Autor Wątek: Pomoc w tworzeniu kursu Unity3d  (Przeczytany 3086 razy)

Offline sztacheta28

  • Użytkownik
    • Wsparcie dla Unity 3d po polsku

# Luty 18, 2012, 09:55:41
Jeśli ktoś z Was jest chętny do współtworzenia kursu Unity z głównej niech wybierze, którąś z części zaznaczonych na czerwono i ją opisze.
Pisanie ich nie musi się odbywać w takiej kolejności jak są zapisane i występuje pewna dowolność. Jeśli uważasz, że brakuje jakiejś części np. w animacji to ją zaproponuj. Jeśli ją potwierdzę to możesz się wziąć za jej pisanie.
Jeśli zamierzasz opisać którąś część to zgłoś to w tym temacie, żeby nie było sytuacji, że dwie osoby opisały to samo.
To co podałem, to przykłady zagadnień np. później chciałbym umieścić opis GUI, sieci itp., więc jeśli znasz się na czymś czego nie ma w tej rozpisce to też daj znać.
Części przesyłacie tu na forum, na http://unity3d.cba.pl/forum lub na PW do mnie.

Kolorem pomarańczowym są zaznaczone części, które ktoś już zgłosił, że jest chętny opisać.

1. Wstęp
2. Interfejs
3. Praca z Assetami
4. Tworzenie scen
5. Publikacja Projektu
6. Ćwiczenia 1
7. Teren - podstawy
8. Teren - modelowanie
9. Teren - teksturowanie
10. Teren - drzewa
11. Teren - trawa
12. Teren - szczegóły terenu
13. Teren - lightmapping
14. Kamery - wiadomości ogólne
15. Programowanie JS cz.1 : wstęp
16. Programowanie JS cz.2 : podstawowe pojęcia, obsługa dokumentacji
17. Programowanie JS cz.3 : klasa MonoBehaviour
18. Programowanie JS cz.4 : instrukcje warunkowe
19. Programowanie JS cz.5 : pętle
20. Światło - wiadomości ogólne
21. Ćwiczenia 2
22. Skybox
23. Woda
24. Lens Flare
25. Teren - ustawienia
26. Programowanie JS cz.6 : kolejność wykonywania
27. Programowanie JS cz.7 : współprogramy i yield


Programowanie JS cz.x : czas //w trakcie tworzenia
Programowanie JS cz.x : wektory
Programowanie JS cz.x : kolejność kompilacji

Audio Source
Audio Listener
Audio Clip
Reverb Zones
Sound Effects cz.1
Sound Effects cz.2
Programowanie JS cz.x : dźwięk

Programowanie JS cz.x : klasy GameObject, Object,
Programowanie JS cz.x : klasy Component,Behaviour
Programowanie JS cz.x : klasy Transform, Instantiate


Input Manager //w trakcie tworzenia
Programowanie JS cz.x : Obsługa wejść  //Input //w trakcie tworzenia

CharacterController
Programowanie JS cz.x : CharacterController


Animation View
Krzywe animacji //w trakcie tworzenia
Animacja obiektu z wielu elementów
Wywołanie zdarzenia w animacji
Programowanie JS cz.x : klasa Animation


Animacja postaci //w trakcie tworzenia
Ruch postaci z animacją //w trakcie tworzenia

Programowanie JS cz.x : tablice

Programowanie JS cz.x : klasy, obiekty, konstruktory
Programowanie JS cz.x : dziedziczenie

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Luty 18, 2012, 11:37:18
Dlaczego nie ma programowania w C# ? Zwłaszcza, że C# jest dużo bardziej praktyczny.

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Luty 18, 2012, 13:10:42
Bo JS jest dużo prostszy, i można osiągnąć to samo mniejszym nakładem pracy?

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 18, 2012, 13:45:54
A można?

