Autor Wątek: Mass Effect 3  (Przeczytany 2377 razy)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 15, 2012, 23:18:41
Nie ma jeszcze wątku na temat trzeciej części Mass Effect, a wczoraj udostępnione zostało demo. Właśnie skończyłem i jestem pod wrażeniem. Poprzednie dwie części gry bardzo mi się podobały, więc teraz niecierpliwie czekam na premierę pełnej wersji - w Europie 9 marca.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline quaikohc

  • Użytkownik

# Luty 15, 2012, 23:46:14
sam początek to jak dla mnie przesada w ilości cutscenek, graficznie nie zmienilo sie prawie nic - chociaz twarze wygladaja chyba duzo lepiej, przeszkadzal mi tez troche brak mozliwosci odsuniecia kamery - postac zajmuje prawie pol ekranu i momentami jest to denerwujace, targetowanie itemow tez jest jakies dziwne, no ale ogolnie mi sie podoba, i rowniez czekam na pelna wersje

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Luty 16, 2012, 00:18:16
Dzięki za info o demie! Jutro zagram.
Ja zacząłem od dwójki, i potem jedynka jakoś już mi się tak bardzo nie podobała. Zresztą mniej-erpegowo-taktyczna-a-bardziej-zręcznościowa formuła dwójki, na którą fani pierwszej części zdaje się tak narzekali bardziej mi odpowiada. Walka jest w tej grze tym, co mi się najbardziej podoba.

Offline voytech

  • Użytkownik

# Luty 16, 2012, 08:50:13
Reg, a jak z udźwiękowieniem trzeciej części? Pytam bo to co zrobił Jack Wall w jedynce i dwójce to mistrzostwo świata. Obiło mi się kiedyś o uszy, że do trójki komponowaniem muzyki miał się zająć ktoś zupełnie inny. Do tej pory włączam sobie czasami na YT soundtracki z ME1 i ME2 do posłuchania. Oto lista kilku moich ulubionych :)
http://www.youtube.com/watch?v=PPpva82rHlo
http://www.youtube.com/watch?v=yu3a4idzSw4&t=1m
http://www.youtube.com/watch?v=rN4sXqnHZoI
http://www.youtube.com/watch?v=2U9FW0fY0cI

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 16, 2012, 09:41:05
Na muzyce w grach za specjalnie się nie znam, ale moją uwagę zwrócił podkład muzyczny do jednej z cutscenek, a więc musiał się pozytywnie wyróżnić :) Myślę że jest dobrze.

Natomiast graficzne... cóż, Mass Effect zawsze miał takie sterylne te lokacje, bez tylu detali co np. w Gears of War i tak zostało. Za to fajnie wyglądają różne powierzchnie - skóra i włosy postaci, metalowe konstrukcje. Widać, że to chyba nie są proste shadery diffuse + specular :)

Offline quaikohc

  • Użytkownik

# Luty 16, 2012, 10:35:37
tak wlasnie myslalem ze to zbyt dobrze wyglada jak na unreal, a sie okazalo ze od jakiegos pol roku w unrealu zaimplementowali : http://www.iryoku.com/sssss/
ciekawe w ktorej grze uzyja po raz pierwszy nowej wersji http://www.iryoku.com/separable-sss-released

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 16, 2012, 11:15:51
Ok, przebiłem się przez logowania, rejestracje i programy dostępowe (Aarghh!!). Zaakceptowałem też umowę, wg której nie mogę mieć reprezentanta w sądzie, uczestniczyć w pozwie grupowym itd. Tak, oczywiście wszystko wyżej już mnie "zachęciło" do gry. Ale po kolei.

