Autor Wątek: Rozbudowany Pong.  (Przeczytany 1327 razy)

Offline azmodan

  • Użytkownik

# Luty 20, 2012, 21:11:43
Witam,

jako, że to mój pierwszy post - czołem wszystkim! :)

Zasadniczo, gra jest w sumie już skończona w stu procentach. Posiada tryb single player i two players, sountrack'a, przygotowałem efekty dźwiękowe, menu i demo mode.

Niemniej jest to moja pierwsza gra, nie mam doświadczenia jeśli chodzi o deployment. Przetestowałem na 2 komputerach (win7x64 oraz winXPx32) na obu działa. Do uruchomienia wymagane są na pewno xna 4.0 framework redistributable, oraz .NET framework 4.0 redist, oraz (tak mniemam) c++redistributable (testowałem na wersji 2010). No i windows, od xp service pack 2 w górę.

Jeżeli sytuacja się potwierdzi i gra będzie działa u większości osób to wtedy zamieszczę w projektach :)

Oczywiście jestem gotów na wszelką krytykę, sugestie i rady. Powiem więcej: miło będzie jeśli takie otrzymam, chociaż niewiele też jest do "dyskutowania" przy okazji tak banalnej gry jak pong. W każdym razie chciałem wycisnąć z tego tematu jak najwięcej, również "klimatu" - stąd taki a nie inny dobór muzyki i dźwięków - no i dlatego doprowadziłem ten projekt do stanu "zakończony", a nie tylko "grywalny".

Screen z gry w załączniku, natomiast gra do pobrania tutaj: http://www.mediafire.com/?aa93ysy2x6l39bc

I to właściwie chyba było by na tyle :)
Czekam na Wasze opinie i krytykę,
Pozdrawiam!


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Witek9002

  • Użytkownik

# Luty 20, 2012, 22:16:24
Niestety "Program Pong2D przestał działać.". A szkoda, bo zapowiadało się ciekawie. Mam zainstalowane wszystko, co wymieniłeś. System Win7 x64.

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Luty 20, 2012, 23:20:06
Nagraj filmik z checia rzuce okiem.

Offline azmodan

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 01:42:55
Wybaczcie na razie nie jestem w stanie nagrać filmiku, bo coś mi się kaszani ze sterownikami najprawdopodobniej, tak myślę i nie działa. Nic nie widać na złapanym (rzekomo) filmiku.

Niemniej, wrzuciłem jeszcze instalator wygenerowany defaultowo, przez click-once. U mnie na drugim kompie zadziałał bezbłędnie, a w ostateczności, sprawdza ona zależności i wywala się jeśli są nie spełnione (podając info na ich temat), być może to od początku było lepszym rozwiązanie. Po prostu wątpię w ludzką przychylność co do instalowania takich "gierek".

W każdym razie oto i instalator: http://www.mediafire.com/?5bw687dwiwdxadw

Będę bardzo wdzięczny jeśli pomimo przeicwnościom losu spróbujecie jeszcze raz ;) Bo nie ukrywam, że działam zupełnie na ślepo jeśli idzie o przygotowywanie dystrybucji, nie mam o tym pojęcia i każde info jest dla mnie na wagę złota. No, a poza tym, napracowałem się przy tym w pocie czoła i miło będzie przeczytać dlaczego się komuś podoba, albo nie.

Z góry dzięki Panowie :D
Mam nadzieję, że z instalatorem się uda.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 01:48:39
Nagraj filmik z checia rzuce okiem.
movie or it didn't happen :)

Offline azmodan

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 03:46:59
movie or it didn't happen :)

Ok, maybe you're right.

Dziś po południu, jak będę miał dostęp do cd-roma 8)

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Luty 21, 2012, 03:52:00
U mnie (win7 64) instalator zrobił wszystko jak należy, później również nie było żadnych błędów ani nic.

Natomiast co do samej gry... czy komputerowi da się wbić choć jeden punkt? Próbowałem przez jeden mecz, potem zrezygnowałem :P Możesz pomyśleć nad levelami, za wygrany mecz w nagrodę mierzysz się z trudniejszym przeciwnikiem (przy czym trudność zależała by pewnie od szybkości 'obsługi' paletki i od którego momentu lotu piłki zaczyna się ruszać). Sprawa podstawowa to kąt odbicia piłeczki od paletki. W sensie że jak odbijesz krawędzią, to piłka mogłaby zmienić kąt lotu na większy, kiedy środkiem to na odwrót. Może jakieś bonusy? Rozszerzenie/zwężenie/spowolnienie/przyspieszenie paletki, szybka/wolna/mała/duża piłeczka, zamrożenie siebie/przeciwnika. Jeśli levele, to może w późniejszych jakieś przeszkody na planszy, od których odbija się piłeczka? Może opcja kupowania ulepszeń, wraz z przechodzeniem leveli i pokonywaniem przeciwników otrzymywanie xp czy innych skill pointów i wydawanie na bajery typu większa/szybsza paletka, może możliwość delikatnego ruchu paletki także po osi Y? Albo specjalne skille typu ognista i szybka piłeczka po odbiciu, magnes przyciągający piłeczkę do paletki?

