Autor Wątek: Zarabianie w branzy informatycznej - gry  (Przeczytany 3896 razy)

Offline skax

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2012, 18:02:40
Witam, co myslicie o zarabianiu w branzy gier, szczegolnie RPG, bedac indywidualnym tworca? Ew. ze znajomymi ? Przypuscmy, ze tworzymy swoja gre i ja wpuszczamy w obieg. Sa jakies szanse zarobienia na platnych kontach, itemach czy  w jakis inny sposob?  Zalozmy ze gra bedzie godna uwagi i ciekawa. Warto sie angazowac w to, czy lepiej w celu zarobkowym lepiej zajac sie pisaniem aplikacji dla firm/robieniem stron internetowych ?

Sam zaczalem tworzyc gry i bardzo chcialbym czerpac zyski. Po przeczytaniu kilku postow pomyslalem ze moze rozesle swoje cw do firm zeby lepiej wejsc w swiat gier? Mam szanse na jakies darmowe szkolenia? Nigdy nie pisalem w zespole.

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mactwo93

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2012, 18:29:11
Jak każdy domorosły designer interesowało mnie to zagadnienie. Jeżeli interesuje cię etat to poszukaj interesującej oferty pracy (są na tym forum)
Jeżeli jednak masz pomysł na grę, ludzi którzy ją zrobią i pieniądze żeby ich opłacić to mógłbyś poszukać wydawcy. Najlepsze co mógłbyś dostać to oczywiście gra na steam. Zagwarantowało by Ci to pewną pracę w wielu firmach. No i oczywiście kilka milionów potencjalnych klientów.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 28, 2012, 19:56:45
Mozesz zarobic, ale szansa na to sa niewielkie. Pomysl i wykonanie to nie wszystko, trzeba miec tez troche szczescia.

Najlatwiej chyba zaczac pisac cos malego na mobile, iOS i/lub Android. Nie spodziewaj sie kokosow i latwej kasy bo te czasy minely juz po paru miesiacach od otwarcia AppStore...

O RPG narazie zapomnij chyba ze chcesz to robic hobbystycznie bez pospiechu. W ogole pisanie gier od samego poczatku z mysla o zyskach nie jest zbyt tworcze ;) Zobacz ze najwiekszy sukces osiagneli ci ( w pojedynke ) ktorzy wcale nie mieli na mysli zarabiania wielkich pieniedzy...

Latwiejsza droga to po prostu zrobienie po godzinach paru amatorskich projektow, studia informatyczne i znalezienie pracy w jakiejs firmie z branzy... 

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Kwiecień 28, 2012, 20:43:33
Co do pisania aplikacji dla firm, to kasa w tym jest naprawdę spora, ale jest też jeden problem - żadna większa  firma nie zleci stworzenia aplikacji dla niej jakiemuś nieznanemu studyjku.
Przy stronach jest spora konkurencja, ale tutaj łatwiej się na coś mniejszego załapać, żeby się potem tym większym chwalić.
Etat to pewna kasa, ale tutaj łatwiej o pracę poza branżą (po prostu więcej firm).

Offline skax

  • Użytkownik

# Kwiecień 29, 2012, 12:21:58
Etat raczej odpada- w paznierniku zaczynam studia.. chcialbym robic cos w domu. Pisanie aplikacji w qt i sprzedawanie ich nie wrozy dobrze? Zlecenia w c++ tez ciezko. Strony internetowe ? Naprawde z tymi grami w c++ nie da rady? Napisac dobrego rpga, jakos dobrze sie rozleklamowac i moze cos sie uda ?

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Kwiecień 29, 2012, 12:31:27
Coś się tak uparł na tego RPGa? Lepiej porób jakieś małe gierki na Andka czy coś. Na tym raczej szybciej zarobisz niż na RPGu.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Kwiecień 29, 2012, 12:31:36
Etat raczej odpada- w paznierniku zaczynam studia.. chcialbym robic cos w domu.
Zawsze możesz do października pracować na pełen etat, a w czasie studiów na 0.5 etatu zdalnie jak firma się zgodzi. Albo studiować zaocznie.

Naprawde z tymi grami w c++ nie da rady? Napisac dobrego rpga, jakos dobrze sie rozleklamowac i moze cos sie uda?
Jeśli naprawdę zrobisz tego rpga (od a do z) i dobrze go rozreklamujesz to czemu nie, ale ta gra musi mieć naprawdę potencjał by się wybić.

PS. Często w ogłoszeniach o pracę jest napisane "elastyczny wymiar godzin", więc możesz sobie rozdzielić czas na pracę i studia.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 29, 2012, 15:11:42
Witam, co myslicie o zarabianiu w branzy gier, szczegolnie RPG, bedac indywidualnym tworca? Ew. ze znajomymi ?
Naprawde z tymi grami w c++ nie da rady? Napisac dobrego rpga, jakos dobrze sie rozleklamowac i moze cos sie uda ?

