Autor Wątek: The City  (Przeczytany 2551 razy)

Offline Deetlate

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2012, 22:10:22
Gra ma być dość nietypową platformówką. Zdecydowanie przeznaczone jako indyk na steama. Jako, że sam sobie ze sprawą nie poradzę (a przynajmniej nie wystarczająco szybko) zamieszczam pomysł tu.

Fabuła:
Joshua Kim jest mieszkańcem miasta położonego na wyspie będącej niezależnym państwem [Wzorujemy się tutaj na mieście Honolulu i Hawajach, które są jednak zależnym stanem]. Spędza dzień jak każdy - pochodzi z ubogiej rodziny mieszkającej w bloku, na 10 piętrze [jak się później okarze ma to ważny związek z fabułą] i pomaga im zdobyć pieniądze na jedzenie. W tym celu nocą w ramach samouczka mamy za zadanie okraść sklep jubilerski w najwyższym budynku miasta. Główny bohater decyduje się na to mimo wyrzutów sumienia. Kradzież kończy się brawurową ucieczką - udaje mu się tylko zabrać pieniądze z kasy i mały naszyjnik z delfinem. Gubi policję i wraca do domu. Oddaje tam pieniądze, a rano wybiera się do swojej dziewczyny mieszkającej we wsi na drugim końcu wyspy. Spacerując w lesie natrafiają na miejsce, które pamiętają z młodości - drzewo, pod którym pierwszy raz się pocałowali. Chłopak proponuje wspinaczkę na samą górę. Stamtąd oglądają wyspę , ekran wyciemna się. Tak kończy się intro.
Po chwili pojawia się napis `5 months later` i relacja z telewizji o globalnej katastrofie, która powoduje niezwykle szybkie podnoszenie się wód powierzchniowych. Wszelkie kontakty z innymi krajami nie są możliwe z powodu uszkodzeń w radionadajnikach na wyspie.
Celem chłopaka jest przetrwać wraz z najbliższymi (co mu się nie uda swoją drogą). Po obszerniejszy fragment fabuły piszcie do mnie na mail, podany na końcu.

Główne założenia:
- Ciekawa, liniowa fabuła (patrz wyżej).
- Interesujący wzorzec graficzny (porządanymi efektami są zdecydowanie: blur, bloom, odbicia w szkle, zniekształcenie w wodzie, krople na kamerze, lens flare):
Widzę to w ten sposób, że w szklanych budynkach miasta, będzie się odbijać woda, inne budynki, niebo. To musimy zrobić jako efekty 3d.
- Akrobatyczne zdolności głównego bohatera (idealnie wkomponuje się to w miasto drapaczy chmur):
Gracz będzie mógł wspinać się po ścianach, jak również wchodzić do niektórych budynków. Będzie miał możliwość odległych skoków (w końcu to platformówka :)), które będzie mógł przedłużyć na przykład łapiąc się w powietrzu belki. Myślę, żę to jest dość łatwe do wyobrażenia.
- Filmowość (tj. dużo skryptów i dobrze animowanych cutscenek):
To jest coś co powinienem wytłumaczyć. Niech za przykład posłużą dwie wybrane sceny:
   - Główny bohater poszukuje swojej dziewczyny w lesie, pośród koron drzew gdzie mogła ukryć się przed podniesionym poziomem wody. Nurkując napotyka na naszyjnik, który jej podarował zawieszony na gałęzi drzewa. Oczywiście przy okazji jest to opatrzone ciekawą muzyką etc. Jest to raczej emocjonalny fragment.
   - Końcowa scena, kiedy miasto jest już całe pod wodą nasz bohater wdrapuje się po najwyższym budynku - a tuż za nim idzie woda. Na samym szczycie, kiedy nie może iść już wyżej, krzyczy `I will survive!` i znika pod wodą. To również ma zadziałać na emocje :)
- Otwarty świat:
Bohater może kupować przedmioty, takie jak jedzenie, które jest niezbędnę do przetrwania, może przyjmować misje poboczne, jednak nie kładziemy na nie zbytniego nacisku.

Target:
Gra kierowana będzie do typowych dzisiejszych graczy - osób, które chcą przeżyć historię i nie mają na to zbyt dużo czasu. Akcja w The City toczyć się będzie niezwykle szybko, co nie pozwoli graczowi się nudzić.
Z uwagi na to, że fabuła jest ambitna celujemy raczej w dorosłych graczy.

Platforma:
PC - Steam, Można łatwo przeportować na XBOX i PS.

W razie pytań piszcie tutaj. Projekt jest oczywiście otwarty na wszelkie zmiany, które mogą wpłynąć na jego sukces :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Marzec 20, 2012, 01:26:21
Postaram się coś doradzić, a raczej skrytykować. Oceniam ten konkretny projekt, a nie ciebie, więc nie bierz tego personalnie, wyciągnij wnioski i rozwijaj się dalej w tym kierunku.

