Autor Wątek: SIlniki UDk i CRyEngine  (Przeczytany 2302 razy)

Offline Wizzardius

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 01:02:49
Pytanie No. 1!
Warto w ogóle zaczynac zabawe z silnikami typu UDK czy CryEngine?
Może mi sie to kiedykolwiek przydać w przyszłości? Czy jest to zwykła zabawa w robienie mapek?
Czy musze sie uczyć programowania by coś konkretne w tym zdziałac? Bo jakoś pisanie kodu mnie nie jara...
Kurcze bo generalnie ja tak naprawde sam nie wiem czego chce...
Napewno chciałym zrobić jakąś fajną animacje*. Mam pare koncepcji w głowie. Oczywiście mógłbym bezposrednio scene w maxie np robić, ale to by była taka KUPA roboty, że głowa mała...
A w gry PC gram od małego i w sumie też fajnie by było coś w tym kierunku sie przyszkolić.
Np chciałbym zrobić we własnym zakresie remake jakiejś starszej gry :P
3D Maxa troche ogarniam. Duużo przy nim siedziałem i zamierzam wrócić.
Jakie macie zdanie na ten temat? Pomoże mi to w przyszłości, przy szukaniu pracy w tym kierunku? Czyli np gameart?

*Do animacji lepszy byłby UDK czy CryEngine ?:P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 01:40:32
Do animacji lepszy był by 3ds max o którym wspomniałeś. Żaden UDK czy CryEngine nie zrobi za ciebie sceny. Tworzenie leveli na poziomie gier AAA to nie są żarty to kawał roboty. Przesiedzisz wiele godzin a jak jesteś niezły to twój level będzie wyglądał jak w Half Life 1 :). Z programowaniem daj sobie spokój po tym wpisie już widzę że nic z tego nie będzie. Ile masz lat jeśli wolno spytać ?

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Luty 21, 2012, 08:57:18
Cytuj
Kurcze bo generalnie ja tak naprawde sam nie wiem czego chce...
To najlepiej odłóż swoje plany dot. tworzenia gier i najpierw się zastanów.

Cytuj
Czy musze sie uczyć programowania by coś konkretne w tym zdziałac? Bo jakoś pisanie kodu mnie nie jara...
W UDK jest coś takiego jak kismet ale on też ma ograniczenia i (z mojego odczucia) nic nie jest w stanie zastąpić napisanego w UnrealScriptcie kodu.

Cytuj
Napewno chciałym zrobić jakąś fajną animacje*. Mam pare koncepcji w głowie. Oczywiście mógłbym bezposrednio scene w maxie np robić, ale to by była taka KUPA roboty, że głowa mała...
UDK czy CrySDK nie mają możliwości tworzenia wewnątrz nowych animacji dla aktorów, jedynie co możesz zrobić to wstawiać kontrolery do kości by "działała" na nie fizyka. Wszystko jest robione albo w maxie albo w blenderze i eksportowane do UDK. Więc jeśli chcesz robić animacje to lepiej bezpośrednio w programie w którym robisz content.

Cytuj
Np chciałbym zrobić we własnym zakresie remake jakiejś starszej gry :P
Tak, lepiej najpierw się zastanów co chcesz zrobić.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Luty 21, 2012, 09:14:20
Nie zrobisz gry bez programowania, nawet pisanie "wizualne" tez jest swego rodzaju programowaniem i daleko nie pociagniesz nie majac pojecia o pisaniu kodu. Jezeli cie to nie kreci, to dzialaj jako artysta, i zrob cos do spolki z programista.

Nie ma szans zebys "we wlasnym zakresie" zrobil remake jakiejs gry, nie programujac.

Offline Wizzardius

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 10:19:12
Tworzenie leveli na poziomie gier AAA to nie są żarty to kawał roboty. Z programowaniem daj sobie spokój po tym wpisie już widzę że nic z tego nie będzie. Ile masz lat jeśli wolno spytać ?
Na poziomie AAA?
Lat 17.
Mając na myśli remake gry, myslałem o np zmienieniu modelu postaci, broni (bo to były dość charakterystyczne elementy w tej grze) + któryś poziom ;)
Rzecz biorąc, ze mna zawsze było tak, że ja robiłem np layout strony, a kuzyn to wszystko kodował, bo ja sie w tym po prostu gubiłem i mnie to nudziło.

A czy według was np modelowanie drzew do sceny w SpeedTree Modelerze, jest pójściem na łatwizne ?
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2012, 10:31:07 wysłana przez Wizzardius »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 21, 2012, 11:00:28
"Chodzenie na łatwiznę" to jest jedyny słuszny kierunek, jeżeli chcesz coś zrobić minimalnym kosztem czasowo-finansowym. Ofc pozostaje niebanalny problem wybrania najlepszej łatwizny :)

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 11:07:30
Kurcze bo generalnie ja tak naprawde sam nie wiem czego chce...

Siądź na spokojnie, zastanów się co chcesz robić i wróć tutaj ponownie ze sprecyzowanym pytaniem.

Napewno chciałym zrobić jakąś fajną animacje*.

To już jakiś trop...

Oczywiście mógłbym bezposrednio scene w maxie np robić, ale to by była taka KUPA roboty, że głowa mała...

Leniuszek?

A w gry PC gram od małego i w sumie też fajnie by było coś w tym kierunku sie przyszkolić.

Hmm... To może zajmij się tworzeniem modeli na potrzeby gier huh? Najpierw opanuj 3D Studio, a potem rozkmiń UnrealEd. Nie mam tu na myśli UDK. Skoro nie chcesz kodzić to lepiej żebyś machnął level ze swoimi assetami do jakiejś gry opartej na UE3 np. UT3.


Przede wszystkim to się zastanów co naprawdę chcesz robić. Takie jest moje zdanie. Pozdro

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Luty 21, 2012, 11:49:54
A czy według was np modelowanie drzew do sceny w SpeedTree Modelerze, jest pójściem na łatwizne ?
Ktoś napisał tego typu oprogramowanie właśnie po to, żeby inni już nie musieli ;) więc to nie jest iście na łatwiznę tyko korzystanie z różnego typu rozwiązań.

A jeśli jednak chciałbyś nauczyć się programować ale przeraża cię pisanie kodu, to najlepiej ściągnij sobie jakiegoś klika (np. TGF). Jest to bardzo łatwe narzędzie do tworzenia (wyklikania) gry 2D, a najfajniejszy według mnie jest zawarty tam edytor zdarzeń, proste narzędzie w którym można się powoli oswajać z programowaniem gameplay-a.