Autor Wątek: OpenMW - Opensource Elderscrolls III: Morrowind reimplementation  (Przeczytany 8644 razy)

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

# Marzec 29, 2012, 20:05:11
+1 za jakością filmiku! Good job :-)

A mógłbym dowiedzieć się, czym nagrywaliście dźwięk (mic i karta)? Chciałem sobie jakoś w miarę tanio ustawić podstawowy setup do videotutoriali i nie chciałbym nagrywać webcamem. :D
To były jakieś zwyczajny  mikrofon i zwykła karta dźwiękowa, ale mogę się podpytać o to dokładniej.

//Edit: Link do forum Bethesdy: OpenMw NewesterEST Thread (AGAIN) (#5) - jakby ktoś szukał :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2012, 20:16:37 wysłana przez polygon7 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

  • +2
# Kwiecień 30, 2012, 21:20:52
Cześć,
po kilku tygodniowej przerwie pojawiła się kolejna wersja projektu OpenMW - 0.14, a w niej następujące zmiany i poprawki:

  • Poprawka złej orientacji w renderingu meshy,
  • Poprawiono podnoszenie małych przedmiotów,
  • Poprawiono włączanie kolizji,
  • Aktualizacja kodu by można było używać go Ogre 1.8.0 RC1,
  • Poprawiono tryb "wireframe" tak aby nie zmieniał wyświetlania okna konsoli i interfejsu użytkownika,
  • Poprawiono krasz podczas przechodzenia pomiędzy odległymi lokacjami,
  • Poprawka w launcherze gry umożliwiająca użycie spacji w ścieżkach  (OS X),
  • Poprawka w obsłudze tekstur TGA,
  • Poprawka dla trybu "wireframe" włączonego pod wodą,
  • Dodano rendering wody,
  • Dodano rendering terenu,
  • Dodano możliwość wyświetlania ścieżek NPCów,
  • Dodano obsługę Frakcji/Gildii,
  • Dodano okno mapy,
  • Dodano kompas / mini-mapę,
  • Dodano rendering ubioru / zbroi,
  • Dodano przypinanie okien,
  • Dodano automatyczne zakładanie ekwipunku,
  • Dodano obsługę śledzenia zmian zawartości pojemników,
  • Dodano różne usprawnienia w oknie dialogu z NPCami,
  • Dodano backend dla menadżera ustawień gry,
  • Dodano backend dla listy zaklęć i wybranego zaklęcia,
  • Dodano backend NPC dla stanu uzbrojony/nieuzbrojony,
  • Dodano importer pliku konfiguracyjnego Morrowind.ini (nie został jeszcze umieszczony w binarnych paczkach),
  • Zrefaktorowano obsługę dźwięku,
  • Zaktualizowano MyGUI do wersji 3.2.0

Krótki filmik opisujący zmiany można obejrzeć pod adresem: http://youtu.be/wNjlgg8yRe4

Zapraszam do testowania :)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Maj 01, 2012, 12:43:59
Widziałem filmik na warsztacie, wygląda nieźle ;-)

Parę pytań:
- to FOV nie jest jakieś dziwne?
- path gridy są liczone przez Was czy były wypalone w mapie?
- kiedy porządna fizyka? ;)

Liosan

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Maj 01, 2012, 14:20:30
Pobawiłem się trochę, wygląda to to fajnie, i nie tnie się nawet zbytnio na moim leciwym sprzęcie. Z tym, że jak zaczynam dialog, to mam kilkusekundowy zwis (tak do dziesięciu sekund), i po każdej opcji dialogowej również. A jak jest wybór co powiedzieć (czerwone napisy), to nie zawsze łapie kliknięcie. A, i nie ma polskich znaków.

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

# Maj 03, 2012, 21:37:53
Widziałem filmik na warsztacie, wygląda nieźle ;-)

Parę pytań:
- to FOV nie jest jakieś dziwne?
- path gridy są liczone przez Was czy były wypalone w mapie?
- kiedy porządna fizyka? ;)

Liosan

Hmm, FOV faktycznie momentami wygląda odrobinę dziwnie na tym filmiku. Path gridy są w ESMach (rekordy PGRD i PGRC). Fizyka jest w trakcie, aktualnie walczy z nią Jhooks, w wersji 0.15 powinna już być :)

Pobawiłem się trochę, wygląda to to fajnie, i nie tnie się nawet zbytnio na moim leciwym sprzęcie. Z tym, że jak zaczynam dialog, to mam kilkusekundowy zwis (tak do dziesięciu sekund), i po każdej opcji dialogowej również. A jak jest wybór co powiedzieć (czerwone napisy), to nie zawsze łapie kliknięcie. A, i nie ma polskich znaków.