Cytuj
nietypową platformówką
Co w niej nietypowego? Bieganie i skakanie było, a nawet w lustrzanym klimacie przeszklonych wieżowców, ty po prostu dodajesz do tego dużo wody, nie mówię że słabe, ale to nic odkrywczego.

Cytuj
- Ciekawa, liniowa fabuła
Głównym sellpointem tego typu produkcji raczej nie będzie fabuła, bo w fabułę nie pograsz, a to co przedstawiłeś jest delikatnie mówiąc niespójne. Bohaterowi brakuje na chleb więc zamiast ukraść jedzenie, postanawia obrabować sklep jubilerski w najwyższym budynku miasta? Jak dla mnie to mało logiczne, tym bardziej że w ogóle udaje mu się cokolwiek zabrać, no chyba że jest wprawionym w bojach bandytą albo właściciel tego sklepu jest skończonym idiotą.

Cytuj
blur, bloom, odbicia
To co nazywasz interesującym wzorcem graficznym występuje w większości gier i nazywane jest postprocessingiem.

Cytuj
- Filmowość (tj. dużo skryptów i dobrze animowanych cutscenek):
I kilkudziesięcioosobowy zespół odpowiedzialny za robienie tego contentu, aha! Zapomniałeś dodać QTE przy okazji.

Cytuj
- Otwarty świat:
Znaczy się zanim zaleje go woda? Bo potem to już może być co najwyżej... podmorski.

Cytuj
Target:
"typowy", "raczej dorosły"- to dość mętne i nieprecyzyjne oznaczenie targetu. Powinieneś dobrze wiedzieć dla kogo robisz grę. Np. kobiety 35-40, posiadające smartphona, spędzające dziennie 20min grając, wydające miesięcznie 15$ na gry. Im masz więcej informacji na temat targetu, tym lepiej znasz jego wymagania.

Cytuj
Można łatwo przeportować
Skąd taki wniosek?

Edit:
Jeszcze jedno, jeżeli lubisz pisać fabułę, to zwróć większą uwagę na ortografię, bo może okazać się że ludzie zrezygnują z czytania twoich tekstów już po pierwszych zdaniach.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2012, 01:29:36 wysłana przez Lamer »

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 20, 2012, 12:02:47
No to w koncu ma byc platformowka czy otwarty swiat ?

Gra na pewno nie bedzie "indykiem" bo tego typu gra wymaga sporych sum, wielu ludzi i duzo czasu.
Ale swoja droga - jest to nawet ciekawe, nie widze jednak gry "indie" tutaj... Za duzo nie-indie cech.

Gdybys ja okroil z z fabuly, cutscenek, otwartego swiata i pozostawil liniowa platformowke w stylu Canabalta w zalewanym miescie z fajnie zrobiona woda - to moglaby byc relatywnie prosta gra indie na kilka osob ;)

Offline Deetlate

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2012, 21:42:13
@Lamer błędy ortograficzne są nieliczne (naliczyłem po szybkiemu jeden) i wynikają z tego, że używam Opery z angielskim słownikiem. Popełniając jakikolwiek błąd nie koniecznie muszę go wychwycić. Mając odpowiednie narzędzia - jakich się spodziewam do pisania fabuły (choćby ołówek i kartka) błędów nie popełnię. Jednak dziękuję, że to zaznaczyłeś, pisząc na komputerze zbyt często przeoczam takie rzeczy.
@fabuła:
Jest to szybki koncept. Ogólnie chodziło mi o to, żeby umiejscowić bohatera na początku gry jak i na końcu w tym samym miejscu. Oczywiście do poprawki, dzięki za sugestię.
Głównym sellpointem tego projektu będzie ciekawie opowiedziana fabuła właśnie.

@filmowość:
Owszem, ale nie wyobrażam sobie w indyku cutscenek w trójwymiarze, myślałem raczej nad 2wymiarowymi silnikówkami, albo komiksowymi wstawkami.
QTE uważam za ciekawy pomysł.

@świat:
Tak, o to chodzi, wraz z postępem fabularnym masz do dyspozycji coraz mniejszą ilość miasta i tym samym inne problemy (a plus, isn't it?)

@target:
Prawda, powinienem go lepiej sprecyzować, przy rozmowie z wydawcą odpadłbym. Jednak chodzi mi po prostu o osoby dojrzałe. Wbrew pozorom różnica między graczami kobietami, a graczami mężczyznami nie jest zbyt duża. A różnica między graczami w wieku 25 - 45 również nie jest zbyt wielka, jeśli tylko mają coś w sobie z "twardordzeniowca". Dziękuję za uwagę, jakkoklwiek.

