Autor Wątek: Silniki do FPS /symulatorów lotu w 3d  (Przeczytany 1520 razy)

Offline Trall

• Użytkownik

# Marzec 21, 2012, 15:48:26
Szukam silników do gier FPS i do symulatorów lotu(takich że lata się w kosmosie i strzela do kosmitów). Jestem początkującym grafikiem 3d i średnio zaawansowanym programistą języka C++.  Jednak kształcę się w obu kierunkach. Ważne jest aby silnik był darmowy do niekomercyjnych zastosowań. Silnik powinien mieć edytor i możliwość edytowania kodu lub chociaż pisania własnych skryptów. Nie ma dla mnie znaczenia czy silnik ma własne modele 3d. Mam także własny edytor do modeli 3d. Byłbym wdzięczny za podanie zalet i wad danego silnika. Chciałbym także poznać wady i zalety silnika Unity. Nie interesują mnie programy, w których tworzenie gier polega tylko na wykorzystywaniu wbudowanych modeli(np FPS Creator). Chciałbym mieć możliwość dokładnego określania statystyk np. danej postaci, wrzucaniu własnych modeli i animacji itd. Ważna jest też dla mnie wydajność silnika. Nie chce też, aby w gra która ma grafikę z gier przed 2000 roku, miała takie same wymagania sprzętowe jak nowe gry. Bardzo ważne jest też dla mnie to, czy silnik ma tryb multiplayer. Podając nazwę silników proszę o podanie czy to silnik do FPS czy do symulatorów lotu.

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

• Użytkownik

# Marzec 21, 2012, 16:10:25
Używaj Unity, powinno ci wystarczyć. Jak nie to przynajmniej będziesz wiedział dokładnie czego ci brakuje.

Offline hashedone

• Użytkownik

# Marzec 21, 2012, 16:32:56
Unity3D lub UDK. Oba nadają się  zarówno do FPSów co do symulatorów lotu.

Offline sztacheta28

• Użytkownik
    • Wsparcie dla Unity 3d po polsku

# Marzec 23, 2012, 12:47:23
Ja też polecam Unity3d. Mam z nim styczność od dłuższego czasu i spokojnie nadaje się do stworzenia tego co zamierzyłeś sobie. Widywałem projekty pojedynczych osób, którym udawało się stworzyć FPS. Przy kilkuosobowych teamach bywały i multiplayery.