Widzę, że nastawiłeś się na to, że z podstawową znajomością C++, jednej biblioteki "sam napiszesz erpegra, ewentualnie ze znajomymi". Oczywiście, że się nie da. Dobrego RPGa tworzy zespół ludzi różnych specjalizacji. Takie amatorskie projekty mają szanse na powodzenie. Ale nie "ze znajomymi". I nie wystarczy "napisać rpga".

Płatne konta i mikro-transakcje to domena gier online. Chcesz robić RPG z multi?

Offline skax

  • Użytkownik

# Kwiecień 29, 2012, 16:58:28
No tak, chodzi mi o multi RPG - MMORPG. Wiem, ze ludzie na to potrafia wydac sporo pieniedzy a ja mam glowe pelna pomyslow :) .. wiem czego ludzie potrzebuja.. A z tym androidem - ile tam moge zarobic ?

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 29, 2012, 17:09:45
Nieśmiertelny motyw na tym forum :)
Odpowiedź: Na 1000 projektów MMO na tym forum, żadne nie doszło do fazy wydania. Więc odpuść sobie.

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Kwiecień 29, 2012, 17:16:32
Myślę, że autor wątku ma złe podejście do sprawy. Nastawił się na to, że ot tak wybierze sobie jakiś języczek, jakąś biblioteczkę i zacznie tłuc miliony. Nie wiem ile możesz zarobić, to zależy od poziomu twojej gry i ilości czasu/kasy, które możesz wpakować w marketing(reklamę).

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 29, 2012, 18:00:28
To przede wszystkim zalezy od gry... Kolejny raz powtorze, jezeli chcesz "cos" zarabiac - zapomnij o tym RPG. "Mam glowe pelna pomyslow" - pomysly sa "tanie"... Kazdy ma pomysly, to o niczym nie swiadczy.

Chyba juz mozliwosci ci tutaj napisali... Pogodzenie studiow z praca nie jest niemozliwe ( ale oczywiscie musisz cos pokazac w tej pracy, miec jakies doswiadczenie przy swoich gierkach ) choc ciezkie. Ale to beda pewne pieniadze. Robienie wlasnych gierek po godzinach i sprzedawania w AppStorach, Playach, Desurach, ( Steamach - trudniej ) to tez jest opcja, i tez jakas kasa z tego moze byc. A jak sie przyfarci to nawet spora...

Ale jeszcze raz powtorze - nie patrz na gamedev jak na maszynke do trzepania kasy ;)

Offline fn2000

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2012, 16:45:21
(...) Naprawde z tymi grami w c++ nie da rady? Napisac dobrego rpga, jakos dobrze sie rozleklamowac i moze cos sie uda ?

Odpuść sobie, przynajmniej na tym etapie, bo nie rozumiesz z czym się mierzysz. Dzisiaj grę może zacząć robić kazdy - biblioteki, całe SDKi, platformy dystrybucji cyfrowej są dostepne prawie, że od ręki - żaden problem, siadaj i cykaj.

Problem polega na opracowaniu koncepcji, wizji gry i doprowadzeniu tego do pewnego etapu, na jakim możesz zacząć to monetyzować. RPG to jest rozległy projekt ponieważ tutaj technologia to jakieś 15-20% całości wysiłku - reszta to content, dobry writing, fabuła, itd.

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze znajomość mechanizmów branży - jaki model monetyzacji wybrać - w przypadku gier MMO dochodzi inicjalny koszt infrastruktury sieciowej - przecież gdzieś ten swój świat zawiesić musisz, zanim pojawią się pierwsze opłaty abonamentowe / mikrotransakcje?

MMORPG jest b. wiele, to jest trudny i przesycony rynek do konkurowania, tak jak np. casualowe shootery typu CoD lub Battlefield.

Trzaskaj lepiej aplikacje biznesowe lub stronki internetowe na zlecenie. Po drodze spróbuj się załapać do jakiegoś otwartego projektu growego aby zobaczyć jak to wygląda od kuchni. Bez doświadczenia minimalnego w gamedevie nie masz szans na pracę w branży - chyba, że masz skille programistczne jakieś wyjątkowe.

Poznasz gamedev od kuchni trochę - wróć do pomysłu własnej gry.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2012, 16:49:26 wysłana przez fn2000 »

Offline skax

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2012, 17:42:19
Aplikacje biznesowe, typu drukowanie faktur i takie rzeczy dla firm ? :) Ile mozna z tego wyciagnac? Tuz raczej gamedev nie bedzie tylko pisanie w QT ..

Ze stronek ile mozna mniej wiecej wyciagnac ?

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2012, 18:39:03
milion starych zlotych. Ale nie wiem na 100%.