@skąd taki wniosek:
Platformówka, którą na PC można swobodnie grać na padzie jest łatwa do przeprojektowania na konsole.

@vashpan
Wbrew pozorom otwarty świat nie kłóci się z platformówką. Trzeba wprowadzić trochę nowości. Czy nie na tym polega indie?

Offline Xirdus

  • Moderator

# Marzec 20, 2012, 22:13:15
Popełniając jakikolwiek błąd nie koniecznie muszę go wychwycić.
O ironio :)

Jest to szybki koncept. (...) Głównym sellpointem tego projektu będzie ciekawie opowiedziana fabuła właśnie.
Mam wrażenie, że nie wiesz na co się porywasz.

QTE uważam za ciekawy pomysł.
http://www.youtube.com/watch?v=umDr0mPuyQc

@świat:
Tak, o to chodzi, wraz z postępem fabularnym masz do dyspozycji coraz mniejszą ilość miasta i tym samym inne problemy (a plus, isn't it?)
+1

Platformówka, którą na PC można swobodnie grać na padzie jest łatwa do przeprojektowania na konsole.
Tak, w najgorszym wypadku wystarczy tylko przepisać każdą pojedynczą linijkę kodu tak, by używały nowych frameworków. Niedużo roboty.

Wbrew pozorom otwarty świat nie kłóci się z platformówką. Trzeba wprowadzić trochę nowości. Czy nie na tym polega indie?
Otwarty świat wymaga mnóstwa contentu, a ktoś ten content musi zrobić.

Offline Deetlate

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2012, 23:08:22
@up
Szybki koncept podaje dlatego, że nie wiem, czy ma to głębszy sens - dlatego wrzucam pomysł tutaj.
Co do QTE - czasem dodaje dynamiki, a każdy umie się nim posługiwać, czyż nie jest czasem przydatne?
Mówimy o projekcie - nie o samej produkcji. Nie wydaje mi się, żeby jakikolwiek indyk był projektowane na więcej niż 2 platformy. Sposób pisania na XBOX jest różny od tego na PS3, a tym bardziej od tego na PC. Mówię o tym, że założenia projektu pasują zarówno na konsole jak i peceta.
Otwarty świat wymaga mnóstwa contentu, ale w indykach nie musi to być coś pokroju Skyrima, wystarczy coś rozmiarów połowy Florencji z AS2.  Głównym napędem ma być wątek główny, wątków pobocznych ma być niewiele, ale powinny istnieć.
Dodatkowo. Aby stworzyć grę, trzeba ją napisać, a ktoś to musi zrobić. Jakimś dziwnym sposobem cały czas widzę nowe tytuły, "o ironio"

Offline Deetlate

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2012, 23:26:23
Wnioskując z waszych wypowiedzi, sądze, że doszło do pewnego nieporozuminia jak na to teraz patrzę :)
Zawsze utożsamiałem platformówki z 2D, ze względu na swój podeszły wiek. Ta gra to ofc 2D ma być :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2012, 23:32:04 wysłana przez Deetlate »

Offline asmen

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2012, 22:24:17
Jakimś dziwnym sposobem cały czas widzę nowe tytuły, "o ironio"

O, ironio... ;). IMHO przenośność w tym wypadku to chyba pomiędzy PC i XBOX. Tylko trzeba pisać używając XNA...

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Marzec 22, 2012, 12:14:56
Tylko trzeba pisać używając XNA...

Nie tylko. "Protowalność" to przede wszystkim kwestia podejścia i zaprojektowania struktury gry, bo żadna technologia nie pomoże jeżeli na samym początku zostaną popełnione błędy. Można napisać w XNA na PC kod tak niereformowalny, że przerzucenie tego na XBOX będzie wymagało właściwie przepisania wszystkiego na nowo.

Offline mechaniczny_s...

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2012, 09:14:46
Wiesz, opis można by skończyć na:
Cytuj
Joshua Kim jest mieszkańcem miasta położonego na wyspie będącej niezależnym państwem [Wzorujemy się tutaj na mieście Honolulu i Hawajach, które są jednak zależnym stanem]. Spędza dzień jak każdy - pochodzi z ubogiej rodziny mieszkającej w bloku, na 10 piętrze [jak się później okarze ma to ważny związek z fabułą] i pomaga im zdobyć pieniądze na jedzenie. W tym celu nocą w ramach samouczka mamy za zadanie okraść sklep jubilerski w najwyższym budynku miasta. Główny bohater decyduje się na to mimo wyrzutów sumienia. Kradzież kończy się brawurową ucieczką - udaje mu się tylko zabrać pieniądze z kasy i mały naszyjnik z delfinem. Gubi policję i wraca do domu.

Zabawa we współczesnego złodzieja, na dodatek w konwencji platformówki to ciekawy pomysł.