Autor Wątek: Wielkość obiektów  (Przeczytany 1407 razy)

Offline Sannin

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2012, 15:36:50
Cześć,

mam duży problem z wstawianiem obiektów z 3ds max. Nie wiem jak dopasować ich wielkość, żeby np. w takiej sytuacji:
player.Node.Position = new Vector3(1, 0, 0);Przesunięcia playera nastąpiło o dajmy metr. Jak pogodzić jednostki wielkości w ogrze i programie graficznym?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2012, 16:13:02
W 3DS Max mozesz ustawic jednostki poprzez Customize->Units Setup i zaznacz 'Generics Units'.
Jesli ogre nie robi jakis machlojek podczas importu tych modeli to powinno byc juz ok.

Offline Sannin

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2012, 16:30:47
No tak, znam tą opcję tylko jak w maxie sprawdzić wielkość obiektu i jak to ma się w Ogrze?

Offline Hans

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2012, 16:53:52
masz helpera 'Tape' pokazującego odległość, albo prościej, wstaw boxa o wymiarach 1x1x1 i będziesz mieć porównanie

Offline voytech

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2012, 17:12:35
Tworzysz np. boxa o wymiarach 1x1x1, eksportujesz, otwierasz plik *.xml i sprawdzasz co on tam takiego dobrego natworzył. Zmieniasz ustawienia jednostek, eksportujesz i sprawdzasz czy miało to jakiś wpływ na wyeksportowany plik.

A do ogre to ma się nijak. Jak jest 1.0 to może to być metr, kilometr albo rok świetlny. To od Ciebie zależy jak to interpretować w swoim programie.

Offline Sannin

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2012, 23:12:38
dzięki za pomoc :)