Autor Wątek: COLLADA  (Przeczytany 1537 razy)

Offline scalarvector

  • Użytkownik

# Luty 04, 2006, 14:36:54
Czy taki projekt jak Collada ma szanse rozwoju? Czy to oznacza, że programisci silników do gier mają uwzględniać obsługę takiego formatu?

Więcej informacji można znależć na  https://collada.org/public_forum/viewtopic.php?t=36&sid=4f310614bb68bc3234d309a0a93b4822
albo
http://www.khronos.org/collada/


Pozdrawiam
Michał

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Real_Noname

  • Użytkownik

# Luty 04, 2006, 14:41:53
Jak dla mnie w silnikach komercyjnych (i niektórych niekom :]) nie nastąpi żadna zmiana - dalej będą robić własny format. Prędzej coś takiego zaaplikują do Edytorów, ale osobiście jakoś wątpie :/

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Luty 04, 2006, 18:44:13
Zapowiada się nieźle. :) Na pewno nie jako format do trzymania danych samej gry (XML, fuj), ale jako coś co można wyeksportować z edytora i skonwertować do formatu używanego przez silnik. W sporej ilości przypadków może odpaść konieczność pisania pluginów do różnych edytorów 3D. :)