Autor Wątek: Sprzedam pomysł na grę  (Przeczytany 18376 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 15, 2012, 18:25:59
Nie rób tego. Jeśli chcesz zbudować grę na Unrealu, prototypuj na Unrealu. Zakładanie z góry, że zmieniasz silnik co etap pracy to strata czasu. Prawie wszystko będziesz musiał zrobić dwukrotnie, bo i nawet assety przygotowują się inaczej.

Cytuj
UDK do pełnej gry, ale czy będzie zaimplementowany to kwestia rozwojowa - bardzo dużo liczy sobie za wykorzystanie silnika niestety.
Mówimy o tym samym techu, który pobierasz ze strony udk.com za friko i nie płacisz absolutnie nic Epicowi, jeśli nie dochrapiesz się $50k dochodu ze sprzedaży gry? ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 15, 2012, 18:57:00
nie płacisz absolutnie nic Epicowi, jeśli nie dochrapiesz się $50k dochodu ze sprzedaży gry? ;)
A nie $5k?

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 19:04:13
5K to dawne czasy.

To ze strony UDK.
Cytuj
If you create a games or commercial applications using UDK for sale or distribution to an end-user or client, or if you are providing services in connection with a UDK based game or application, the per-seat option does not apply. Instead the license terms for this arrangement are US $99 up-front, and a 0% royalty on you or your company's first US$50,000 in UDK related revenue from all your UDK based games or commercial applications, and a 25% royalty on UDK related revenue from all your UDK based games or commercial applications above US$50,000.  UDK related revenue includes, but is not limited to, monies earned from: sales, services, training, advertisements, sponsorships, endorsements, memberships, subscription fees, in-game transactions, rentals and pay-to-play. You or your company will only need one commercial license to cover all the UDK based games or commercial applications you develop.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 15, 2012, 19:14:42
Jeśli dobrze rozumiem to stówkę trzeba dać?

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 19:41:50
tak, 99$ i później % od sprzedaży

a czy wie ktoś, gdzie można ściągnąć 24 godzinną wersję scaleform'a ?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 15, 2012, 20:42:32
tak, 99$ i później % od sprzedaży
Powodzenia w zarobieniu chociaż 100 000zł :)

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 20:45:21
Do wypróbowania wystarczy, że pobierzesz UDK, na którym i tak chcesz pracować.
Tutaj jest tutorial jak zrobić content do Scaleforma bez Flasha Professional:
http://forums.epicgames.com/threads/802824-Scaleform-UI-without-Flash-Vectorian-Giotto-and-FlashDevelop

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Kwiecień 15, 2012, 22:07:26
Postaram Ci się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania:

Cytuj
"informacje na temat technologii - jak gra ma wyglądać"
czy to chodzi o grafikę tylko, czy o rodzaj użytego silnika ?
O grafikę i o silnik. Możesz użyć różnych technologii, które możesz wymienic np. scaleform, wyszukiwanie drogi oparte na meshach, gotowy engine - cry engine etc etc etc

Cytuj
moja żona jest po filologii angielskiej, więc poprawia moje błędy podczas pisania gdd. ja sam spędziłem kilka lat włócząc się po świecie, więc radzę sobie z tym językiem dość dobrze.
No to super, wszystko pisz po Angielsku - mniej się rozpisuj -> więcej konkretów prostych tekstów.

Cytuj
co do prototypu gry - w jaki sposób najlepiej zrobić coś takiego ? tak by oddać samą ideę gry ? co polecacie do napisania takiego programu ? jeżeli teraz przysiądę i nauczę się takie rzeczy robić, to za jakiś czas będę mógł sam stworzyć takie prototypy, a to kolejny krok bliżej dla mnie - tak mam czas, jestem cierpliwym człowiekiem, wiem jaki jest cel i chcę go osiągnąć, więc proszę nie pisać że potrzebuje kilkunastu lat nauki programowania etc.
Prototyp powinien:
- Pokazywać core gameplay: sterowanie, kamerę, główną mechanikę, podstawowe cele
- W prototypie powinna być grafika - która pokaże jak gra będzie wyglądała

