Autor Wątek: Sprzedam pomysł na grę  (Przeczytany 19392 razy)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

  • +3
# Kwiecień 14, 2012, 15:41:23
Postaram się dać Ci parę rad:

- Samego pomysłu nie sprzedasz, nigdy. Jak sprzedasz to komuś kto się nie zna i na tym stracisz,
- Jesteś sam na placu boju i będziesz musiał zrobić jakiś prototyp tej gry jeśli chcesz ją sprzedać,
- Jak będziesz miał prototyp możesz uderzyć do firm i zaproponować im współprace - udostępnienie pomysłu na grę za revenue, choć wątpie byś kogoś wychaczył. Jest masa ludzi z zajebistymi pomysłami i IPkami ze starych czasów, którzy cały czas udostępniają swoje rzeczy innym - to są weterani branży i z takimi ludźmi firmy współpracują, nikt raczej nie weźmie Cię niestety na poważnie. Z tego względu będziesz musiał się sam postarać o dobry prototyp i pokazać innym, że gra jest faktycznie zajebiście grywalna i jest czymś nowym,
- Nikt nie będzie brał poważnie Twojego planu i wyliczeń zarobku gry jak nie masz doświadczenia i choćby własnej firmy...niestety,
- Pisz wszystko po Angielsku,

Ja na Twoim miejscu bym się nie zrażał tylko robił. Robił. Robił i na pewno więcej musisz zrobić niż samą dokumentację, te czasy dawno minęły.

Jak chcesz mogę Ci zrobić kosztorys takiego projektu jednak wyliczeń biznesowych Ci nie zrobię do tego potrzebni są specjaliści.

Co do samego dokumentu opisującego podstawy - za dużo tekstu tam wrzuciłeś to co interesuje osobę, która chciała by taki pomysł kupić to:
- target, kto ma być targetem gry i dlaczego akurat ten target, gdzie taki target jest spotykany,
- inne gry tego typu w raz z informacjami jak się sprzedały / ile kosztował development (można założyć),
- co ta gra ma czego nie ma inna,
- jakie platformy będzie wspierać i dlaczego, (tutaj nie można zapominać o nowych platformach - choćby LG  teraz wkracza z nowym zajebistym tabletem i szukają gier)
- w jaki sposób wykorzystasz specyficzne rzeczy danej platformy,
- krótki opis gry: o czym ma być, jak wyglądać będzie gameplay - nikogo nie interesuje jaka będzie fabuła - to wszystko jest do wykreowania w czasie developmentu i tak się zmieni parę razy,
- koszt produkcji w raz z rozpiską ficzerów - koszt każdego ficzera / platformy,
- informacje o zespole jaki ma tworzyć tą grę - tu niestety jesteś spisany na straty na starcie,
- informacje na temat technologii - jak gra ma wyglądać (to jest bardzo ważne i parę lat temu zrozumiałem w końcu dlaczego:P)

Na pewno będzie Ci bardzo bardzo trudno.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2012, 15:48:13 wysłana przez intoxicate »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 12:18:40
@intoxicate

dzięki za konkrety.
część z tych punktów o których pisałeś mam uwzględnione w GDD, nad resztą przysiądę.
czy możesz sprecyzować ostatni punkt ?
"informacje na temat technologii - jak gra ma wyglądać"
czy to chodzi o grafikę tylko, czy o rodzaj użytego silnika ?

trudno i ciężko - te słowa czytam i słyszę od samego początku jak zabrałem się za rozpisywanie projektów (do tego dochodziły jeszcze wyrazy i różne epitety "dziecinny", "głupi" etc)
ale wystarczy spojrzeć na ilość odpowiedzi w tym temacie, by widzieć że to dobra droga. Nie zawsze sensowna i na temat krytyka, ale jak to gdzieś wyczytałem - jeżeli masz pod górkę, to znaczy że idziesz w dobrą stronę.

