Autor Wątek: Baza danych Redis, a gra multiplayerowa  (Przeczytany 1326 razy)

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Kwiecień 14, 2012, 18:48:42
Witam.
Zastanawiam się nad wykorzystaniem bazy danych typu noSQL (a dokładniej Redis : http://redis.io/) jako głównej mechaniki gry sieciowej (prosta gra 2D, nie żadne MMO). Chodzi mi o to, że zamiast wykorzystywania jakichś socketów, itd (na których totalnie się nie znam...) korzystać z zapytań do tejże bazy danych. Czyli wysyłać do niej informacje o pozycji, czynności, odbieranie tychże informacji itd.
Jak myślicie, warto zrobić multiplayer w taki sposób?
Z tego co mi wiadomo, Redis zapisuje informacje do RAM'u, więc powinno to być wydajne. Ale wolę się dowiedzieć, co sądzą o tym inni :)

Z góry dzięki za odpowiedzi :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 14, 2012, 19:17:42
Redis jest do przechowywania danych po stronie serwera; często jest używany jako dodatkowy mechanizm (cache?) przy zapisie do np. bazy danych, żeby było szybciej.

Jeśli piszesz serwer gry samemu w jakimś C++ to Redis Ci ani nie przyspieszy, ani nie uprości (no, najwyżej w temacie replikacji danych między wieloma serwerami).

(BTW: Jak chcesz pisać grę sieciową to punktem pierwszym jest nauczyć się jakichś socketów :))