51
Nie przesyłaj żadnego szkicu mapy. Chyba, że jest niezbędny do zrozumienia wydarzeń.
Jeśli spojrzysz na ten tekst jeszcze raz, zobaczysz że tak naprawdę wcale nie uniknąłeś oklepanych i nie mających uzasadnienia rzeczy. Patrz prześmiewczy Poradnik:Jak napisać fantastyczną książkę fantasy

Jeśli naprawdę chcesz dojść do czego dobrego, ustalmy parę rzeczy :)

1. Nie, nie "nabierasz doświadczenia". Póki co rzucasz byle co i musisz pierwsze doświadczenia zdobyć. I nie, przeczytanie opinii nie gwarantuje nabycia doświadczenia ;) Zrozumienie tej subtelnej różnicy pozwoli ci lepiej pracować. Bo wiedz, że przedstawienie całej serii tego, co uważasz za scenariusze gier nie pomoże ci w niczym. Porzuć ten zamiar.

2. Tytuł wątku to także zdanie bądź równoważnik zdania w języku polskim. Pomijając kropkę. Tylko pierwsze słowo piszemy z wielkiej litery. Masz sporo do nauczenia się, by pisać poprawnie.

3. Odróżnij takie rzeczy jak fabuła, opis questa do hack&slasha i "tematyka fabuły". Wyjaśnię. Wrzuciłeś coś z nagłówkiem "fabuła" i "tematyka". A opisujesz pomysł, który przyszedł ci do głowy w czasie reklamy w Polsacie. Porządny scenariusz gry zaczyna od nakreślenia miejsc, postaci, ich motywacji i konfliktów. Powiedzmy, że zajmuje to 5 stron zapisanych konkretach. A nie, że "Nekromanta (bezimienny) najeżdza Dotlandię". Raz, że ta Dotlandia nie istniejąca nawet w twojej głowie (nie opisałeś jej, masz tylko pustą nazwę) nic czytelnika nie obchodzi. Postacie nie mające imion też nikogo nie obchodzą. Nekromanta-najeźdzca najeżdzający coś tam, bo jest nekromantą najeźdźcą też nikogo interesuje. Gorzej, odstrasza od dalszego czytania.
Co to ma być? "Król (D) Sykstus" ? Jesteś zbyt leniwy nawet, by napisać to samo słowo 2 razy? C'mon ;)
"5 mikstur życia od przyjacielskiego maga Heofila." Scenariusz, który zakłada pewne założenia gameplayowe choć żadne nie zostały przedstawione? To jest gra video czy bez sensu klepana sesja RPG? Nie masz określonego podejścia do tak fundamentalnych rzeczy jak maga i klepiesz coś o miksturkach życia bez żadnego zastanowienia.

4. Samoocenianie własnej "fabuły" na zasadzie wymieniania zalet i wad zaraz po akapicie tekstu? Czytający powinien móc sam je odnaleźć bez twojej dodatkowej pomocy. Jeśli nie potrafi - spieprzyłeś robotę.
Tym bardziej, że twoje wnioski są błędne. Wszystkie.
Cytuj
-Koniec oklepanego tematu jesteś nikim i stajesz się bohaterem. Teraz jesteś kimś, stajesz się banitą i stajesz się bohaterem.
To nie "oklepany temat", a jeden z mechanizmów gry, które nigdy się nie zetrą, jeśli dobrze go użyjesz. Twoja próba konstruowania bohatera jako syna króla akura jest OK. Nie startuje od zera. Ale to nie jest nic rewolucyjnego. Grałeś chociaż w inne erpegi niż Gothic i Fallout? ;)
Cytuj
-Od początku startujesz z lekką zbroją i mieczem, a nie jak na początku wielu gier z pałką i gołą klatą. (1-2 wilki to nie problem, ale 3- więcej to już coś).
I to ma być różnica? Zresztą takie rzeczy rozwiązuje się gameplayem, zawiązaniem akcji. Scenariusz gry może to określić, ale równie dobrze można to wyrzucić w dowolnym momencie.
Cytuj
-Bohater już na początku ma przyjaciół, a nie jak zawsze bywa, że musimy sobie zaskarbić przychylność wszystkich.
Raz. Nie, nie bywa tak zawsze. Znowu tylko Gothic i Fallout? ;)
Dwa. "Zaskarbianie sobie przychylności" ma na celu wprowadzenie postaci i rozwijanie jej dalej. To fundamentalna rzecz.
Cytuj
-Gracze mogą uznać początek za zbyt łatwy.
To kwestia czysto gameplayowa. I wierz mi, że designer może spieprzyć to na 100 sposobów i początek wcale nie będzie za łatwy ;)
Cytuj
-Nawet tutaj zaczynamy od pojawienia się w totalnie odludnej wsi (PORT JEST SPORYM MIASTEM, WIĘC TROCHĘ ZAJMIE ZANIM DOJDZIE SIĘ DO STATKU)
No i co z tego?

