Autor Wątek: Project Cerberus poszukuje pomocy!  (Przeczytany 7724 razy)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 28, 2012, 15:30:25
Jezeli masz juz jakies doswiadczenie to swietnie. Ale musisz uznac fakt ze nie bedac programista, trudniej jest zrobic cokolwiek. Level design oczywiscie jest bardzo istotny dla rozgrywki, to fasada na ktora sie patrzy oceniajac gre ( razem z grafika ), ale pod spodem zawsze musi byc twarda logika. Nie musisz jednak byc wymiataczem czy zatrudniac takowego, prostego programowania nauczysz sie relatywnie szybko, bedziesz mogl potem klepac cos w gotowych silnikach. ( tylko ze nie MMORPG na poczatek ;) )

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2012, 18:01:20
Nie no rozumiem wasze zdanie, sam w sumie rzetelnie przemyślałem wszystko, i po prostu stwierdziłem że aktualnie nie ma sensu. Nie musicie dziękować za poprawę wam humoru (bo zapewne większa część was uśmiała się czytając ten temat), więc idąc za waszymi radami zacznę od czegoś mniejszego :)

Offline Kelesh

  • Użytkownik

  • +2
# Marzec 28, 2012, 22:09:40
Ja będę nieco przewrotny: a czemu miałoby mu się nie udać z tym MMO? Znam fajny przykład gdzie pojedynczy człowiek stworzył MMO:
http://www.epicbeyond.com/html/home.html

Osoba, która to tworzy umie kodować, chociaż nie jest profesjonalnym programistą (gdy parę lat temu z nim rozmawiałem, to nawet nie wiedział co to RGB czy HSB - nie potrafił programowo rozjaśnić lub ściemnić obrazka, albo przyczerwienić). Na co dzień zajmuje się pilotowanie samolotów w Lufthansie - więc nie jest to człowiek znający się na gamedevie. Dlatego gdy się zabierał za ten projekt to nawet nie wiedział, że nie jest wstanie go zrobić. Nie wiedział o tym, więc próbował i mu się udało - działa. Nie ma hord fanów. Nie ma rzeszy graczy. Ale projekt funkcjonuje i cały czas nieprzerwanie się rozwija (gra zaczynała jako graficzny MUD, aby zjeść jabłko trzeba było na konsoli wpisać eat 4006 :-) ).

Tibia, która z kolei miała w swoim czasie tyle fanów, że nawet można było na TVNie posłuchać o jej szkodliwym wpływie na polskie dzieci, została (z tego co wiem) zapoczątkowana przez grupę studentów medycyny.

Można też znaleźć setki przykładów, gdzie gra nie doczekała się nawet pierwszej grywalnej wersji. Ale to nie powód, aby nie próbować. Senzei, pomysł jest trudny do realizacji (w sumie nie za bardzo go nam opisałeś, ale MMO z natury jest DUŻE), wymaga tytanicznej ilości pracy, jednak nie poddawaj się, próbuj.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2012, 22:29:27
W sumie to ciekawi mnie czemu wszyscy tutaj (a raczej ci co się znają na rzeczy) twierdzą, że rpg jest ciężko zrobić? Czytałem że kilka osób tutaj robiło rpg i im nie wyszło, ale w sumie co jest takiego trudnego? chodzi o dużą ilość questów, których nie ma kto wymyślać? Czy to od strony programistycznej jest trudność, a jeśli tak to w jakim punkcie? Przecież jak stworzymy np. klasę orka to możemy tworzyć sobie x jej instancji wykorzystując ten sam kod. Ile tam było wrogów np w baldurze, może 30? Wydaje mi się że największa trudność jest tu w questach (wynieś, przynieś, pozamiataj- trzeba jakoś to zaprogramować) i dużej ilości modeli do zrobienia, ale też nie wierzę że dobrze zarządzany zespół, powiedzmy 10 odpowiedzialnych ludzi (znaczy że nikt nie porzuci projektu w trakcie i każdy będzie sumiennie wykonywał swoje zadania zgodnie z harmonogramem) nie jest w stanie czegoś takiego uciągnąć. Chyba największy kłopot jest tak naprawdę w tym że ludziom się nudzi po jakimś czasie robienie jednej gry i nie kończą projektu, tym bardziej jeśli odbywa się to na luźnych zasadach bez spisanych umów i każdy sobie może odejść kiedy chce.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 28, 2012, 22:31:54
(z tego co wiem) zapoczątkowana przez grupę studentów medycyny.
Informatyki-mat/fiz/biz

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

  • +1
# Marzec 28, 2012, 23:27:28
jjoker8 - dam Ci tylko parę rzeczy, które są trudne w crpg (i nie tylko) jeśli będzie to dla Ciebie coś łatwego do zrobienia amatorsko to musisz jeszcze trochę się podszkolić:
- ilość contentu do stworzenia jest gigantyczna,
- animacje i ich powiązanie z walką,
- wyszukiwanie drogi (jeśli dodać jeszcze połączenie indoorów z resztą to już masakra)
- mechanika,
- balans,
- AI,
- game flow,
- rozwijanie postaci (czesto tez tworzenie postaci i aktualizacja samego obiektu)
- level design (i gameplay i envrio),
- organizacja

