Autor Wątek: Generowanie dźwięku pianina dla Androida lub PC  (Przeczytany 3201 razy)

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2012, 01:00:11
Chciałbym uzupełnić wiedzę z programowania programów muzycznych . Za cel postawiłem sobie generowanie dźwięków pianina najlepszych jak się da. Chcę uniknąć 80-paru plików dźwiękowych ;) Interpolacja między samplami też mnie niespecjalnie kręci.

Z otwartymi rękami przyjmę jakieś nazwy książek/link do artów na temat generowania dźwięku pianina ( pojedyncze nuty, akordy , jakieś efekty może).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Groshu

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2012, 07:43:00
Jak chcesz uniknąć 80 plików, to możesz wpakować wszystkie sample do jednego pliku, np. stworzyć własny format (użytkownicy programów muzycznych tego nienawidzą). A jeśli koniecznie chcesz generować dźwięki, to może tutaj znajdziesz coś dla siebie http://www.hitsquad.com/smm/lic/Open-Source/. Generalnie otwarto-źródłowych VSTi powinno być trochę w sieci, więc możesz zajrzeć jak to wygląda u innych.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 06, 2012, 09:38:39
Cytuj
Chciałbym uzupełnić wiedzę z programowania programów muzycznych . Za cel postawiłem sobie generowanie dźwięków pianina najlepszych jak się da. Chcę uniknąć 80-paru plików dźwiękowych ;) Interpolacja między samplami też mnie niespecjalnie kręci.
Oj, gruby cel sobie postawiłeś.

Generalnie do pianina podejścia są trzy:
- sample (oczywiście w dość dużej ilości) + inteligentne odtwarzanie,
- modelowanie fizyczne (duuużo matmy, cykli procesora i łatwo coś skopać lub zrobić żeby po prostu nie brzmiało),
- wykręcenie dźwięku odlegle przypominającego pianino na syntezie subtraktywnej lub FM i udawanie, że brzmi to jak pianino

Cytuj
Z otwartymi rękami przyjmę jakieś nazwy książek/link do artów na temat generowania dźwięku pianina ( pojedyncze nuty, akordy , jakieś efekty może).
Jak masz pojedyncze nuty, to już siłą rzeczy akord zagrasz, a efekty to zupełnie osobna bajka.

Cytuj
Jak chcesz uniknąć 80 plików, to możesz wpakować wszystkie sample do jednego pliku, np. stworzyć własny format (użytkownicy programów muzycznych tego nienawidzą).
Coś w tym stylu, chociaż generalnie wygląda na to, że soundfonty stały sie de-facto standardem.

Offline sndrew

  • Użytkownik
    • Biblioteka dźwięków

# Maj 09, 2012, 12:20:01
Chciałbym uzupełnić wiedzę z programowania programów muzycznych.

Zacna idea :)



Cytuj
Za cel postawiłem sobie generowanie dźwięków pianina najlepszych jak się da. Chcę uniknąć 80-paru plików dźwiękowych ;) Interpolacja między samplami też mnie niespecjalnie kręci.

Miara "najlepsze jak się da" jest nieco mało dokładna, niemniej zasadniczo poziom trudności między metodami samplowanymi, a 'generowanymi' jest na tyle duży, że zwykle dla większości próbujących nie do przeskoczenia.


Cytuj
Z otwartymi rękami przyjmę jakieś nazwy książek/link do artów na temat generowania dźwięku pianina ( pojedyncze nuty, akordy , jakieś efekty może).

Możesz napisać do pana, który odpowiadał za dźwięk tutaj http://www.youtube.com/watch?v=69Xjc7eklxE
lub wyłuskać trochę informacji Gophera zamieszczonych w komentarzach pod http://www.pouet.net/prod.php?which=57449 , ktory wczesniej stworzył też system http://4klang.untergrund.net/ niemniej jest on raczej dedykowany ekstremalnie małym produkcjom i niekoniecznie przyjazny dla procesora. No i pianino w nim raczej trudno by było zrobić (co nie znaczy, że niemożliwe, ale byłyby wygodniejsze sposoby :>).

Niemniej powodzenia, jestem ciekaw wyników Twojego rozkminiania tematu.

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Maj 09, 2012, 12:42:02
Od strony testowania polecam takie języki programowania dźwięku jak SuperCollider czy bardziej ChucK(fajniejsza składnia :)) - jest do nich sporo tutoriali, kodów, przykładów itp. Ja sam bym startował z Max (tu "programuje" się wizualnie w przeciwieństwie do SuperCollider/ChucK itp.) ale słono kosztuje - zawsze się można pobawić darmowym trialem, co jest niezłą zabawą (jest cała maaaasa ciekawych przykładów). Poza tym na samej stronie Max można znaleźć sporo ciekawych rzeczy...

SuperCollider - http://supercollider.sourceforge.net/ / http://www.audiosynth.com/
ChucK - http://chuck.cs.princeton.edu/
Max - http://cycling74.com/

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 09, 2012, 13:11:34
@.c41x: Pobawić się możesz, ale czeka Cię przepisywanie wszystkiego na C++ na koniec, co fajna perspektywą niekoniecznie jest.

Już prościej by własny syntezator pokroju 4klang napisać (co jest relatywnie proste jeżeli pominie się GUI oraz sciskanie się do 4k). :)

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Maj 09, 2012, 13:53:22
@Krzysiek K.: Można pisać syntezatory, ale jak to ma być coś zaawansowanego to lepiej robić prototypy w takich narzędziach/językach gdzie masz całą masę różnych funkcji, a później to przeportować na inne języki. Zresztą np. SuperCollider ma API w C i chyba na Androida, choć nie sprawdzałem jak to działa ;)

A skoro mowa o demoscenie i proceduralnym dźwięku: http://www.youtube.com/watch?v=ogFAHvYatWs

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 09, 2012, 14:02:48
Cytuj
Można pisać syntezatory, ale jak to ma być coś zaawansowanego to lepiej robić prototypy w takich narzędziach/językach gdzie masz całą masę różnych funkcji, a później to przeportować na inne języki.
Problem właśnie z tą "masą funkcji" - nietrudno wykorzystać, ale nie zawsze wiadomo jak to w środku dokładnie działa i klops.