Autor Wątek: Project Cerberus poszukuje pomocy!  (Przeczytany 7933 razy)

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2012, 20:18:53
Witam.
Otóż jak w temacie, poszukuję osób, które były by chętne poświęcać swój czas oraz umiejętności (jak na razie) za darmo, na potrzeby projektu.
Kogo potrzebuję? Potrzebuję wszystkich, od programistów, poprzez concept artist'ów, do różnej maści grafików (czy to tekstury, czy character designerów).
A teraz nie co o projekcie:
Project Cerberus, jest to nazwa robocza gry MMORPG. Będzie ona stylowana graficznie na Diablo, czy Baldur's Gate 2. I tutaj rodzi się pierwszy problem, ponieważ najprawdopodobniej posiadać będziemy własny silnik graficzny. A wątpię żeby komuś chciało się siedzieć nad kodem i tracić niepotrzebnie nerwy. Jednak może ktoś taki się znajdzie? Profit oczywiście będzie, o ile uda nam się wydać grę, oraz coś na niej zarobić. Wiem, że teraz wychodzą takie hity jak Guild Wars 2, Tera, czy Blade & Soul, jednak ja chcę powrócić do korzeni, stworzyć coś z klimatem oraz nowatorskimi rozwiązaniami. Coś, co być może podbije serca graczy. GCD jest w fazie tworzenia, i skończenie go nie powinno zająć mi więcej niż tydzień. Każdy z pracowników otrzyma tenże dokument oraz będzie mógł się swobodnie wypowiedzieć co o tym myśli.
Kontakt:
Gadu-Gadu: 160959
Skype: Currezjeh
E-Mail: curenor@gmail.com
No one can live, when one lives
No one can exist, when one breathes.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2012, 16:49:10 wysłana przez Senzei »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 27, 2012, 20:31:20
Dlaczego ludzie maja sie udac do ciebie do "pracy" ? Jakie masz doswiadczenie ? Czym chcesz zachecic ludzi ( wiemy ze nie kasa... ) ?

Bo pomysly to ma kazdy programista, grafik i praktycznie kazdy ktorego potrzebujesz do swojego projektu... A juz pomysly na MMORPG...... Co takiego dajesz ty ze ktos bedzie chcial realizowac swoj pomysl a nie swoj?

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Marzec 27, 2012, 20:56:47
Pierwsza myśl "kolejny gość co chce MMORPG zrobić", ale dłużej się zastanawiając. Przecież jakoś na te MMO musi zebrać ludzi dlatego też umieszcza takie ogłoszenia i nie ma co po nim jeździć (co niedługo być może się stanie). Jedyny błąd jaki popełnił to, to że najpierw umieścił ogłoszenie na forum dla programistów, a nie na forum dla grafików (np. max3d.pl). Wtedy taki grafik czytając dokumenty gry (i tylko teksty mu są potrzebne) może się zaciekawić i zdecydować na narysowanie concept artów lub wymodelowanie modeli. Następnie gdy już będzie miał (autor wątku) zarysy gry w postaci ww. concept artów, modeli może pokazać je programistom, którzy zainteresowani stylem gry zechcą to zaimplementować w kodzie i przerobić na grę.

@autor: A tak od siebie, odradzałbym korzystanie z własnego silnika jeśli takowego nie posiadasz, bo samo wytworzenie takiego oprogramowania zajmie parę lat.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2012, 21:02:26
Pierwsza myśl "kolejny gość co chce MMORPG zrobić", ale dłużej się zastanawiając. Przecież jakoś na te MMO musi zebrać ludzi dlatego też umieszcza takie ogłoszenia i nie ma co po nim jeździć (co niedługo być może się stanie). Jedyny błąd jaki popełnił to, to że najpierw umieścił ogłoszenie na forum dla programistów, a nie na forum dla grafików (np. max3d.pl). Wtedy taki grafik czytając dokumenty gry (i tylko teksty mu są potrzebne) może się zaciekawić i zdecydować na narysowanie concept artów lub wymodelowanie modeli. Następnie gdy już będzie miał (autor wątku) zarysy gry w postaci ww. concept artów, modeli może pokazać je programistom, którzy zainteresowani stylem gry zechcą to zaimplementować w kodzie i przerobić na grę.
No tak... Bo najtrudniejsza czesc MMO to concept arty i modele.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Marzec 27, 2012, 21:08:36
@Up: nie, ale mając same teksty opisujące grę łatwiej będzie mu znaleźć grafika niż programistę.

Dlatego właśnie lepiej niech najpierw znajdzie grafików, którzy urozmaicą projekt o rysunki i modele.
Wtedy taki programista dostaje (częściowo) zapewnienie, że to nie skończy się na... no właśnie, na straconym czasie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2012, 21:14:38 wysłana przez Adam7 »

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2012, 21:20:29
Ja proponuję Ci znaleźć jednego grafika, jednego programistę i tyle. Niepotrzebny Ci sztab profesjonalistów, bo i tak takiego nie uzyskasz. Skoro lubisz powroty do korzeni to spróbuj zrobić gierkę w starym stylu, czyli paru gości zafascynowanych tematem, brak kasy, a jedyne co posiadasz to pomysł i umiejętności twoje i twych roboli. Dodam jeszcze, że jeśli sam jesteś amatorem to też szukaj amatorów. Powodzenia! ;>
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2012, 21:22:00 wysłana przez Fladimir Mielevsky »

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Marzec 27, 2012, 22:07:46
Pierwsza myśl "kolejny gość co chce MMORPG zrobić", ale dłużej się zastanawiając. Przecież jakoś na te MMO musi zebrać ludzi dlatego też umieszcza takie ogłoszenia i nie ma co po nim jeździć (co niedługo być może się stanie). Jedyny błąd jaki popełnił to, to że najpierw umieścił ogłoszenie na forum dla programistów, a nie na forum dla grafików (np. max3d.pl). Wtedy taki grafik czytając dokumenty gry (i tylko teksty mu są potrzebne) może się zaciekawić i zdecydować na narysowanie concept artów lub wymodelowanie modeli. Następnie gdy już będzie miał (autor wątku) zarysy gry w postaci ww. concept artów, modeli może pokazać je programistom, którzy zainteresowani stylem gry zechcą to zaimplementować w kodzie i przerobić na grę.