To są tylko przykłady.  Wiesz, dobry team spokojnie może zrobić grę crpg. Dobry team = team, który wcześniej tworzył już grę tego typu. To samo w sumie można powiedzieć o każdej grze, jednak crpg/mmorpg jest gigantem w śród gier, problemów, które trzeba rozwiązać jest po prostu więcej - wszystkiego jest więcej. Oczywiście można zrobić prostą grę crpg (jakiś dungeon), bądź mmorpg jednak jeśli nie ma się doświadczenia zawsze się płynie bez świadomości tego z czym dany ficzer się wiąże.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2012, 00:11:39
Jeśli chodzi o programowanie to rzeczywiście, jeszcze nie dojrzałem do czegokolwiek ponad sapera, dlatego pytam :P. Chodzi mi raczej o porównanie, rpg np. z samochodówką. Tam też musi być większość rzeczy które wymieniłeś, tj, AI, wyszukiwanie ścieżki (i to chyba nawet bardziej zaawansowane), do tego fizyka jazdy itp. Wcale nie wydaje mi się to mniejszym wyzwaniem niż rpg, natomiast myślę że jakby ktoś napisał że szuka ludzi do robienia samochodówki nie byłoby tyle komentarzy na "nie" niż przy crpg. W sumie najłatwiejsza wydaje mi się bijatyka- po prostu sekwencja animacji i kolizji + fizyka (np. ragdoll itp.), i chyba jako pierwszy projekt będę robił taką grę. Niemniej zanim się do czegoś przystąpi warto wysłuchać opinii bardziej doświadczonych osób.

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2012, 00:28:46
Jeśli moje rozmowy się powiodą to projekt będzie kontynuowany. Proszę jedynie o cierpliwość, a concept arty oraz pierwsze grafiki powinny pojawić się wkrótce. Jeśli ktoś dalej chciałby dołączyć -> Więcej info dam na priv.
Jedyne o czym mogę was teraz poinformować to silnik - CryEngine 3.
Aby was ustrzec przed niepotrzebnymi komentarzami typu "skończ lepiej gimnazjum" czy "nie bierz się" to mogę wam powiedzieć że ta ekipa jest już doświadczona :)
Pozdrawiam.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Marzec 29, 2012, 14:09:24
amatorska gra
+
Cytuj
zespół, powiedzmy 10 odpowiedzialnych ludzi (znaczy że nikt nie porzuci projektu w trakcie i każdy będzie sumiennie wykonywał swoje zadania zgodnie z harmonogramem)

:)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Marzec 29, 2012, 16:45:50
Gra samochodowa też nie jest łatwym projektem, samo budowanie tras i pipeline graficzny jest bardzo trudny do ogarnięcia. Wydaje się, że to tylko trasy jednak jak zacznie się robić wychodzi coś innego ;) AI to też wyzwanie, jednak nie aż takie duże jak w przypadku cRPG gdzie jest znacznie więcej eventów i zależności. Bijatyka też ma swoje wyzwania (system animacji) + sporo efektów (zniekształcenia, pot etc- choć większość z tego można prosto fejkować).

Głównie chodzi o content jjoker8 w takiej samochodówce mając już konkretny model jazdy i fizykę pojazdu zarzucasz 10ciu grafików którzy będą robić fury, envrio to też nie problem (sporo rzeczy można fejkować ze względu na jedną trasę) a w crpg masz "otwarty świat" gracz może wejść tam gdzie developer nawet by nie pomyślał. Nie wiem jak Ci mam to wytłumaczyc :P Po prostu ilość zadań jest znacznie większa i zaangażowanie w organizację się konkretnie zwiększa. Tak naprawdę jak nigdy nie robiłeś takich projektów (crpg, samochody, bijatyka) nie do końca będziesz wiedział co tam w środku piszczy, każdy z tych projektów ma swoje zajebiste wyzwania.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Marzec 29, 2012, 18:07:49
Cytuj
Nie wiem jak Ci mam to wytłumaczyc
Każdy gatunek jest trudny na swój sposób (tak jak to już napisał intoxicate).
Ale porównując zwykłą samochodówkę do samochodówki z elementami RPG, to wiadomo co jest trudniej zrobić.
Tak samo jest porównując zwykłego FPSa w którym gracz prowadzony jest jak po sznurku do RPGa w którym gracz ma otwarty (lub częściowo otwarty) świat i decyduje o swoich losach, tego drugiego jest trudniej zrobić.
Każdy gatunek gry z elementami RPG jest trudniejszy (więcej roboty) od tego samego bez nich.

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2012, 18:29:45
A stworzenie MMORPG jest jeszcze trudniejsze od crpg. ;)

Offline asmen

  • Użytkownik

# Marzec 30, 2012, 06:27:17
A stworzenie MMORPG jest jeszcze trudniejsze od crpg. ;)

Tak. Bardzo dobry wniosek po 2 stronach dyskusji na ten temat. ;)

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 30, 2012, 13:56:19
No cóż. Więc aktualnie poszukuję Concept Artist's. Jeśli ktoś byłby chętny do współpracy pisać pw, lub mail: curenor@gmail.com :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 30, 2012, 14:23:05
Touche! :D