Autor Wątek: GameDay EXPO 2012  (Przeczytany 11412 razy)

Offline deadeye

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 13, 2012, 19:33:53
http://www.tvs.pl/38994,gameday.html
Noxy daje radę, Byczy też :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

  • +3
# Maj 14, 2012, 12:34:20
@DeadEye: Hehe :D master chief xbox admin to the max ;)

Co do samej konfy:

+ xboxy z kinektem :D
+ po raz kolejny xboxy z kinektem
+ oddzial retro z doomem, Dukem i KONSOLA Z PONGIEM! :D (moja pierwsza konsola jaka mialem btw)
+ duza ilosc firm i bardzo dobre wyklady.

- kable ;/ a raczej ich totalny brak, wiem ze gadalismy na ten temat no offence ale taka hala i kable HDMI i DVI byc powinny, no chociaz po 1 (czekalem na kabel,koniec koncow po 20min zaczac prezentacje na laptopie kumpla)
- bede to powtarzac do zarzygania: WIFI dla osob ktore sa VIP musi i powinno dzialac zawsze nie wazne czy pada,wali gradem, pali sie itp. ( mialem swoj net bo zawsze zakladam od gornie ze nigdy nie dziala :3 )
- Na przyszlosc trzeba odzielic hale prezentacji od reszty expo, strzasznie to przeszkadzalo i bylo widac ze rozprasza.
- Czemu nie bylo oswietlenia?

A teraz troche od siebie z serii przygody kuby guzika:

Piatek byl luzny malo osob ogolnie zawsze tak jest bo ludzie siedza w pracy , szkole. W sobote sie zaczelo :) przyjechalo stanowisko MS'a i gracze sie zebrali bardzo duzo stanowisk z konsolami i PC takze kazdy mogl znalesc cos dla siebie mnie bardzo zainteresowal Kinect i szczeka mi opadla jak niesamowicie fanie to dziala. Ilosc osob na wykladach tez byla duza i stosunkowo porownywalna z zeszlym rokiem takze naprawde ipreza idzie w dobra strone.

Teraz moze o wykladach kotre mnie zaciekawily szczegolnie (nie chodzi o hejtowanie innych itp na te poprostu szczegolnie czekalem)

Daniel Biesiada (Microsoft) - Na wyklady Daniela polowalem od dawna bo jakos nie umialem zalapac sie na nic w warszawie jako osoba ktora planuje w przyszlosci ugrysc nieco WP7/8 bylem bardzo zadowolony z inforamcji udzielonych na temat platformy mozliowsci i stylu Metro.

Wojciech Pazdur & Artur Falkowski (The Farm 51) - Obu panow przedstawiac chyba nie musze :) kto raz ich sluchal przyjdzie i 2 raz i kolejny, sposob prowadzenia ich prezentacji jest zawsze mistrzowski, duzo czarnego humoru, nutka ironi i luzny styl powoduja ze czas spedzony na ich prezentacji nie jest stracony.

Michał Marcinkowski (Transhuman Design) - Michała tez chyba przedstawiac nie trzeba taka nasza mala legenda gamedevu (bo kto nie wie co to soldat niech plonie w czelusciach piekiel ) Wyklad moze dlatego mi sie spodobal bo nie byl wykladem i tu uwaga jedyny blok dyskusyjny na calym expo! Zreszta po Michale zawsze zostaje taki magiczny niedosyt.

Stanisław Just (11bit Studios) - Wyklady Staszka sa zawsze bardzo humorystyczne i warto na nie przyjsc, Stanisław ma zreszta ogoromne doswiadczenie w tego typu sprawach i bardzo zyciowo pokazuje jak to wyglada od srodka jezeli gdzies widzicie to nazwisko idzicie w ciemno nie pozalujecie. W tym roku swietna prezentacja z udzialem widowni cyrk jakiego malo :) uplakalem sie zwlaszcza przy roli biednego grafika ale life niezle oddany :)

Hubert Rutkowski (Reality Pump) - Pomimo nicku Koshmaaaru nie bylo choc zapowiadalo sie to co umnie czyli brak kabla, ale jak juz sie zaczelo to tylko na plus :) "Jak ktos nie ma dziewczyny i duzo wolnego czasu to sobie pisze silnik, tak jestem nerdem" i Jednoznaczne logi z konsoli tak ubarwily prezentacje ze oklaski sypaly sie na lewo i prawo, fajna i ciekawa prezentacja byle wiecej takich (jezeli by spojrzec to Koshmaaar mial chyba najliczniejsza widownie na EXPO)

Paweł Sasko (CDProject Red) - Taka wisienka na torcie mozna by rzec Pawła zawsze genialnie sie slucha i jego sposob mownienia jest jak jedwab dla ucha ( kto pamieta bobry z GAMEDAY 2011 lapka w gore :D ) zawsze potrafi w magiczny sposob ubarwnic nawet banalne sprawy a o takich zdarza mu sie mowic rzadko duzo bardzo waznej i niezwykle cennej wiedzy mozna u Pana Pawła uslyszec wiec  jak zwykle nie było rozczarowania.