Czy naprawdę potrzebny jest polski kurs? Program jest po angielsku, a całkiem niezłe wprowadzenie wideo oferowane jest przez http://unity3dstudent.com/category/modules/. Poza tym (moim zdaniem oczywiście) tutoriale tworzone przez wiele osób w ramach słabo skoordynowanego projektu cierpią na jakości, spójności i kompletności. :/

Offline Janusz

  • Użytkownik

# Luty 18, 2012, 16:47:36
A można?

Czy naprawdę potrzebny jest polski kurs? Program jest po angielsku, a całkiem niezłe wprowadzenie wideo oferowane jest przez http://unity3dstudent.com/category/modules/. Poza tym (moim zdaniem oczywiście) tutoriale tworzone przez wiele osób w ramach słabo skoordynowanego projektu cierpią na jakości, spójności i kompletności. :/

Czy przed torpedowaniem każdego projektu mógłbyś się ugryźć w język?

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Luty 18, 2012, 18:09:50
A można?

Czy naprawdę potrzebny jest polski kurs? Program jest po angielsku, a całkiem niezłe wprowadzenie wideo oferowane jest przez http://unity3dstudent.com/category/modules/. Poza tym (moim zdaniem oczywiście) tutoriale tworzone przez wiele osób w ramach słabo skoordynowanego projektu cierpią na jakości, spójności i kompletności. :/

Mam dokładnie odwrotne zdanie. Jako dość doświadczony koder w 99% używam oficjalnej dokumentacji rzeczy której się ucze, bo zazwyczaj jest najbardziej kompletna i dopracowana. Ale w przypadku Unity się zdziwiłem - oficjalny manual opisuje sam interfejs, i nie ma praktycznie żadnych konkretów o_O Później manual przekierowuje do video tutoriali (naprawdę, kto normalny korzysta z video tutoriali? bo mi się wydaje ze mniejszość), albo tutoriali tekstowych, które polegają na tym że dają 90% ustawionej sceny i skupiają się na pokazaniu jakichś śmiesznych feature'ków, typu przez 30 min robiłem wg tutoriala system particle, a nie wiedziałem dalej jak od podstaw zrobić mechanike gry. Skrypty w tych tutorialach są dostarczone i "nauka" polega na ich wrzuceniu do gry.
Wg mnie są po prostu słabe i nie uczą jak robić podstawowe rzeczy we własnej grze.
Tymczasem tutek autorstwa sztachety jest zwięzły, konkretny, podzielony wg tematyki (można od razu ominąć rzeczy które już się wie) i bardzo merytoryczny. Nie wiem jak dla kompletnych laików, ale dla kogoś kto siedzi trochę w gamedev, ale chce szybko poznać nowe narzędzie, jest rewelacyjny - pierwszy raz mogę przyznać że polski tutorial jest lepszy od oficjalnych. Więc - keep up the good work, i nie przejmuj się narzekaniami :)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Luty 18, 2012, 19:00:33
Czy przed torpedowaniem każdego projektu mógłbyś się ugryźć w język?
Jeśli dwa zdania wystarczą do storpedowania projektu, to chyba niezbyt wytrzymały on jest. ;)

Offline Tomcat

  • Użytkownik

# Luty 18, 2012, 22:44:58
Czy przed torpedowaniem każdego projektu mógłbyś się ugryźć w język?
On nie torpeduje tego projektu, sami to robicie a on tylko uświadamia. Prawda jest taka, że macie raczej nikłą szansę żeby to uciągnąć a i tak nie wiem czy ktokolwiek skorzysta z tego kursu skoro w sieci jest tyle gotowych materiałów dobrej jakości. Fajnie, że chcecie coś robić z wolnym czasem ale pomyślcie nad czymś innym. Takie jest moje zdanie.

