Autor Wątek: Minecraft MMO  (Przeczytany 4819 razy)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Maj 02, 2012, 12:03:32
Witam. Zastanawiam się czy ciężko byłoby zmodować Minecrafta do skali MMO. Myślałem kiedyś żeby napisać coś w deseń Minecraft, ale właśnie na większa skalę w kwestii multi + nutka RPG (NPC, questy, więcej itemów, itd.).

Stawiam więc pytanie czy możliwe byłoby zmodowanie serwera Bukkit (lub innego jeżeli by się bardziej nadał) oraz samego klienta gry (oraz jak oceniacie "ciężkość" takiego zadania) tak aby spełnione były następujące cele:
  • inne menu klienta gry
  • inny wygląd HUDa klienta
  • dodatkowe itemy/bloczki
  • NPC

W kwestii samego multi widzę rozwiązanie w postaci serwera VPS który by zarządzał tymi setkami użytkowników, łączył ze sobą mniejsze, już Bukkitowe serwery, a do nich podpinali by się użytkownicy.

Dało by się zmodzić coś takiego, czy już łatwiej byłoby pisać klona od podstaw (serwer + klient)?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 12:31:22
Z tego co wiem grafike gui mozesz edytowac. Ale gracz musial by sciagnac twoje zmodowane pliki (lub cala instalke z zmieniona grafika). Nowe bloki i ogolnie pluginy mozesz pisac pod bukkit (API jest spore wiec sporo da sie tam napisac), NPC widzialem kiedys pluginy takie pod NPC (wiec sie da). Wiec tak mozesz cos takiego zrobic. Questy mozesz takze napisac jako plugin.

Jesli znasz Jave i potrafisz pisac te pluginy to niewiem czy bedzie az tak to trudne. Zalezy tez co dokladnie chcesz miec.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 13:45:39
Wszystko da się zmodować, Mojang zatrudnił gości od Bukkita, więc oficjalne API jak wyjdzie powinno być podobne. Natomiast problem będzie z serwerami - jak chcesz spiąć i synchronizować wiele niezależnych serwerów? A, no i wydajność - słyszałem że próby przepisania serwera MC na C++ chodziły 10x szybciej - tylko były jedynie podstawowe ficzery (bloki itp, ale nie np. redstone).

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 13:50:41
Mozesz takze pisac co na wzor minecraft. Wtedy bys mial pelno kontrole nad wszystkim.

Jak ja bym mial taki projekt robil wybral bym pisanie od podstaw.

Offline kapec94

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 14:06:14
W Minecrafcie też masz pełną kontrolę nad wszystkim. Oczywiście teoretycznie. MCP, z którego korzysta się przy pisaniu modów, dekompiluje Minecrafta i pozwala modyfikować jego źródła. Więc na jedno wychodzi.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 14:17:15
Tylko jak sam napiszesz to znas calutkie API. I mozna sie przy tym duzo nauczyc.

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Maj 02, 2012, 14:39:47
Jednak za modowaniem przemawia fakt szybkości - zajmie to mniej czasu niż pisanie od podstaw. Chyba. A przy modzeniu też się można sporo nauczyć :)

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 14:45:36
Nauczyc czego? Pisania modow w javie do mc.

Offline kapec94

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 17:34:13
Napisanie dużego moda do Minecrafta WYMAGA znajomości calutkiego API gry. Inaczej się nie da, sorry batory.
A napisz mi własny, sensowny world generator bez nauczenia się czegoś :)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 17:34:50
Spotkałeś się może ze Spoutcraftem? To zmodowany klient MC, który wszystkie potrzebne rzeczy do gry zasysa z serwera. Pisząc plugin używający Spouta pod Bukkita możesz np. otworzyć niestandardowe okienko u klienta, którego kontrolki samemu definiujesz. Plugin od NPCów (bodajże Citizens) dostaje wtedy możliwość nałożenia dowolnej skórki na NPCa zamiast tylko takiej jaka pasuje do nicka, mcMMO ma paski doświadczenia i powiadamianie o zdobyciu poziomu, etc.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 02, 2012, 18:07:22
Wogole to jest duzo serwerow mmo. I czy mial by sie twoj wyrozniac?

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Maj 02, 2012, 18:59:34
Np. jakie (sorry ale naprawde nie znam...)?

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Maj 03, 2012, 15:49:40
(Sorki ale nie pamietam nazwy ale byl na liscie Spoutcrafta) Jest jeden serwer francuski z slotami na 6k osob...

Offline Joker

  • Użytkownik

# Maj 05, 2012, 13:46:22
To że są sloty, to każdy może w domu postawić serwer a w plikach konfiguracyjnych wpisać np. max players 99999. Inna sprawa jak to z taką ilością graczy będzie działać i czy w ogóle. 

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Maj 07, 2012, 11:28:47
Utworzyłem projekt jakby co :)

http://warsztat.gd/projects/MassiveCraft/info