Ogólnie pongów powstało tyle, że można tak wymieniać chyba bez końca :D Podejrzewam, że gdybyś uwzględnił któreś z tych rzeczy czas, który człowieczek poświęciłby na taką grę wzrósłby o dużo procent ;)

Jesteś teraz w bardzo fajnym momencie projektu: Masz szkielet, podstawową funkcjonalność, wszystko działa. Teraz tylko pododawać dodatki, żeby gierka zamiast kolejnego, identycznego ponga stała się fajnym klikadłem, nad którym można spędzić trochę czasu nie nudząc się :)

Do roboty!

Offline azmodan

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 20:48:22
U mnie (win7 64) instalator zrobił wszystko jak należy, później również nie było żadnych błędów ani nic.

Natomiast co do samej gry... czy komputerowi da się wbić choć jeden punkt? Próbowałem przez jeden mecz, potem zrezygnowałem :P Możesz pomyśleć nad levelami, za wygrany mecz w nagrodę mierzysz się z trudniejszym przeciwnikiem (przy czym trudność zależała by pewnie od szybkości 'obsługi' paletki i od którego momentu lotu piłki zaczyna się ruszać). Sprawa podstawowa to kąt odbicia piłeczki od paletki. W sensie że jak odbijesz krawędzią, to piłka mogłaby zmienić kąt lotu na większy, kiedy środkiem to na odwrót. Może jakieś bonusy? Rozszerzenie/zwężenie/spowolnienie/przyspieszenie paletki, szybka/wolna/mała/duża piłeczka, zamrożenie siebie/przeciwnika. Jeśli levele, to może w późniejszych jakieś przeszkody na planszy, od których odbija się piłeczka? Może opcja kupowania ulepszeń, wraz z przechodzeniem leveli i pokonywaniem przeciwników otrzymywanie xp czy innych skill pointów i wydawanie na bajery typu większa/szybsza paletka, może możliwość delikatnego ruchu paletki także po osi Y? Albo specjalne skille typu ognista i szybka piłeczka po odbiciu, magnes przyciągający piłeczkę do paletki?

Ogólnie pongów powstało tyle, że można tak wymieniać chyba bez końca :D Podejrzewam, że gdybyś uwzględnił któreś z tych rzeczy czas, który człowieczek poświęciłby na taką grę wzrósłby o dużo procent ;)

Jesteś teraz w bardzo fajnym momencie projektu: Masz szkielet, podstawową funkcjonalność, wszystko działa. Teraz tylko pododawać dodatki, żeby gierka zamiast kolejnego, identycznego ponga stała się fajnym klikadłem, nad którym można spędzić trochę czasu nie nudząc się :)

Do roboty!

Ha. Odkryłeś w pewnym sensie mój sekret, hehe. Trudno się z Tobą nie zgodzić, konkretnie z faktem, że taka gra nikomu ** nie urwie. Takich gier były tysiące :) Problem w tym, że sam jestem zdecydowanym zwolennikiem gier w 3D. Również ze względu na fakt, że zajmuję się grafiką 3D. Blenderuję sobie w wolnym czasie, ot co.

Dlatego i owszem, mam w planach zrobienie czegoś w ten deseń, tak jak piszesz. Nawet myślałem o tym, by zrobić jakąś funkcjonalność w stylu ligi i (nie za długiego) trybu kariery etc. Niemniej planuje to w drugiej gierce. Bo do tej zabrałem się tak, by mieć / starać się tworzyć coś na kształt engine'u, a ta gierka to jak by unit test sprawdzający co i jak ze sprite'ami. Teraz biorę się ostro do roboty, żeby zaimplementować 3D. Jak skończę, to wtedy zrobię ponga w 3D, takiego gdzie odbija się krążek (nie kulkę) i nie paletką, a krążkiem, takiego gdzie są postaci za stołem, sam stół do grania i bla bla. Być może to się jakoś inaczej nazywa, kiedyś była taka (niby podobna) gierka, oldschoolowa, grałem na amidze, tyle że nie w 3D, bez trybów kariery itd. Wiadomo. Tyle jeśli o moje plany chodzi :)

P.S.
Zgodnie z obietnicą nagrałem filmik, niemniej raczej lipa. Kompresja zjadła tło, a framerate żałosny :|

Jak się skończy wrzucać na yT to wkleję link.

Offline azmodan

  • Użytkownik

# Luty 21, 2012, 21:54:07
Oto i filmik:
http://youtu.be/LETXXKQw61s

Na którym to udowadniam zresztą, że da się zdobyć punkt, dwa pod rząd w dodatku ;)
Jakość wybaczcie, nic na to nie poradzę z moją złomowatą kartą graficzną.

Edit:
Tak gwoli ścisłości, jeżeli ktoś ma ochotę jeszcze pobrać gierkę, to ściągajcie instalator
(http://www.mediafire.com/?5bw687dwiwdxadw) a nie wersję spakowaną!

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2012, 21:59:18 wysłana przez azmodan »