Suma sumarum kolejny gameday za nami ja mam okropne zakwasy od kinecta duzo fajnej wiedzy wyniesionej z imprezy swoj pierwszy wystep i kolejne kontakty w  branzy. Koko koko euro spoko widzimy sie za rok :)
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2012, 12:38:24 wysłana przez .:NOXY:. »

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

  • +1
# Maj 14, 2012, 15:22:29
Też pozwolę sobie na kilka słów podsumowania z mojej perspektywy jako widza ;)

Przede wszystkim: Wielki szacun dla organizatorów oraz wszystkich prelegentów: Kawał świetnej roboty! jak stwierdził mój przedmówca, wszystko idzie w dobrą stronę. Była to moja pierwsza konferencja, w której brałem udział i jestem pełen uznania dla tych wszystkich ludzi, którzy poświęcają swój czas i siły by podzielić się z resztą community swoją wiedzą i doświadczeniem. Super sprawa, widzimy się za rok ;)

Rzecz, która pewnie nie jest charakterystyczna tylko dla GameDaya, ale na mnie zrobiła bardzo pozytywne wrażenie: Do każdego prelegenta po prezentacji było można sobie spokojnie podejść i pogadać, na tematy związane z jego wystąpieniem, czy też zgoła inne. Buduje to naprawdę fajną atmosferę... a i co ja będę gadać, wiecie, jak to działa ;]

Co się tyczy samych prelekcji, w zasadzie zgadzam się z Noxym, od siebie dodałbym jeszcze:

Krzysiek Gonciarz - Pogadanka na temat odbioru i realizacji zwiastunów do gier była o tyle fajna, że przeprowadzona sprawnie i w fajnej atmosferze, a faktycznie temat ten chyba nie jest poruszany zbyt często, przez co zrobienie dobrego zwiastuna nie jest sprawą oczywistą. Do tego było to, czego mi osobiście brakowało podczas niektórych innych prelekcji - konkrety ;) W postaci zarówno przykładów, jak ich analizy oraz konkretnych rozwiązań, jakie można stosować.

Michał Radziszewski (Drago Entertainment) - Jedna z bardziej technicznych prezentacji (czego też nie było zbyt dużo) i choć wykorzystanie w OpenGL'u shaderów geometrii, teselacji czy atomic counterów to nie jest odkrywanie Ameryki, to można sobie było fajnie uporządkować i uzupełnić wiedzę. Czuć było, że człowiek wie, o czym mówi ;)

I teraz klops, bo nie zapamiętałem, który z panów z Black Eye w końcu opowiadał o ich produkcji. Tak czy inaczej przyznać trzeba, że wykład zapełnił całą małą salę konferencyjną i sprowokował mnóstwo pytań na końcu. Wystąpienie było przede wszystkim bardzo inspirujące - kto z nas na samym początku nie chciał zrobić gry MMO? ;) A tymczasem okazuję się, że się da. Wymaga to wiele samozaparcia i czasu od całego zespołu, ale da się po godzinach robić coś dużego. I choć chłopakom do końca jeszcze daleko, dotychczasowe efekty pozwalają wierzyć, że projekt ten zostanie doprowadzony do końca.

No i właśnie, wiecie co jeszcze poza pogłębianiem wiedzy i poznawaniem nowych ludzi jest świetne w takiej konferencji? Motywacja i zapał do dalszej zabawy w gamedevie jaka mi po GameDayu pozostała :)

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Maj 14, 2012, 15:51:08
A no i moze jeszcze prywatne podziekowania dla Dziewczyn z Artifex Mundi za wspaniala mozliwosc popatrzenia jak to sie kobiety gibaja przy xboxie :) zwlaszcza tej bardziej walecznej co ja wogole kinect lapac nie chcial :)

No i Byczy Kawal swietnej roboty jak zwykle co roku swietna zabawa przez cale 3dni :) swoja droga ma ktos namiary na tego klienta?:

Offline KeeL

  • Użytkownik

# Maj 14, 2012, 19:04:42
No i Byczy Kawal swietnej roboty jak zwykle co roku swietna zabawa przez cale 3dni :) swoja droga ma ktos namiary na tego klienta?:

Hmm, spróbuj zapytać kogoś z iMad, wiem że zamienili z nim kilka zdań. Co do tego pana to wielki szacun, w jakieś 20-30min wykonał ten szkic, twierdząc że to jakieś bazgranie.

Co do GameDay, to było bardzo fajnie, chodź miałem wrażenie, że było mniej osób. Może to przez to, że wszyscy byli porozrzucani po całej hali.
Z tym odseparowaniem wykładów od widowiska to racja ;), były momenty, gdy widownia się spoglądała za siebie, a nie na prelegenta.

Do nastepnego Dnia Gier !