5. Zaczynasz tworzenie swojego scenariusza od usilnej próby zrobienia czegoś niesztampowego i innego niż wszystkie inne.
Pierwszym błędem jest to, że znasz bardzo mało gier albo nie potrafisz patrzeć na nie krytycznie. Bo nie zaproponowałeś nic świeżego.
Drugim błędem jest to, że uważasz wymyślenie czegoś innego niż było dotychczas jako wartość samą w sobie, którą ludzie docenią. Nie, w pierwszej kolejności doceniamy jakość scenariusza/gry. A nawet uznawane za świeże mają ledwie 1, 2 elementy świeże a reszta to wykorzystanie setek starych rozwiązań.

6. Pisanie na zasadzie: "mam godzinę przed obiadem, to napiszę, nie przeczytam tego nawet i wrzucam na forum", to brak szacunku dla czytelnika. Piszesz cokolwiek i oczekujesz, że ktoś to oceni jak pełnoprawną fabułę?

Budowanie scenariusza gry nie polega na klepaniu historyjek przed obiadem.
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2012, 15:04:35 wysłana przez MadBonsai »

Offline zbieracznik

  • Użytkownik
    • Super gra 3D na przeglądarke.

  • +1
# Maj 03, 2012, 15:16:20
MadBonsai
Dziękuję za twoją krytykę. Uświadomiła mi większość moich błędów.
Zacznę to od nowa szkicować w mojej głowie.

Wpłynie to jak najbardziej na zarys i całokształt fabuły itp.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 03, 2012, 20:48:03
o.O i żadnego focha :)
A jednak da się. Respect :)

Offline zbieracznik

  • Użytkownik
    • Super gra 3D na przeglądarke.

# Maj 04, 2012, 17:42:48
Nie będę się fochać o coś, co chciałem, żeby ludzie pisali.
Jeżeli piszę coś i chcę mieć za to ocenę to nie obchodzi mnie czy krytyczna będzie, czy nie to powinienem przyjąć wszystkie na spokojnie.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Maj 04, 2012, 18:36:44
@up - więcej userów z tego forum (i ludzi w ogóle) powinno mieć takie podejście ;)

Co do opisu - lepiej, ale sposób w jaki to opisałeś (bez urazy) wieje nudą. Zrób z tego opowiadanie, a osobno wypunktuj elementy interaktywne. Wprawdzie nie znam się zupełnie na projektowaniu tego typu rzeczy, ale nie chciało mi się nawet wszystkiego czytać. Oprócz treści ważny jest sposób jej przedstawienia - napisz tekst, który zaciekawi i wciągnie czytelnika, a nie suchy opis, który zniechęca do dalszego czytania.

Na przykład ten cały akapit na temat geografii świata - blee. Co 2 słowo będące nazwą własną, ciężko się w tym rozeznać, a i tak nic z tego nie wynika.

A, no i pisze się "nieumarli" a nie "nieumarci" ;)

Offline zbieracznik

  • Użytkownik
    • Super gra 3D na przeglądarke.

# Maj 04, 2012, 20:49:05
Cóż, ubieranie tekstu w ładne słowa, jest nie w moim stylu. Nie mam po prostu do tego ręki. Dobrze znam swój problem. (Jak zwykle musiała mi się jakaś literówka wciąć "nieumarci"). Cóż, ale popracuję nad tym z kolegą, który być może lepiej wybarwi opis.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 04, 2012, 20:51:56
Cóż, ubieranie tekstu w ładne słowa, jest nie w moim stylu.
Chcący szuka sposobu. Leniwy szuka wymówki.

Offline zbieracznik

  • Użytkownik
    • Super gra 3D na przeglądarke.

# Maj 04, 2012, 22:17:27
Dlatego moim sposobem będzie kolega, jeżeli nie pomoże znajdzie się kogoś.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Maj 04, 2012, 23:56:07
Spróbuj zrobić to sam. Nawet jeśli nie uda ci się, to zobaczysz jakie popełniasz błędy. Coś takiego jak "naturalne predyspozycje" czy "wrodzony talent" to bujdy - wyskillowanie czegoś wymaga pracy. Jeśli coś sprawia ci trudność - to wiedz że coś się dzieje właśnie to musisz trenować.