Autor Wątek: Playstation SDK do sciągnięcia openbeta-public-free.  (Przeczytany 9221 razy)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 24, 2012, 19:46:44
W c# da się pisać po C'owemu (unsafe), nie?

Burak z akceleracją ofc zastanawiający. Srsly, WTF. Co nimi kieruje? Boją się, że gry indie będą wyglądać lepiej niż normalne?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2012, 20:46:46
Jest zwykły dostęp do hardware 3D. Na softwarze, to by się zesrało i nie uciągnęło 2 trójkątów. Jedyne co może boleć, to np. brak kompresji tekstur. W C# można pisać w unsafe, ale raczej nie w Playstation Suite. Zresztą unsafe jest ci zupełnie po nic bo nie zaalokujesz pamięci void*. PSuite ma być multiplatformowy i bezpieczny, a nie żebyś wyjechał stringiem w system.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 24, 2012, 21:36:16
I zreszta nie po to Dab chcialby dostep do natywnego kodu zeby wyjezdzac stringiem w system ;) ( zreszta ktory nowoczesny system na cos takiego pozwala, takze mobilny? )

Glownie chodzi raczej o wieloplatformowosc. Mimo calego hype'u i gadania, Java i C# sa znacznie mniej wieloplatformowe niz stary dobry C i C++ ( mowimy ciagle o gamedev )


Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 24, 2012, 22:07:37
Dokładnie, nie widzę sensu w portowanie gierki specjalnie pod to SDK. Jeżeli już pisać od zera to równie dobrze można się postarać o normalną licencję. A co do akceleracji to z tego co czytałem jest jakieś API 2D w rodzaju CoreImage, a nie normalny OpenGL ES. Chyba że coś się zmieniło od tamtego czasu?

Offline deadeye

  • Użytkownik

  • +1
# Kwiecień 26, 2012, 13:45:27
Dokładnie, nie widzę sensu w portowanie gierki specjalnie pod to SDK. Jeżeli już pisać od zera to równie dobrze można się postarać o normalną licencję. A co do akceleracji to z tego co czytałem jest jakieś API 2D w rodzaju CoreImage, a nie normalny OpenGL ES. Chyba że coś się zmieniło od tamtego czasu?
Tylko za normalną licencje placisz od razu sporo kasy, a później dopieo piszesz. Tutaj ściągasz i mając Vite możesz pisać i testować bez żadnych kosztów, a płacisz (i to śmieszną kase) dopiero jak chcesz opublikować. Zreszta taka opłata to bardziej noob-free, żeby kazdy nie wrzucał swojego hello-world do sklepu, niż cokolwiek innego.

Co do samego PS S to jest całkiem niezłe - obsługuje dość rozbudowane api 2d oraz pełnego OGL ES2. Jest "nawet" edytor shaderów wbudowany w środowisko. Są niezłe przykłady, włącznie z pełnoprawną grą action-RPG - animowanie szkieletowe, rendering całego levelu, walka i poruszanie się postacią, sporo z tego można wykorzystać w swoim kodzie.
Mamy więc proste do wykorzystania api 2d wraz z integrowanym box2d (które jest chyba bindem do oficjalnej wersji kompilowanej natywnie, więc powinna być szybka), albo pełną wolność w pisaniu 3d. Jak dla indie to całkiem niezłe, choć realnie napisanie od zera niezłęgo silnika 3d są malutkie - ale może powstaną takie pod Vite. No i dzięki PSS można też wrzucać swoje gry pod telefony i tablety z certyfikatem Playstation, a śmiem twierdzić że jest to wygodniejsza metoda pisania niż natywny Android.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2012, 13:51:19
Moze glupie pytanie ale bedzie dzialac z Samsung Galaxy S2?

Offline empe

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2012, 14:06:32
Moze glupie pytanie ale bedzie dzialac z Samsung Galaxy S2?

Oczywiście :P

Offline flexi

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2012, 16:01:07
@up to byl Sarkazm czy na serio sie da?

Bo jak probowalem odpalic to wyskoczylo ze cos w opcjach musze zmienic. Tyle ze czesc wiadomosci nie bylo mozna przeczytac.

Offline pablop

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2012, 16:17:59
Przyklady rzeczywiscie robią wrażenie:

http://gamefromscratch.com/post/2012/04/22/A-look-around-PlayStation-Suite-tools-and-SDK.aspx

Urzadzenia pod PSS SDK musza byc certyfikowane przez Sony (z Wikipedii)

Cytuj
In addition, Sony is starting a new program known as PlayStation Certified to assure that the Android device is able to run the content smoothly. Currently the only devices to be certified are the Sony Ericsson Xperia Play[1][2] smartphone and the Sony Tablets.[3] The PlayStation Vita will also have access to the PlayStation Suite. In a November 2011 update, the previously released Sony Ericsson Xperia Arc, and Sony Ericsson Xperia acro became PlayStation Certified. The Sony Xperia S and Xperia ION are also PlayStation Certified.[4]

Pozdrawiam

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2012, 17:32:01
Moze glupie pytanie ale bedzie dzialac z Samsung Galaxy S2?
Nie będzie, ale pod SGS2 masz unity z tym samym językiem i wyższym poziomem w programowaniu, albo Jave/c++ i programowanie lowlevelowe jak w PSS. 

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 26, 2012, 17:45:13
O proszę, czyli jednak jest OpenGL ES. No to jeszcze niech Sony wypuści jakieś NDK i od razu biorę cały karton PS Vit. ;)

Offline flexi

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2012, 17:58:59
Cytuj
Nie będzie, ale pod SGS2 masz unity z tym samym językiem i wyższym poziomem w programowaniu, albo Jave/c++ i programowanie lowlevelowe jak w PSS.
Wiem ;), Ale licencja Unity na andka kosztuje :)

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Kwiecień 27, 2012, 01:22:38
Wiem ;), Ale licencja Unity na andka kosztuje :)
była za darmo przez ostatni miesiąc ;)

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 27, 2012, 03:04:14
btw. Dokumentacja na najwyższym poziomie :P

Offline flexi

  • Użytkownik

# Kwiecień 27, 2012, 11:32:38
była za darmo przez ostatni miesiąc ;)Wiem i mialem klucz. I jesli go wpislaem (ale nie uzylem) to moge go jeszcze raz wbic w nowym unity (bo tamto mi sie usunelo przyapdkowo?).