Autor Wątek: [Particle](Eksplozja) rozchodzenie się cząsteczek we wszystkie strony  (Przeczytany 726 razy)

Offline szmyrcyk

  • Użytkownik

# Luty 07, 2012, 18:29:42
Witam
O drogę pytam....

Problem jest następujący:

Chcę otrzymać dobrze wyglądającą eksplozje, z tej racji potrzebuje aby cząsteczki rozchodziły się we wszystkie strony tworząc jakby kule.

Jak liczę przemieszczenie cząstek?
Przypisuje im wartości początkowe przyspieszeń:
Crash1[i].velx= (rand()%10 - rand()%10)/2*SCALE;
        Crash1[i].vely= (rand()%10 - rand()%10)/2-4*SCALE;

Następnie w pętli dodaje przyspeiszenia do ich pozycji x i y.

Dodatkowo zmieniam ich polożenie  tak aby "drgaly" i na siebie nie nachodziły:
Crash1[i].x+=((rand()%2) - (rand()%2));
Crash1[i].y+=((rand()%2) - (rand()%2));


Kwadrat i kółko dorysowałem ja
Chciałbym zeby cząsteczki rozchodzac się nie tworzyły kwadratu lecz okrąg.
Efekt wyglada następująco:


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 07, 2012, 19:16:27
Usuń wszystkie przyspieszenia ze swojego posta i napisz tam "prędkość"*. Nie miałeś fizyki w gimnazjum/liceum? ;-)

na forum nie ma edycji, więc musisz to zrobić korektorem i długopisem na monitorze. nie ma rady!

A problem rozwiążesz losując im prędkość we współrzędnych radialnych... yy, kątowych... yy, polarnych? (kąt/prędkość) a nie kartezjańskich (x/y).

Offline szmyrcyk

  • Użytkownik

# Luty 07, 2012, 19:33:37
...współrzędnych biegunowych
W każdym bądź razie dzięki :-)
Niebawem zastosuję to w kodzie
A dla tych co uważają ,że kpie: Nie każdy musi mieć wszystko w jednym palcu, ważne jest aby prawdy dociec ;)