Autor Wątek: Tic Tac Ku  (Przeczytany 1608 razy)

Offline 3adam3

  • Użytkownik

# Luty 13, 2012, 00:24:43
Witam, jest to moja pierwsza ukończona aplikacja na androida. Wszelkie opinie i sugestie będą mile widziane. Aplikacje można za darmo pobrać z marketu:

Link do marketu


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline magik6000

  • Użytkownik

# Luty 13, 2012, 11:24:32
obczaję to... btw. podsunąłeś mi pomysł na fajną grę


---
Ok,
po 1. to sterowanie jest tragiczne(lepiej by było bez tego "zooma" do planszy)
2. wygląd nawet nawet
3.nie czaję na jakiej zasadzie działa bot, jak są wybierane plansze z moim aktualnym ruchem(i bota), co trochę przeszkadza, bo wychodzi jeden wielki random, a wolę strategie
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2012, 11:30:30 wysłana przez magik6000 »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 13, 2012, 11:44:10
Gierka jest super (masz ode mnie 5 gwiazdek). Trochę zajęło, zanim człowiek się do zasad przyzwyczaił (spodziewałem się zupełnie innych zasad), a drugie trochę zanim można się nauczyć jak te zasady wykorzystywać w praktyce. Ale po rozegraniu kilku partii się wkręca. :)

Jeżeli o zasady i rozgrywkę chodzi, to można zauważyć, że bardzo łatwo jest przechwycić i utrzymać kontrolę nad rozgrywką (z czego AI nie zdaje sobie sprawy nawet na trudnym poziomie). Np. poświęcając środkowy kwadrat planszy przeciwnikowi jesteś w stanie mieć w zamian środkowe pole na wszystkich pozostałych planszach (być może bez jednej lub dwóch). Jak dla mnie bardzo korzystny układ, a przeciwnik nie jest w stanie mi przeszkodzić, bo ciągle go odsyłam do wypełniania po brzegi środkowego kwadratu. Potem w posobny sposób można zająć na prawie wszystkich planszach wybrany narożnik. Na tym etapie już schemat trochę się psuje, ale w tym momencie przeciwnik ma wszystkie pionki skupione na dwóch planszach (i 2 punkty za układy), ale gracz ma czystą wygrywającą sytuację na wszystkich pozostałych (środek, narożnik i zero śladów przeciwnika), więc gdzie AI nie rzuci, tam wygrana. Trzeba wtedy tylko uważać, by nie wrzucać AI na plansze gdzie może coś popsuć (oczywistą oczywistością jest rzucać AI tam, gdzie już plansza jest wygrana, lub nie ma szansy na nic innego niż remis). :)

Podsumowując, bardzo fajny pomysł i solidne wykonanie. :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 13, 2012, 12:05:01
Najs! Chciałbym w to pograć przeciwko żywemu przeciwnikowi. Twój pomysł? :-) Jeśli tak, to czy robiłeś już analizę, czy gra ma strategię wygrywającą?

Z technicznych:
- Zoom faktycznie może niekoniecznie potrzebny (ale to zależy od urządzenia)
- Brakuje troszkę jakiejś animacji, która pokazywałaby, gdzie gra przeciwnik (bo jego ruch dzieje się w tym samym momencie, co unzoom, przez co trzeba się "zastanowić", by go zobaczyć),
- Poprosiłbym humanistę o przepisanie zasad "how to play" w języku dla nie-inżynierów :-).

Offline 3adam3

  • Użytkownik

# Luty 13, 2012, 12:36:30
Dziękuję za uwagi :) Co do pomysłu to nie ja wymyśliłem tą grę, powstała kilka lat temu ale nie wiem kto to wymyślił i kiedy.

- Brakuje troszkę jakiejś animacji, która pokazywałaby, gdzie gra przeciwnik (bo jego ruch dzieje się w tym samym momencie, co unzoom, przez co trzeba się "zastanowić", by go zobaczyć),
Tak tutaj masz całkowitą rację ..

Co do Ai to nie wątpię, że można ją poprawić

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 13, 2012, 12:51:25
Nie tyle potrzeba animacji, co jakieś zaznaczenie (podświetlenie/glow) miejsca, gdzie przeciwnik postawił.

Offline 3adam3

  • Użytkownik

# Kwiecień 07, 2012, 13:02:13
Nie tyle potrzeba animacji, co jakieś zaznaczenie (podświetlenie/glow) miejsca, gdzie przeciwnik postawił.

Dodane

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 30, 2013, 21:04:32
Hah: http://www.colorku.com/tictacku.html

Mensa Select 2009 :-)

Offline dynax

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2013, 12:00:41
Graliśmy w ten typ gry na lekcjach przez całe liceum. Opracowaliśmy kilka strategii z których żadnych już nie pamiętam. Kojarzę tylko, że bardzo łatwo można było przeciwnika zagonić do jednego kwadratu i nie wypuszczać przez kilka ruchów. On co prawda zdobywał 1 punkt w swoim kwadracie acz ty zawsze miałeś kontrolę we wszystkich pozostałych.