Autor Wątek: COS gra ala GTA  (Przeczytany 11521 razy)

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Grudzień 24, 2006, 13:55:57
czesc, mahho to że Tobie sie nie udalo nawet w grupie nie znaczy ze ktos w pojedynke nie da rady. Na niepowodzenie moze wplywac wiele czynnikow. 


Grunt to znalezc czas na kodzenie :/
Zycze powodzenia w projekcie:)

Pozdr. skalniak

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BoBo

  • Użytkownik
    • BoBo b|0d4553k

# Grudzień 24, 2006, 14:03:25
skalniak: skoro mahho już się wytłumaczył to chyba nie ma sensu pisać tego samego po raz drugi, bo zaraz tu się nerwowo zrobi ;)

Powodzenia, eMul.
pzdr.

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Grudzień 24, 2006, 14:15:51
a to sorka :) widocznie nie odczytalem tego w ten sposob :)
mahho: jak daleko udalo wam sie zabrnac ? Zaowocowalo screenami ?:)

Pozdr. skalniak


neo

  • Gość
# Grudzień 24, 2006, 17:10:24
a to sorka :) widocznie nie odczytalem tego w ten sposob :)
mahho: jak daleko udalo wam sie zabrnac ? Zaowocowalo screenami ?:)

Pozdr. skalniak


Spoko :P Screenami nie zaowocowalo, zatrzymalo sie na dokumentacji :) A wiadomo, kodzenie bez dokumentacji jest jak chodzenie po lodzie z opaska na oczach. Tylko nie wiadomo jaki gruby lod jest w niektorych miejscach :)

Offline d0ubl3_j

  • Użytkownik

# Grudzień 24, 2006, 18:36:52
a to sorka :) widocznie nie odczytalem tego w ten sposob :)
mahho: jak daleko udalo wam sie zabrnac ? Zaowocowalo screenami ?:)

Pozdr. skalniak


Spoko :P Screenami nie zaowocowalo, zatrzymalo sie na dokumentacji :) A wiadomo, kodzenie bez dokumentacji jest jak chodzenie po lodzie z opaska na oczach. Tylko nie wiadomo jaki gruby lod jest w niektorych miejscach :)

a jessica?;p

neo

  • Gość
# Grudzień 24, 2006, 21:49:29
a jessica?;p

Ja lepiej ocenzurowac i schowac do szafy :D

Offline Winmax

  • Użytkownik

# Grudzień 25, 2006, 10:21:55
eMul nie pierwszy ty na to wpadłeś, że można by zrobić podobną gre do gta i co wyszło z takim driverem itp. Najpierw to zrób szkielet gry, a nie wymyślasz szczegóły: granatniki itp. :)

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Grudzień 26, 2006, 12:42:28
eMul: Pierw przygotuj się do stworzenia gry: Przeanalizuj, jakie problemy przed tobą staną, rozpisz je albo zapamiętaj. Następnie spróbuj zmierzyć się z każdym z nich osobno, dla przykładu napewno bedziesz musiał zrobić poruszanie się po waypointach. Zamiast brać się za to w połowie pisania gry, napisz mały programik, który będzie zajmować się tylko tym. Tak samo z innymi rzeczami typu AI, zmiana ekwipunku itp.  Kiedy już stwierdzisz, że nic nie stoi ci na przeszkodzie, zaprojektuj silnik, czyli poukładaj wszystko tak, by ze sobą współpracowało.  Może się wydawać marnotrastwem czasu pisanie takich programików, lecz dzięki takiemu podejściu unikniesz zawiechy w połowie projektu, kiedy to będzie nk lini kodu a nie masz pojęcia jak zrobić to-i-to, lecz potem wpadasz na pomysł ale pół projektu pójdzie do kasacji...

Do tego dochodzi praca graficzna, czyli załtw sobie grafików. Scenariusz pisany przez jedną osobę to też raczej słaby będzie, więc znajdź scenarzystów - generatorów pomysłów. Wszystko sprawnie połączone w jedną całość da nam grę.

Offline pawelad

  • Użytkownik
    • strona domowa

# Grudzień 26, 2006, 13:09:18
Napaliłeś sie na robienie gier, ale nie masz pojęcia jakie to wyzwanie. Szybko ci to przejdzie, tym bardziej że c++ nie znasz, tak ci sie tylko wydaje.

Offline BoBo

  • Użytkownik
    • BoBo b|0d4553k

# Grudzień 26, 2006, 15:02:35
Jejku, i znowu się zacznie... Nie zniechęcajmy chłopaka, niech próbuje.

neo

  • Gość
# Grudzień 26, 2006, 15:19:58
No dokładnie tak, ja też niedawno zacząłem OpenGL, a c++ poznaje już 3 rok. 3D można uzyskać już takimi prostymi metodami, że się zastanawiam czy nie wrócić twórcząścią do nie zdartego 2D. A przecierz jak nie będzie chłopak czegoś wiedział, to bądźcie pewni, że na pewno zapyta na forum!!

Offline d0ubl3_j

  • Użytkownik

# Grudzień 26, 2006, 16:13:56
Scenariusz pisany przez jedną osobę to też raczej słaby będzie, więc znajdź scenarzystów - generatorów pomysłów. Wszystko sprawnie połączone w jedną całość da nam grę.
sie nie zgodze, twoja ocena jest subiektywna i nie podparta zadnymi argumentami, ktore stosowaly by sie dla calosci ogolu scenarzystow, sa lepsi i sa gorsi, jak wszedzie, fakt, wiecej scenarzystow moze owocowac ciekawszymi pomyslami (albo wiekszym balaganem), ale i tak tekst powinien przejsc przez pare ludzi, zeby naniesli oni poprawki, tak ta branza jest juz ulozona, ze scenariusz sie nie pisze, tylko poprawia ;)

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2006, 13:00:43

Cytuj
ale i tak tekst powinien przejsc przez pare ludzi, zeby naniesli oni poprawki, tak ta branza jest juz ulozona, ze scenariusz sie nie pisze, tylko poprawia ;)
Cytuj
sie nie zgodze, twoja ocena jest subiektywna i nie podparta zadnymi argumentami,
Sam sobie podparłeś argumentami...  Nawet najlepszy scenarzysta powinien dać swój tekst do innych w celu naniesienia poprawek/udoskonaleń, a pisany przez tylko jedną osobę będzie subiektywnie fajny i znajdzie niewielu odbiorców... Więcej osób - każdy doda coś od siebie - większe prawdobieństwo, że pomysł trafi w upodobania gracza.

Offline d0ubl3_j

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2006, 18:48:05
plz przeczytaj swoj cytat jeszcze raz, uznales, ze scenariusz pisany przez jedna osobe bedzie zawsze do d..., a tak nie zawsze bedzie, a osoby od poprawiania, to nie osoby, ktore dokladaja cos, tylko, ktore poprawiaja pewne kwestie, albu usuwaja zbedne sceny

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2006, 10:08:14
Cytuj
plz przeczytaj swoj cytat jeszcze raz,
Ok.
Cytuj
Scenariusz pisany przez jedną osobę to też raczej słaby będzie,

Więc gdzie tu jest to "zawsze"? Raczej != Zawsze
Cytuj
a osoby od poprawiania, to nie osoby, ktore dokladaja cos
Dobra dobra - mają prawo zmieniać scenariusz - mają. A jak mają to po częsci nad nim pracują, więc fabuła poprawiana przez kolegów nie jest w całości samodzielnie pisana. Pozatym, jak ktoś dobrze poprawia to przy okazji dodaje drobne sugestie...