Autor Wątek: Compo - maj AKTUALIZACJA 2.0 Bez ograniczeń  (Przeczytany 23010 razy)

Offline DenyBezSciemy

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 02:53:52
Kurczę, rzeczywiście na niektórych komputerach coś ta moja gierka nie śmiga, wystarczyło zakomentować jedną linijkę i chyba działa, chociaż trudno powiedzieć, bo na moim kompie śmigała i nie wiem do końca czy to na pewno to. Jeżeli którejś z osób, u której gra nie odpaliła, chciałoby się zobaczyć czy teraz śmiga, proszę o sprawdzenie i z góry dziękuje.

http://dl.dropbox.com/u/76449368/Release.zip

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Maj 08, 2012, 10:15:40
3pkt. SeaMonster131 - bardzo grywalna zręcznościówka, do tego trudna, dość ładne wykonanie, nie nudzi się. Narazie nie dobiłem do końca, ale planuję tego dokonać w najbliższym czasie ;)
2pkt. mechaniczny_schod - gra wygląda na najbardziej dopracowaną i widać że dużo pracy zostało w nią włożone. 2 miejsce ze względu że nie przepadam za takimi symulacjami (strategiami) i po jakimś czasie gra zaczęła mnie trochę nudzić.
1pkt. Little_Ann - bardzo dobry pomysł, dobre wykonanie, ale jakoś ciężko było mi to przejść ;)

Offline mechaniczny_s...

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 13:16:16
Ja na przykład opanowałem polskie znaki. A czego Wy nauczyliście się podczas pisania gierek?
Ja się nauczyłem, że znajomi mają dużo świetnych sugestii. Wystarczy pogadać z nimi na temat pomysłu na grę i wychodzą naprawdę ciekawe koncepty. Nie mówiąc już o daniu gry do przetestowania - to już w ogóle milion dobrych poprawek wychodzi.

@LittleAnn planujesz rozwinąć swoją grę?
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2012, 13:21:17 wysłana przez mechaniczny_schód »

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Maj 08, 2012, 13:48:01
1 pkt: nameczanin - Najfajniejszy pomysł prostego gameplay'u. Niestety zepsuty przez implementację. Mianowicie brak możliwości skasowania ostatnich liter Backspacem. Ale doputy sie nie pomylę zabawa jest przednia ;)
SPACJA.

nameczanin, owyn -- dżawa niet
co Java nie? :P Akurat ostatnio w libgdx piszę (lib przenośny między androidem i PC) więc najszybciej mi było z tym rozpocząć.


natomiast @freakpp - o ile Pythona mam to Pygame już nie, ale ze mnie leń.

Offline Little_Ann

  • Użytkownik
    • gamedev

# Maj 08, 2012, 14:17:11
@mechaniczny_schód myślałem o tym projekcie tylko w ramach compo. Niestety nie mam czasu aby się tym zajmować i nie planuję go rozwijać. I tak cudem udało mi się wziąć udział w tym compo ;) W planach miałem dodanie większej ilości elementów przygodówkowych (zbieranie przedmiotów, zagadki) oraz skradania (proste zachowania u strażników), i oczywiście poprawienie gameplay'u, który tutaj z braku czasu na pogranie w grę strasznie kulał.
Cieszę się bardzo że sam pomysł i klimat się spodobał :)

Offline owyn

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 14:17:42
owyn - Pomysł raczej wtórny, a na ekranie widzę wyraźne krawędzie sześcianu. A w temacie wyraźnie chodziło o sam tekst ;) Oj nieładnie ;)
Te krawędzie to efekt wykorzystania mipmappingu na teksturze z czcionką, wyszło przez przypadek.

Offline PoD

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 15:30:16
SPACJA.
Szejm on ju. Masz ucięte punkty za nieintuicyjny gameplay ;p

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Maj 08, 2012, 20:19:38
Szejm on ju. Masz ucięte punkty za nieintuicyjny gameplay ;p
Eee? Było w instrukcji ;) A BACKSPACE wylaczony specjalnie zeby nie bylo za latwo. That's the point. SPACJA natomiast daje jednego karniaka (ktorego w sumie nie za bardzo widac ale jest).

Offline PoD

  • Użytkownik

# Maj 09, 2012, 00:05:22
nameczanin: Ale ja Ci nie wypominam tego, że tego nie było, tylko to, że nie było pod BACKSPACEm ;) Dla mnie Twój pomysł jest super i można go fajnie rozwinąć już z grafiką ;)

Offline r.Q

  • Użytkownik
    • r.Q - strona domowa

  • +1
# Maj 09, 2012, 19:54:24
Witajcie,

Mnie niestety nie udało się zgarnąć ani jednego punktu, ale trudno, na tym polega zabawa. Chciałem przedstawić zadanie konkursowe z trochę innej perspektywy. Dla większości z nas tekst był ograniczeniem, ja starałem się stworzyć grę, której postać jest konsekwencją zastosowania interfejsu tekstowego, więc w tym sensie ograniczenie stało się samą grą. Dodatkowo gra symuluje rzeczywisty system operacyjny, z którym gracz komunikuje się za pomocą klawiatury. Wykorzystałem ten fakt do rozszerzenia świata gry o fizyczne urządzenia jakich używa gracz. Wszystko to minimalnym kosztem, wykorzystując jedynie tekst w konsoli. Niestety pomysł jak widać nie wypalił, ale fajnie było przy okazji compo spróbować koncepcji, które gdzieś tam krążą z tyłu głowy.