Dodaj do pliku "openmw.cfg" linijkę:
Cytuj
encoding=win1250
i nie ma bata pl-literki muszą działać :)

Ogólnie możesz do openmw.cfg wrzucić wszystkie opcje, które są wyświetlone w "openmw --help" będą one automatycznie wczytane i ustawione na wartości jakie w tym pliku umieścisz.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Maj 04, 2012, 07:54:11
Dodaj do pliku "openmw.cfg" linijkę:i nie ma bata pl-literki muszą działać :)

Y u no UTF-8? ლ(ಠ益ಠლ)

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

# Maj 04, 2012, 08:04:21
Y u no UTF-8? ლ(ಠ益ಠლ)

Kodowanie pl-literek w Morrowindzie (wersji PL) jest zrobione w win1250, dlatego wymagany jest ten parametr. Wewnątrz OpenMW używany jest utf-8.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 04, 2012, 15:29:33
Kodowanie pl-literek w Morrowindzie (wersji PL) jest zrobione w win1250

Y they no UTF-8? ლ(ಠ益ಠლ)

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

  • +2
# Maj 27, 2012, 09:03:35
The OpenMW team is proud to announce the release of version 0.15.0! Release packages for Ubuntu
are now available via our Launchpad PPA. Release packages for other platforms are available on our
Download page.This version includes a reimplementation of the physics and player movement system,
elevating the player from slug to hobbit status. Terrain collision and many newly-implemented GUI
elements are also featured in this release. Our very own WeirdSexy has made a release video
for your viewing pleasure.

  • Reimplemented physics system/player movement
  • Implemented terrain collision
  • Implemented pulsating lights
  • Implemented Magic Effect Bookkeeping, and Feather/Burden effects
  • Implemented Book and Scroll windows
  • Implemented Inventory, Container, and Trade windows
  • Implemented item stacking in containers
  • Implemented tooltips for items in the world, and many GUI elements
  • Added faction and other information to Stats window
  • Fixed Resizing arrow's background transparency
  • Fixed Stats window layout when resizing in the X direction
  • Long topics in dialog window now wrap and sort correctly, and other dialogue window fixes
  • Fixed terrain handling in non-predefined cells
  • Various back-end engine enhancements

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

  • +2
# Lipiec 02, 2012, 19:06:24
The OpenMW team is proud to announce the release of version 0.16.0! Release packages for Ubuntu are now available via our
Launchpad PPA. Release packages for other platforms are available on our Download page. This version includes the Spell Window,
Alchemy Window, and a myriad of fixes and improvements.

A release video by our very own WeirdSexy can be viewed here: http://youtu.be/ThfZrNVp5kQ

Please review the following:

Known Issues:
  • Some objects/models show up with completely black textures. Use OpenGL as your renderer or disable shaders under [Objects] in the config file.
  • Inputting player -> addspell -NonExistingSpell- makes the command window throw “Error in framelistener: object -NonExistingSpell- not found”
     continuously. It will also prevent you from moving.

Changelog:
  • Added Spell Window
  • Added Alchemy Window
  • Added support for x.y script sytax
  • Weapon and spell icons now update to reflect the selected weapon and spell
  • Added in-game settings window
  • Launcher now saves user-set renderer settings
  • Fixed a crash on OSX due to underwater effets
  • Fixed auto-equipping not working in some cells
  • Fix for container GUI ignoring disabled inventory menu - Bug #294: Container GUI ignores disabled inventory menu
  • Fix for stats review dialog showing all skills and attribute values as 0
  • Fixes for several crashes
  • Implemented game modes as a stack to prevent erratic behavior
  • Added tooltips to class creation dialog
  • Added support for show/hiding windows by clicking HUD elements
  • Added support for corect player direction after using a Teleport Door
  • Added support for selecting objects in the console by clicking them in the scene
  • Added support the use of = as a synonym for ==
  • Sped up script object access
  • Restructured enabling/disabling of objects by script instruction
  • Integrated ogre.cfg file in settings file
  • Auto-close windows if a related MW-reference is no longer available
  • Fix for bonuses in the character creation process

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2012, 21:24:21
A ja jestem ciekaw po cholerę to robicie ? Nie, żebym hejtował na projekt bo trzeba przyznać, że całkiem całkiem Wam to wychodzi - pytam tak po prostu z ciekawości.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2012, 21:35:17
A ja jestem ciekaw po cholerę to robicie ? Nie, żebym hejtował na projekt bo trzeba przyznać, że całkiem całkiem Wam to wychodzi - pytam tak po prostu z ciekawości.
a po co się robi takie projekty? pomijając, że łatwiej się robi klona niż projekt od zera (masz gotowy cały concept, nie ma lepszego design doca niż gotowa gra, content też już masz z głowy), to jak piszesz po swojemu, to masz dostęp do kodu źródłowego. Masz dostęp do kodu, możesz rozszerzać do woli, np. dodać multiplayer.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 02, 2012, 22:32:32
pomijając, że łatwiej się robi klona niż projekt od zera (masz gotowy cały concept, nie ma lepszego design doca niż gotowa gra, content też już masz z głowy)
To nie jest klon tylko reimplementacja silnika. Nie mają design doca tylko pliki z danymi z oryginalnego Morrowinda.

... programistyczno-nerdowata część mnie uważa, że to jest zarąbiste :D

Liosan

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 02, 2012, 23:12:34
Super! Chciałbym zobaczyć checklistę, czego jeszcze nie ma i jest w planach :).

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2012, 23:17:58
To nie jest klon tylko reimplementacja silnika. Nie mają design doca tylko pliki z danymi z oryginalnego Morrowinda.

... programistyczno-nerdowata część mnie uważa, że to jest zarąbiste :D

Liosan
tzn. o to mi chodzi, że design docem jest gotowa gra - wszystkie elementy świata, interfejsu, przedmioty, dialogi już jest gotowe i łatwo można podejrzeć "w grze".