moja żona jest po filologii angielskiej, więc poprawia moje błędy podczas pisania gdd. ja sam spędziłem kilka lat włócząc się po świecie, więc radzę sobie z tym językiem dość dobrze.

co do prototypu gry - w jaki sposób najlepiej zrobić coś takiego ? tak by oddać samą ideę gry ? co polecacie do napisania takiego programu ? jeżeli teraz przysiądę i nauczę się takie rzeczy robić, to za jakiś czas będę mógł sam stworzyć takie prototypy, a to kolejny krok bliżej dla mnie - tak mam czas, jestem cierpliwym człowiekiem, wiem jaki jest cel i chcę go osiągnąć, więc proszę nie pisać że potrzebuje kilkunastu lat nauki programowania etc.

dziękuje za pomoc

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 12:50:33
Unity, parę dni intensywnej nauki i jesteś gotowy zrobić prosty prototyp.

Offline bad80

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Kwiecień 15, 2012, 13:01:41

co do prototypu gry - w jaki sposób najlepiej zrobić coś takiego ? tak by oddać samą ideę gry ? co polecacie do napisania takiego programu ? jeżeli teraz przysiądę i nauczę się takie rzeczy robić, to za jakiś czas będę mógł sam stworzyć takie prototypy, a to kolejny krok bliżej dla mnie - tak mam czas, jestem cierpliwym człowiekiem, wiem jaki jest cel i chcę go osiągnąć, więc proszę nie pisać że potrzebuje kilkunastu lat nauki programowania etc.

dziękuje za pomoc

IMO Kwestia jest taka (acz zaznaczam ze jestem niezaleznym programista a nie wyrocznią deficką - ___przy tym niestety ostatnio ___sam___ nieco mniej ___skromnym___ nizby jednak nalezalo___)

1.

 o ile twoj sceneriusz jest (bylby) faktycznie _wyraznie lepszy_ niz inne scenariusze realizowane gdziestam to zmienialoby postac sytuacji i mozna by sie zastanowiac jak sie z tym probowac przebic -> 3

2.

 o ile tak nie jest to pracuj nad spelnieniem punktu 1 (mz moze lepiej nad samym gamedesignem bo kodowanie to naprawde robota na wiele lat ) -> 1

3.

 czyli to co robisz (ja sie na tym nie znam)



« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2012, 13:09:07 wysłana przez bad80 »

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 13:07:13


o ile tak nie jest to pracuj nad spelnieniem punktu -> 1 (mz moze lepiej nad samym gamedesignem bo kodowanie to naprawde robota na wiele lat


ja nie piszę o pełnym programie
mnie chodzi o prosty, ale działający prototyp.
bez grafiki (lub z ubogą) ale głównie o mechanikę gry idzie, o co chodzi w tym projekcie etc

Offline bad80

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Kwiecień 15, 2012, 13:10:40
ja nie piszę o pełnym programie
mnie chodzi o prosty, ale działający prototyp.
bez grafiki (lub z ubogą) ale głównie o mechanikę gry idzie, o co chodzi w tym projekcie etc

kilka lat roboty

Offline havana99pl

  • Użytkownik

  • +1
# Kwiecień 15, 2012, 13:11:41
no to czas zabierać się do roboty

i tak pada za oknem :]

Offline Oti

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 13:15:03
kilka lat roboty
lolwut? kilka miesięcy najwyżej.

Offline bad80

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Kwiecień 15, 2012, 13:19:26
@oti

zalezy ile ktos juz umie


@kilka lat roboty

 (w bardzo optymistycznej - i mz niezbyt realnej - wersjii)

mz aby pisac co bardziej topowe gry trzebbyc natural born programmersem (a nie sprzątaczką dajmy na to), przy tym kolesiem naprawde zaawansowanym (wspomniany 1000lvl z doswiadczenia w programowaniu) z 15 laty doswiadczenia na karku

[moze sie myle ale tak to widze - ja po 10 latach zajmowania sie programowaniem potrafie w koncu klepac jakies platformowki czy proste kafelkowe erpegi 2d (czym sie wlasnie ostatnio zajmuje)]

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2012, 13:32:05 wysłana przez bad80 »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 13:30:05
Przecież on mówi o prostym prototypie..