Offline sztacheta28

  • Użytkownik
    • Wsparcie dla Unity 3d po polsku

# Luty 19, 2012, 00:10:07
Dlaczego nie ma programowania w C# ? Zwłaszcza, że C# jest dużo bardziej praktyczny.
Zgodzę się, że C# jest dużo bardziej praktyczny.
Jednak w moim przypadku przerzuciłem się z tworzenia stron WWW gdzie się wykorzystuje JavaScript. Składnie JS znałem bardzo dobrze, a C# dopiero się uczyłem, gdy zaczynałem pisać kurs.
Poza tym JS jest łatwiejszy w nauce, więc zdecydowałem się napisać część o programowaniu w JS.
Jednak jeśli ktoś jest chętny napisać kilka części o C# w Unity3d to zapraszam.

Czy naprawdę potrzebny jest polski kurs? Program jest po angielsku, a całkiem niezłe wprowadzenie wideo oferowane jest przez http://unity3dstudent.com/category/modules/.
Cały problem z tym, że większość nie włada wystarczająco obcym językiem, żeby zrozumieć angielskie videotutoriale, no chyba że jest to tworzenie terenu, gdzie wystarczy robić kopiuj wklej tak jak na filmiku, chociaż i przy tym umknie im wiele cennych informacji. Poza tym jeśli ktoś chce się uczyć bezpośrednio z dokumentacji to życzę mu powodzenia. Nie jest najgorsza, ale nie sprzyja nauce początkujących.

Poza tym (moim zdaniem oczywiście) tutoriale tworzone przez wiele osób w ramach słabo skoordynowanego projektu cierpią na jakości, spójności i kompletności. :/
Jeśli chodzi o spójność i kompletność to ja już się zajmę tym. Jak już będzie kilka części to odpowiednio się przerobi delikatnie nadesłane teksty tak żeby uzupełnić braki.

Prawda jest taka, że macie raczej nikłą szansę żeby to uciągnąć a i tak nie wiem czy ktokolwiek skorzysta z tego kursu skoro w sieci jest tyle gotowych materiałów dobrej jakości. Fajnie, że chcecie coś robić z wolnym czasem ale pomyślcie nad czymś innym. Takie jest moje zdanie.
Puki co od początku istnienia kursu skorzystało z niego około 15 tyś osób, nie licząc odwiedzin na warsztacie i nie przewiduję, żeby ilość odwiedzających spadła. To i tak więcej niż się podziewałem. Puki co zgłosiło się 2 osoby, które mają pomóc w jego współtworzeniu, ale nawet jak nikt się nie zgłosiłby to projekt kursu nie upadnie. Po prostu będzie wolno tworzony, gdy będę tylko miał wolny czas, tak jak było do tej pory.

Cel tworzenia kursu jest tylko jeden - pomoc osobom stawiającym pierwsze kroki w Unity 3d.

Offline Kuza

  • Użytkownik

# Luty 19, 2012, 00:30:12
Cytuj
skorzystało z niego około 15 tyś osób, nie licząc odwiedzin na warsztacie

Wow, dużo tych devów korzystających z unity3d w Polsce :D

Offline sztacheta28

  • Użytkownik
    • Wsparcie dla Unity 3d po polsku

# Luty 19, 2012, 00:56:26
Wow, dużo tych devów korzystających z unity3d w Polsce :D
Część pewnie przypadkowo weszła na ten kurs, część tylko spojrzała z ciekawości i dała sobie spokój, kilka tyś. pewnie przeczytało chociaż jedną część, kilkuset nadal zajmuje się tym silnikiem, a w najlepszym przypadku kilkadziesiąt z nich będzie się zajmować zawodowo Unity3d w przyszłości, chyba że przyjdzie moda na coś nowego :) Tak już bywa. Bez względu na ilość czytelników i tak będę starał się kontynuować kurs, chociażby z jedną nową częścią na 2 miesiące.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2012, 00:58:38 wysłana przez sztacheta28 »

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Luty 19, 2012, 01:43:55
Mam dokładnie takie samo zdanie jak deadeye, zwykle do nauki korzystam z angielskich tutków (np. do blendera) ale kurs Sztachety bije je na głowę, tym razem to ci niepolskojęzyczni mają gorzej (mimo mnogości języków do wyboru na stronie :D). Szacun.