Autor Wątek: IrrPhysx, a postacie w grze.  (Przeczytany 3971 razy)

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Kwiecień 02, 2012, 23:19:33
Witam,
ostatnio dodałem silnik fizyki IrrPhysx do mojego projektu. Wszystko ładnie działa, dopóki nie dodam fizyki dla postaci w grze. Nie wiem jak nimi poruszać, tak aby nie zachowywały się dziwnie. Macie jakieś doświadczenia pod tym względem? Albo jakieś wskazówki? Chciałbym, aby postacie nie mogły się poruszać do góry, jeśli nie ma pod nimi podłoża i mogły wchodzić po powierzchniach pochyłych (np. schodach). Z góry dziękuję!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 02, 2012, 23:24:57

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Kwiecień 02, 2012, 23:44:22
Hmm. Mój obiekt gracza posiada obiekt fizyczny ConvexMeshObject. Udało mi się zrobić tak, aby postać normalnie chodziła, ale problem w tym, że po zetknięciu się z jakimś obiektem "wylatuje" w górę. Próbowałem już różnych rzeczy ale nie mogę znaleźć na to sposobu.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Kwiecień 03, 2012, 10:35:36
PhysX ma jakis specjalny character controller do fizyki postaci i jego używaj.

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Kwiecień 03, 2012, 17:19:38
Niestety używam wrappera Physx, który nie ma character controllera.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 03, 2012, 18:26:05
http://irrlicht.sourceforge.net/forum/viewtopic.php?t=33901
Pokombinuj z tym, albo znajdź jakąś inną fizykę/wrapper.

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Kwiecień 03, 2012, 22:25:10
Niestety tamten link wygasł... Ma ktoś to może ściągnięte? BTW. Tak myślę, czy by samemu nie napisać character controllera, ale trochę nie wiem jak się za to wziąść.

W dodatku gdy próbuję włączyć wyświetlanie Debug Data, wtedy gra się zawiesza...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2012, 00:59:35 wysłana przez maciek97p »

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Kwiecień 04, 2012, 14:52:21
A czemu się tak uparłeś na IrrPhysX ? Zrób fizykę na normalnym PhysX albo Bullet i po sprawie.

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Kwiecień 04, 2012, 20:28:50
Gdyż dopiero się uczę, a IrrPhysx wydaje mi się łatwym do opanowania wrapperem.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Kwiecień 04, 2012, 20:31:50
Bullet jest bardzo prostym silnikiem fizyki w porównaniu do PhysX'a.

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Kwiecień 04, 2012, 23:39:02
W sumie dobry pomysł. Tylko czy on obsługuje character controllery?

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2012, 00:11:38
Polecasz jakis wrapper? Jak irrBp?

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2012, 00:53:17
Co Ty tak z tymi wrapperami ? ;)
Silnik fizyczny jest bardzo prostym tworem - Ty mu dajesz obiekty a on sie zajmuje cala reszta - dostajesz macierze przeksztalcen dla poszczegolonych obiektow zeby je narysowac w odpowiednim polozeniu. To naprawde nie jest nic skomplikowanego - jest masa tutoriali, sampli w SDK, bardzo dobra dokumentacja gdzie masz opisana dokladnie kazda linijke kodu. Poza tym Bullet i PhysX praktycznie niczym sie nie roznia, wszystko jedno czego uzyjesz.