Co do stworzenia prototypu tyle ile ludzi tyle opinii - ja osobiście polecam UDK, którego idzie się szybko nauczyć jeśli się człowiek nie zrazi i sporo można na nim zrobić. Jeśli Twoja gra jest multi możesz mieć z tym problem, ciężko będzie Ci znaleźć programistę, który potrafi optymalnie implementować multiplayer. Jeśli idzie - prototyp zrobił bym bez multiplayera - w sensie pierwszą wersje prototypu bez, a kolejna już z. Znacznie mniej kodu będzie do przepisywania. Oczywiście jeśli tworzymy grę multiplayerową powinniśmy byli od razu pisać pod multiplayera, jednak dla osób, które nie mają expa + nie pracują full time lepiej jest zrobić coś małego, a później przepisywać pod multiplayer = zbudują sobie knowledge dzięki któremu kolejna wersja kodu z multiaplyerem będzie lepiej wyglądać.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 16, 2012, 00:08:24
Jeśli dobrze rozumiem to stówkę trzeba dać?
Przy publikacji gry. Ewentualnie, jeśli założysz firmę pracującą na Unrealu i nie chcesz zastanawiać się, czy tę parę groszy przelać teraz czy potem ;)
W tej chwili to wirtualny problem dla havany ;)

@WielkiPan
Czemu polecasz Giotto? Ma jakoś przewagę nad Adobe Flash pod, który Scaleform jest pisany? ;)
No, poza tym, że jest frykasem ;]

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2012, 09:16:11
Przy publikacji gry. Ewentualnie, jeśli założysz firmę pracującą na Unrealu i nie chcesz zastanawiać się, czy tę parę groszy przelać teraz czy potem ;)
W tej chwili to wirtualny problem dla havany ;)


$99 to żadna cena, ale zakładając firmę i wykupując licencję znów jest krok bliżej.
Druga sprawa, że darmowy UDK który jest dostępny dla wszystkich, jest okrojony - dla mnie to dobrze, bo mniej rzeczy do ogarnięcia i szybciej sam projekt powstanie.
Później najwyżej pozostanie przesiąść się na pełną wersję i dorobić resztę efektów

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 16, 2012, 09:32:28
Druga sprawa, że darmowy UDK który jest dostępny dla wszystkich, jest okrojony - dla mnie to dobrze, bo mniej rzeczy do ogarnięcia i szybciej sam projekt powstanie.
Na pełnej wersji też nie musisz korzystać ze wszystkich feature'ów, więc ten argument jest mocno naciągany. Ale pierwszy (cena) i tak przeważa szalę.

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2012, 10:38:42
@WielkiPan
Czemu polecasz Giotto? Ma jakoś przewagę nad Adobe Flash pod, który Scaleform jest pisany? ;)
No, poza tym, że jest frykasem ;]
To, że jest frykasem w tym przypadku stanowi jedyną zaletę:P Jeżeli nie patrzymy na koszty, Adobe Flash będzie lepszym wyborem.

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Kwiecień 18, 2012, 13:44:40
Troszeczkę muszę zmienić koncept tego tematu.

Zamiast szukać możliwości sprzedaży tego projektu, niech posłuży on jako pewnego rodzaju wizytówka i przepustka do pracy jako Game Designer. Dla mnie, czyli dla osoby bez doświadczenia, spoza branży ale potrafiąca coś kreatywnego zrobić i to opisać.

niebawem startuje ze stroną www z pomysłami, więc wszystkich zainteresowanych - zapraszam właśnie tam
pozdrawiam

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 18, 2012, 13:56:33
Mała uwaga. Nikt nie spojrzy na ciebie, nawet nie zaprosi cię na rozmowę, jeśli zaprezentujesz "stronę z pomysłami". Nie trać na to czasu. Istnieje kolosalna różnica między "posiadaniem pomysłu" a "realizacją  swojego pomysłu w postaci grywalnego produktu, który mogę odpalić u siebie i ocenić".
Strona jest nieistotna. Przygotuj mod do gry lub zupełnie swoją grę, który będziesz mógł przesłać osobom rekrutującym.

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Kwiecień 18, 2012, 16:36:27
Dokładnie, sam pomysł jest nic nie wart niestety