Autor Wątek: Indielib - dziwne zachowanie formatu .x  (Przeczytany 772 razy)

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Kwiecień 06, 2012, 11:55:43
Sprawa wygląda następująco:
Mamy modele wyeksportowane z blendera do formatu DirectX(.x). Po pierwsze dziwną sprawą jest, że bardzo dużo ważą(około 20mb, podczas gdy przykładowe modele dołączone do indielib mają około 1mb). Silniczek je bez problemu wczytuje, ale totalnie źle nakłada UV-mapę, jakby koordynaty były całkowicie przestawione. Myślałem, że być może jest coś nie tak z eksporterem blend'a, więc ruszyłem do sieci i znalazłem konwerter z 3ds do .x. Spróbowałem, skonwertowałem. Pliczek ważył koło 1mb, directX viewer go odpalał, ładował się w indielib ale niestety się nie wyświetlał. Nie wiem co tu może być grane, ale wiem że ten format zaczyna mi już grać na nerwach.
Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie.
Dla osób nie w temacie - indielib wczytuje tylko pliki .x, nic więcej.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Kwiecień 06, 2012, 18:00:31
Miałem okazje zetknac sie z .x exportowanym z róznych softów. Wiem, że blender miał pewne problemy z exportem, m.in brak exportu vertex coloru, czasami uv były rozwalone. Najlepiej działały mi pliki exportowane przy pomocy exportera Panda dla 3ds maxa. Do mayi tez był całkiem niexły exporter ktory znalazłem gdzies na zagranicznych portalach, w tych obu wersjach nie było problemow z animacjami, uv czy vertex colorem. Mozesz także przekonvertowac do .x za pomoca programu Fragmotion, mi bardzo ładnie exportował uv oraz animacje. Z blendera mozesz statyczne modele exportowac do .obj i potem konwert we fragmotion do .x. Rownież istnieje specjalne narzedzie to exportu wielu formatów i dobrze radził sobie z xem nazywa sie Polytrans i jest płatny. Sam miałem kiedys komplikacje z tym formatem nie pamietam juz z jakiego softu chyba XSI Softimage, ale uzywałem innego ktory silnik obsługiwał. Jesli mozesz uzyc tylko jego no to polecam tak jak wyzej Maxa albo maye.

Offline Charibo

  • Redaktor

# Kwiecień 06, 2012, 18:45:38
Problem z dużym rozmiarem pliku .x można rozwiązać używając wersji binarniej zamiast tekstowej :)