Autor Wątek: Box 2D Joint pytanie  (Przeczytany 767 razy)

Offline tenagent18

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2012, 00:11:54
Witam. Jestem dosyć początkującym programistą i raczej staram sie do wszystkiego dochodzić sam. Ale na jednym temacie sie zawiesiłem :) Chciałbym w boxie 2d ustawić takiego Jointa zeby on sam  mogł się wyginac ale od strony ciala statycznego było nieruchome. Tzn. Coś wrodzaju wskazówki ktora jest giętka i kiedy przykładamy siłe sie wygina ale żadnym sposobem nie możemy zmienić godziny:) Dzieki za pomoc :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Marzec 28, 2012, 09:53:57
To znaczy żeby wracała do początkowej pozycji gdy siła przestanie działać? To pewnie musisz użyć jakiejś sprężyny.

Offline tenagent18

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2012, 10:30:50
W box2d nie ma jako takiej spreżyny... a przynajmniej nie trafilem na nic takiego w dokumentacji...  kombinowałem długo z Revolute Joint... Ale efekt jest taki ze kiedy ograniczam kąt jakby obrotu wskazówki jednocześnie ograniczam kąt jej wyginania... wyglada to tak ze albo nie wygina sie wcale... albo może się wyginać - tylko że wskazówka może latać o 10 minut w jedną i w drógą... kiedy przyłoże siłe

Offline owyn

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2012, 12:28:15
To w każdej klatce dodawaj siłę w kierunku punktu początkowego, proporcjonalną do odległości. Ew. jeśli używasz revolute joint, to dodaj siłę styczną do okręgu, po jakim ma poruszać się wskazówka.