@autor: A tak od siebie, odradzałbym korzystanie z własnego silnika jeśli takowego nie posiadasz, bo samo wytworzenie takiego oprogramowania zajmie parę lat.
Nie musi, pseudo-designerzy/pseud-zarządcy z zerowym doświadczeniem nie robią gier mmo

Offline asmen

  • Użytkownik

  • +2
# Marzec 27, 2012, 22:52:44
Project Cerberus... no future ;)

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2012, 23:25:47
Cytat: Antek
Nie musi, pseudo-designerzy/pseud-zarządcy z zerowym doświadczeniem nie robią gier mmo
A skąd wiesz że mam zerowe doświadczenie? Fakt, może troszeczkę zepsułem start, jednak zrobię wszystko aby to naprawić. Od siebie mogę dać Level Design.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Marzec 27, 2012, 23:47:17
wie stąd, że nic nie zaprezentowałeś poza tym co robił tu nie jeden gimnazjalista.... łącznie z planem gry która ma podbić serca milionów graczy... cóż... jak wymyślisz coś pokroju Angry Birds i jesteś w stanie tak to sprzedać to jestem chętny - do mega hiper wypas ble ble ble MMORPG nie znajdziesz nikogo poza początkującymi amatorami.

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2012, 23:58:07
Okej, czyli widzę że temat do zamknięcia, i pojawię się tutaj niebawem z większą ilością informacji, bo jak widzę aktualnie to tutaj nie ma sensu ^^

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 28, 2012, 09:25:00
Tu nie chodzi o informacje, tylko o sama idee. Oczywiscie ze MMORPG to fajny "epicki" projekt i marzenie wielu ( bardzo wielu ) by robic cos takiego. Ale to naprawde jest tak jakbys wybudowal bude dla psa, zapalil sie do budownictwa, wymyslil sobie w glowie projekt najwyzszego wiezowca w Warszawie i juz teraz chcial brac lopate i go budowac....

Zacznij od poczatku, stworz male gierki, po dluzszym czasie moze bedziesz mial tyle umiejetnosci ze wykminisz jakis top-down slasher z elementami RPG i po kilku latach byc moze bedziesz gotowy na kolejne kilka lat w czasie ktorych bedziesz robil swojego MMORPG. Nie jest to niemozliwe, ale bardzo trudne i wymaga sporego samozaparcia.


Offline Senzei

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2012, 10:28:56
Wiesz, generalnie w game devie siedzę około dwóch lat. Pracowałem (w sumie pracuję) dla firm tworząc dla nich mapy (CryEngine 3), więc mniej więcej wiem jak wygląda praca nad grą. Jak wspomniałeś, jest to podobne do budowy budynku. Najpierw plany, potem pracownicy, a w końcu zabrać się za robotę. Ja aktualnie jestem na drugim stadium, ponieważ plany są. ;)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

  • +1
# Marzec 28, 2012, 14:14:04
to zarzuć Twoje mapki z Cry, zainteresuj nas czymś. Amatorski projekt to głównie zarządzanie (o dziwo) bo ludzi możesz znaleźć ale po 5-10 dniach ich już nie będziesz miał.  Dodatkowo musisz umieć zatrzymać przy sobie ludzi - mieć jakąś charyzmę, którą albo się ma albo się jej nie ma. Nauczyć się jej nie można, choć zdarzały się przypadki, że ktoś wiedział w jaki sposób rozmawiać by nakręcać.

Ja mam parę innych pytań:
- Dlaczego MMORPG?
- Dlaczego własny silnik?
- Dlaczego chcesz robić tą grę?
- Dlaczego grafika w klimatach Baldurs Gate (czyste fantasy)?
- Jaki masz plan na wydawanie gry skoro piszesz o tym, że później będzie kaska?
- Jaki masz plan na przenoszenie danych? W jaki sposób chcesz ogarnąć tema servera?
- Jak chcesz organizować produkcję?

Jak możesz postaraj się na te pytania odpowiedzieć.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Marzec 28, 2012, 14:32:05
Wiesz, generalnie w game devie siedzę około dwóch lat. Pracowałem (w sumie pracuję) dla firm tworząc dla nich mapy (CryEngine 3), więc mniej więcej wiem jak wygląda praca nad grą. Jak wspomniałeś, jest to podobne do budowy budynku. Najpierw plany, potem pracownicy, a w końcu zabrać się za robotę. Ja aktualnie jestem na drugim stadium, ponieważ plany są. ;)
od tego powinieneś zacząć, oczywiście zamieszczając jakieś przykłady/dowody, jak widać co do doświadczenia w tych kwestiach się nie pomyliłem. O dziwo na zarządzaniu/rekrutacji też trzeba się znać.