Nie podoba mi się kompletnie podejście konsolowe do tematu. Schowaj się, wychyl, przeskocz, strzałki pokazujące drogę itd. Nudne jak flaki z olejem. Fajnie się śmigało pomiędzy kolumnami i biurkami ale tryb chowania zdecydowanie za często mi wskakiwał przypadkowo. Oczywiście jakakolwiek próba eksploracji czegokolwiek kończyła się polem o zwiększonej gęstości powietrza. Do tego co cutscenka to gra zmieniała mi broń!
Graficznie fajne twarze, Anderson, Sheppard, jest cool. Ale całe tło leży. Nawalone efektów a wszędzie widać, że gdyby to by było PC only byłoby lepiej. No nawet spójrzcie na wodę... Wnętrza fajne, mój klimat, ale widać pixelozę. Można było (patrząc na wielkość pliku) zrezygnować z 70% scenek i polepszyć niektóre rzeczy. Za diabełka rogatego nie wiem jak trzeba okroić grę do poziomu PS3 ale jak widzę coś takiego to mnie trafia szlag z pięści mocarnej. Do tego znowu kolorowo i czyściutko. Aha, wie ktoś jak tam rozwiązano hit boxy? Bo raz strzelam do upadłego i nic a innym razem kładą trzy strzały.
Nie mogę też nie wspomnieć o scenkach. Sorki jeżeli kogoś urażę ale Star Trek Enterprise już przedstawia się lepiej a przedstawia się kiepsko. Chyba miało być krótko i treściwie a od momentu z Radą było po prostu do bani. No sorry ale odtwórzcie sobie te intro. Nuda i sztampa.
Oczywiście wszystko można sprowadzić do musu rozszerzenia grona odbiorców. N-ty raz.

Offline owyn

  • Użytkownik

# Luty 16, 2012, 13:17:11
Wiadomo już jaki będzie drm? Jakiś czas temu coś czytałem, że przy każdym uruchomieniu będzie wymagane połączenie z Internetem, jeśli tak, to chyba sobie daruję.

Offline alexsoft

  • Użytkownik

# Luty 16, 2012, 17:22:30
#up
Jak spotykam zabezpieczenia takiego typu, to kupuje grę i sciągam cracka (oryginalne pliki zostawiam, żeby móc aktualizować), bo trochę to irytujące...

Offline Liosan

  • Redaktor

# Luty 16, 2012, 17:54:09
Ok, przebiłem się przez logowania, rejestracje i programy dostępowe (Aarghh!!).
Niestety, ja się zatrzymałem na rejestracji - "email is unavailable", sayonara...

Liosan

Offline nembutal

  • Użytkownik

# Luty 16, 2012, 18:01:46
Demo? Na PC? To jest jeszcze coś takiego?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 16, 2012, 19:57:38
Liosan: mi spod domeny też nie chciało coś zaakceptować maila. Musiałem skrzynkę jakąś na o2 założyć (beka, skrzynka od wczoraj i 24 spamy :D).

Co do dema bo właśnie zanikający gatunek. Szkoda w czort bo zachęcało do kupna.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Luty 16, 2012, 20:34:19
Mass Effect? Ta gra, w której snajper targa ze sobą strzelbę i karabin szturmowy, a ulepszeniom przez całą grę zmieniają się tylko numerki? Tak, to ta?

Czy tylko ja żałuję, że bg3 nie powstał?

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 16, 2012, 20:44:21
Vipa: Z tymi hitboksami w Mass Effect faktycznie nie jest najlepiej, z punktu widzenia pecetowego miłośnika strzelanek, który zainwestował w dobrą myszkę, lubi precyzyjnie przycelować i zaliczyć headshot. Ale to można zaakceptować jeśli pomyśleć, że to jest gra RPG i te wszystkie współczynniki rozwoju postaci też muszą mieć jakiś wpływ na walkę.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 17, 2012, 07:13:28
Reg: pewnie masz rację, taki na przykład Half Life 2 a więc już pełnoprawny shooter też miał je skopane ale w drugą stronę. Mogłeś strzelać metr od wroga by go ubić. Szczególnie gdy stał daleko. Niby ułatwienie ale jakoś nie dawało satysfakcji. Ostatnio gram w symulatory i pseudo symulatory lotu i może zwracam uwagę na inne rzeczy niż powinienem po prostu.