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Maj 15, 2012, 00:30:46
Bardzo się cieszę że event generalnie się podobał :)

@noxy - problem z podłączeniem hdmi nie jest trywialny. Kable VGA i DVI były i można nimi było podłączyć lapki bez problemu (nawet jabłkowe używająć przejściówek).  Problemem były tylko urządzenia które nadają tylko cyfrowo, bo hdmi nie daje rady na odległościach które były potrzebne żeby podłączyć stand prelegenta z projektorem. Główna hala miała 500 miejsc, w efekcie czego projektor musiał być tak ustawiony że kabel do niego miał ponad 100 metrów - nie ma kabli hdmi które przesyłają na taką odległość. Z tego wzlędu DVI obsługuje analog i cyfrówkę, i na takim dystansie korzysta z analoga (taaak, też niedawno się dowiedziałem o tym, że DVI to nie tylko cyfrowe złącze). Problemem były tylko urządzenia które nadają wyłącznie na hdmi, typu iphone czy tablety, bo hdmi obsługuje tylko cyfrowe połączenie i są problemy z kablami powyżej 10 metrów. Przejściówka HDMI > DVI nic nie daje, bo takie przejściówki przesyłają tylko cyfrową częścią DVI, która pada przy tak dużych długosciach kabla. "Prawdziwe" złącza DVI nadają w wiekszości przypadków analog i cyfrę, i takie działały u nas bez problemu. Ostatecznie problem udało się rozwiązać przez położenie Apple TV bezpośrednio na projektorze, połączeniu ich hdmi, i streamingowi obrazu przez wifi z iphone/ipada do ATV - działało to nieźle, ale niestety było już po twoim wykładzie.

Właściwie jedyne uniwersalne wyjście jakie widzę na przyszłość to kupno urządzeń które elektronicznie przerabiają HDMI na VGA i ślą dalej już analogowo (co też nie jest proste, bo np PS3 wymaga HDCP, a takie urządzenia które konwenterują sygnał na analog nie są akceptowane przez konsorcjum HDCP). Niemniej na przyszłą edycje na pewno to jakoś rozwiążemy i będziemy gotowi na najazd prezentacji bezpośrednio z telefonów i tabletów, bo tych w tegorocznej edycji było już sporo.


A co do wifi - jeśli na hali jest jednocześnie 400 osób, a połowa z nich ma włączone wifi w telefonach, to nawet jeśli nie są podłączone do sieci, to bardzo "zanieczyszczają" pasmo i zrobienie dobrego wifi jest fizycznie niemożliwe. Na największych eventach na świecie nie ma tutaj lepiej ;) Wszyscy korzystają z 3g, bo ono znacznie lepiej się upycha na paśmie przy wielu userach jednocześnie. Pomimo tego przez większośc czasu wifi na salach konferencyjnych chodziło znośnie i dało się przeglądać internet.

A co do oświetlenia - o co ci chodzi? Oświetlenie głównej sceny było włączone podczas otwarcia konferencji czy konkursu cosplay, a poza tym wyłączone aby obraz z projektora był lepiej widoczny.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2012, 00:55:40 wysłana przez deadeye »

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Maj 15, 2012, 10:13:18
No wlasnie na Hali glownej bylo ciemno jak w d**ie :) i nie bylo widac kto wogole do nas mowi imo. Ten diodowy oczoj**y wyswietlacz tylko pogarszal sprawe. Suma sumarum pogooglowalem sa przejsciowki iPhone -> VGA kupie nastepnym razem wszstko na VGA zeby nie bylo fuckupu co no wlasnie nie zmienia faktu ze Apple TV by sie przydal ;)

Co do neta:

Zrobcie 2 Pasma: pospulstwo/prelengenci bo jak trzeba na szybko neta to jest dramat ja to mialem taki Murphy's law ze sie chcialo pociac :D

Moze narzekam mam takie swoje marudzenia ;)

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Maj 15, 2012, 10:33:02
True story bro :-)

Offline kombain

  • Użytkownik

# Luty 10, 2013, 22:31:50
Odgrzebuję temat, bo chciałbym zapytać, czy ktoś wie coś na temat Gameday 2013?

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Luty 11, 2013, 16:43:43
Dziś gadałem o tym z Byczym, ma być :)

Offline KeeL

  • Użytkownik

# Luty 11, 2013, 16:59:11
Dziś gadałem o tym z Byczym, ma być :)
To kiedy będzie więcej informacji :)?


Offline Nest

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2013, 16:02:32
odgrzeje kotleta :D

ivent ma być w Katowicach w listopadzie, więcej info na razie chyba nie ma bo Maciej jeszcze wszystko stara się załatwić, jedno jest pewnie, ivent na pewno będzie i ja też tam będę :). Byczy sam wam więcej powie jak wszystko pozałatwia

Offline Byczy

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 28, 2013, 01:18:59
Hej, chciałem tylko powiedzieć, że działam i staram się zrobić event na pro i europejskim poziomie. Jak wiecie, żeby tak było musi zostać spełniony szereg wymagań, w tym finansowanie i odpowiednia infrastruktura. Takie sprawy niestety wymagają pewnej, słowo klucz, porcji czasu. Stay tuned and keep fingers crossed. Cheers!