A teraz trochę pomarudzę;)

Boski
Według mnie zbyt wolne tempo, poza tym w pewnym momencie gra wychodzi do pulpitu.

c41x
Bardzo ładne efekty cząsteczkowe. Niszczenie liter daje radochę, ale później wkrada się monotonia.

DenyBezŚciemy
Ładne menu, ale niczego poza nim nie uświadczyłem. Próba uruchomienia gry wyłącza ją.

freakpp
Niestety brak pygame'a uniemożliwił grę.

illa
Niestety, nie nie mam dostępu do linuxa.

little_ann
Widzę tu silną inspirację Tension;) Gierka ciekawa, wydaje mi się, że równie dobrze wyszłoby używanie jedynie dźwięków. Może wtedy było by nieco łatwiej, bo pewną trudność przyspożyło mi odgadywanie onomatopej.

maro
Według mnie bardzo fajna gierka, ciekawe wykonanie i zagadki.

Marszal
Wbrew pozorom mało oczywiste:) Próbowałem do oporu, więc musiało mnie wciągnąc. Szkoda, że etapy są powtarzalne, bo można by dłużej pograć.

matthewpl
Historia bez sensu, sytuacja z dzieckiem była kompletnym zaskoczeniem. Wybory były raczej przypadkowe.

mechaniczny_schod
Ciekawy pomysł, można zagrać kilka razy z różnym wynikiem. Jendak nawet przypadkowe wybory powodują rozwój którejś z cywilizacji, więc nie wiem jaki wpływ one mają na ewentualne zwycięstwo.

nameczanim
Fajne, ale do opanowania wymaga umiejętności pisania bez patrzenia na klawiaturę. Dlatego szybko odpadłem:)

owyn
Chyba najładniejsza grafika ze wszystkich uruchomionych przeze mnie gier. Jednak mnie szukanie monet szybko znudziło.

Paweł1503
Przy dłuższej grze dostawałem oczopląsu. Ciężko ogarnąć tak wielką planszę gdy oba węże znajdują się po przeciwnych stronach planszy.

PoD
Ciekawy pomysł, przy okazji powtórzyłem ortografię.

SeaMonster131
Ładna grafika, jednak poza literkami przeciwników nie wiele się zmieniało. Mimo to starczyło na kilka minut zabawy. Podobało mi się.

Podsumowując, moja punktacja wygląda następująco:
3 pkt - maro
2 pkt - Marszal
1 pkt - SeaMonster131

Dzięki wszystkim za wspólną zabawę:)

Pozdrawiam

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Maj 09, 2012, 20:27:59
Paweł1503
Przy dłuższej grze dostawałem oczopląsu. Ciężko ogarnąć tak wielką planszę gdy oba węże znajdują się po przeciwnych stronach planszy.

O to chodzi (nie, nie o oczopląs), w przeciwnym razie gra by była za łatwa i szybko by się znudziła :). Co nie zmienia faktu (jak ktoś już napisał) że pomysł na węże jest z deka mało oryginalny. Starałem się ale nie udało mi się wymyślić nic lepszego :<

Offline PoD

  • Użytkownik

# Maj 09, 2012, 21:37:59
Czy wszyscy uczestnicy oddali już głosy? :)

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Maj 09, 2012, 21:41:04
Z tego co przeliczyłem na szybko to wychodzi 16 głosów czyli się zgadza. Ale proponuje sprawdzić bo mogłem się pomylić :)

Offline SeaMonster131

  • Użytkownik

# Maj 09, 2012, 21:50:13
Ja także policzyłem i jest [raczej] 16 głosów :)

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Maj 09, 2012, 22:25:18
Historia bez sensu, sytuacja z dzieckiem była kompletnym zaskoczeniem. Wybory były raczej przypadkowe.

Z tym to się zgodzę - nie była ona przemyślana. Swoją parodię pisałem w oparciu o grę, w którą miałem kiedyś szansę grać. Jednak zastanawiam się, czy zaskoczenie było pozytywne, czy negatywne.

Jakby ktoś pytał o źródło:
http://www.sendspace.pl/file/d524c98b3aac7ed8f791f07

Można ukraść, nie ma sprawy. Męczyłem się ze znakami polskimi, to może komuś innemu tych męczarni ubędzie. Jak ja nienawidzę zbyt wielu komentarzy w kodzie, dlatego dużo ich nie znajdziecie. Używałem Dev++.

//Dobra, wracam na Polsacie Wielkie Kino oglądać :)
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2012, 22:31:09 wysłana przez matthewpl »