Autor Wątek: Xna i 3d w Visual studio 2010 c#  (Przeczytany 1631 razy)

Offline karol2500

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2012, 20:45:14
Witam od paru godzin szukam i nie mogę znaleźć DirectX pod xna, chyba że za grafikę 3d w xna odpowiada jakaś inna biblioteka niż DirectX jeżeli tak to proszę o jakieś naprowadzenie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline dynax

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2012, 20:46:24
Do programowania w XNA potrzebne ci są tylko visual studio i XNA Game Studio.

Offline karol2500

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2012, 20:47:38
Ok, czyli grafika 3d już tam jest. Jeżeli tak to znaczy że to nie jest DirectX. Czyli inaczej jak korzystać z DirectX w C#.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2012, 20:49:10 wysłana przez karol2500 »

Offline Isk

  • Użytkownik

  • +2
# Marzec 24, 2012, 21:34:00
Pozwól, że odpowiem pytaniem na pytanie:
Wiesz czego szukasz?

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2012, 22:53:08
Ok, czyli grafika 3d już tam jest. Jeżeli tak to znaczy że to nie jest DirectX. Czyli inaczej jak korzystać z DirectX w C#.
XNA to nadbudówka na DirectXa. Jak chcesz bardziej niskopoziomowy directx to SlimDX albo SharpDX.

Offline kombain

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2012, 23:02:25
Kiedyś służył do tego Managed DirectX, ale parę lat temu Microsoft przestał go rozwijać na rzecz XNA. Po tym kroku firmy z Redmond powstały biblioteki tworzone przez społeczność, takie jak właśnie wspomniane SlimDX czy SharpDX. Tak naprawdę wszystkie te biblioteki i frameworki to dotnetowe wrappery na natywnego DirectXa, posiadające kilka dodatkowych ficzerów.