Offline bad80

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Kwiecień 15, 2012, 13:37:39
Przecież on mówi o prostym prototypie..

nie bardzo wiem jak sobie wyobrazasz prosty prototyp skomplikowanej gry

pozatym zrobienie prototypu (przynajmniej tak jak ja
rozumiem tu slowo prototyp - jako ilustracje tego jak ma to wygladac z tym ze na koniec bedzie bardziej rozbudowane) wymaga obcykania potrzebnej technologii (a dla kogos kto nie ma tego opanowanego jest to znaczny procent calej wogole roboty)

//edit

w sensie np nauczenie sie c (c++) i DirectX'a -  3-4 lata

chyba zeby havana namowil kogos kto juz zna c++ i Dx by mu tu ten prototyp napisal - to jest bardziej realne, wtedy havana mialby prototyp
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2012, 13:46:27 wysłana przez bad80 »

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 13:57:42
prototyp nie musi działać na docelowym silniku - ma tylko prezentować założenia gry.
najpierw sprawdzę czy uda mi się to zrobić w Unity - choćby samą mapę tam stworzyć i dać postacie
nie muszą ani mieć animacji, ani specjalnych zdolności ze wszystkimi charakterystykami.

każda droga zaczyna się od pierwszego kroku prawda ?

Offline bad80

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Kwiecień 15, 2012, 14:04:17

każda droga zaczyna się od pierwszego kroku prawda ?

ściśle rzecz biorąc to niekoniecznie,    , ok sam musze sie wziac do roboty - bo prawde rzecz biorac to nie lubie rozmow na nietechniczne tematy

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 15, 2012, 15:46:48
czy możesz sprecyzować ostatni punkt ?
"informacje na temat technologii - jak gra ma wyglądać"
czy to chodzi o grafikę tylko, czy o rodzaj użytego silnika ?
Każdy ficzer, który wymyślisz musi być napisany od zera przez deva bądź na bazie middleware. Jeśli decydujesz się na licencjonowany silnik - powinieneś wiedzieć, które z rzeczy z design doca możesz na nim zrealizować. A ile musisz dopisać. Na Unrealu nie znajdziesz rozbudowanego systemu dialogowego (Bioware dopisało sobie coś tam). Na Unity jeszcze nie znajdziesz Scaleforma, które jest standardowym narzędziem w rzeźbieniu GUI. I tak dalej. Dokupienie lub dopisanie własnego rozwiązania to konkretny koszt.
Jeśli uważasz, że żaden z dostępnych silników nie daje rady, musiałbyś określić cechy swojego. Grafika, fizyka, AI, narzędzia, język skryptowy, wizualne edytory, multiplayer.
Jeśli w design docu rzucisz, że jednym z kluczowych elementów jest: "wypasione miasto z 400 postaciami na ekranie na raz i symulacją ruchu ulicznego" powinieneś zorientować się, czy takie coś w ogóle jest możliwe do zrobienia na platformy, które proponujesz. Korzystając z narzędzi, które chciałbyś używać.

Oczywiście to i tak będą twoje przypuszczenia, bo nie masz doświadczenia.
Części dowiesz się robiąc prototyp. To jest niezbędne minimum.

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2012, 15:52:43
@MadBonsai

dzięki za wyjaśnienie, na chwilę obecną sprawa wygląda tak:

Unity wystarczy do prototypu
UDK do pełnej gry, ale czy będzie zaimplementowany to kwestia rozwojowa - bardzo dużo liczy sobie za wykorzystanie silnika niestety.