Autor Wątek: Ładowanie modeli w runtime  (Przeczytany 882 razy)

Offline Kuba!

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2012, 20:33:54
Witam!


Otóż jak w temacie chcę wczytać modele w runtimie. Dlaczego? Ponieważ zakładam, że gierkę będę rozwijał, a nie zawsze niesie to za sobą zmiany w kodzie. Chcę dać możliwość userowi wybrania innego modelu niż jest w assetsach. (mam nadzieję że w miarę jasno ideę przedstawiłem)

Natknąłem się na ciekawą funkcję Resources.LoadAssetAtPath lecz działa ona w edytorze.

Napisałem też coś takiego:
var pretest : GameObject;

function Start(){
pretest = Instantiate(Resources.Load("silos"));
}

Tyle że wcześniej (przed kompilacją) trzeba dodać silos do Assetsów.

Moje pytania:
1) Idzie coś takiego zrobić?
2) Jeśli tak to w jaki sposób? (co doczytać, linki, kod - wszystko mile widziane)


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline sztacheta28

  • Użytkownik
    • Wsparcie dla Unity 3d po polsku

# Styczeń 26, 2012, 22:12:03
Nie chciało mi się wnikać bardzo w treść tych artykułów jak to działa, ale sądzę że trochę Ci pomogą:
http://www.everyday3d.com/blog/index.php/2010/05/24/loading-3d-models-runtime-unity3d/
http://unity3d.com/support/documentation/ScriptReference/AssetBundle.html

Ten drugi przykład wymaga chyba wrzuceniu modelu do Asset Bundle i załadowania w takiej formie, a pierwszy z tego co zrozumiałem ładuje pliki o rozszerzeniu obj.