Autor Wątek: Prosta biblioteka do czytania archiwów.  (Przeczytany 1662 razy)

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Styczeń 16, 2012, 22:14:34
Tam jest zawsze tylko jeden plik.
Jeśli kompresujemy  ala.exe, powstaje ala.exe.bz2.
I tu można rozkompresować go spowrotem do ala.exe.
Nie można ala.exe, ola.exe do cos.bz2, należy stworzyć dwa.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Rolek

  • Użytkownik

# Styczeń 16, 2012, 22:24:50
O, mam ważne pytanie. Czy bzip posiada funkcję do wyszukiwania pliku w archiwum?
Interesuje mnie tylko przeglądanie archiwum i wrzucanie plików do pamięci, kompresji nie potrzebuję.
Tyle, że akurat bzip2 służy wyłącznie do kompresji, nie archiwizacji.
Jeśli chcesz tylko archiwizację poczytaj ten artukuł.

Offline voytech

  • Użytkownik

# Styczeń 16, 2012, 22:35:51
Z bibliotek do kompresji i dekompresji można jeszcze spróbować tego: http://www.7-zip.org/sdk.html

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Styczeń 16, 2012, 22:39:07
Hello World nie bedzie wykorzystywany w późniejszych programach.
Rozumiem że chcesz aby kolega się nauczył, lecz on chce mieć gotowe profesjonalne rozwiązanie.
Aha, tylko że hello world zawiera główne rzeczy programu, czyli użycie printfa do wypisywania informacji chociażby debugowych oraz definicję maina. Potrafisz bez tego pisać program?
A kolega dostał gotowe rozwiązania, ale gdyby nie chciał, albo chciał się nauczyć to zaproponowałem prosty sposób i naukę. Nie wiem o co wam biega.
Widać, że nigdy nie napisałeś żadnego oprogramowania, którego używał ktokolwiek poza autorem oraz potencjalnie kilkoma osobami. Po to są biblioteki, żeby nie klepać tego samego 1000 razy.
Nie wiem po czym to wnioskujesz? Proponuję parę bibliotek, a gdyby nie chciał to prosty sposób na naukę i rozwiązanie problemu. Ci twórcy bibliotek to też pewnie korzystają z gotowców, prawda?
Sami piszecie gry używając w pełni gotowych silników i robiąc jedynie mapy do nich?

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 16, 2012, 22:54:38
Sami piszecie gry używając w pełni gotowych silników i robiąc jedynie mapy do nich?
Na tej zasadzie mozna spytać lekarzy dlaczego jeszcze w ogóle operują pacjentów skalpelem zamiast odpowiednich farmaceutyków i zabiegów nieinwazyjnych. Otóż dlatego, że na obecnym poziomie wiedzy nie da się inaczej. Sytuacja, kiedy do stworzenia gry zgodnej z założeniami niepotrzebna byłaby ani jedna linia kodu, to IMO najzdrowsza i najlepsza sytuacja możliwa, z tym że jeszcze nieosiągalna. Pisanie kodu gry to nieprzyjemna konieczność, przez co powstaje coraz więcej silników opierających się coraz bardziej bardziej na edytorach WYSIWYG. Popularność Unity czy UDK nie bierze się z nikąd.

Chyba, że ktoś woli nie tyle kończyć gry, co je pisać. To nie jest nic złego, to tez rozwijające i pasjonujące zajęcie. :)

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Styczeń 17, 2012, 00:07:19
Masz rację, co nie zmienia faktu, że kolega chciał prostą bibliotekę umożliwiającą mu przechowywanie danych. Mówił również, że te które używa są albo źle napisane, albo zbyt bogate. Dlatego zgodnie z twoim założeniem, musi napisać własną, zgodną z jego prostymi założeniami.
Kwestia kontekstu, w kontekście OPa to jednak napisanie prostej biblioteki do resource fileów to raczej dobra nauka, więc nie wiem czemu tak go chcecie zniechęcić do tego.
I pisać gry też warto, nawet jak jej się nie skończy, to można poznać główny schemat gry i go udoskonalić. Jak już będzie w miarę doskonały to wtedy zrobić na nim grę. Tak jak na warsztacie powstaje masa silników, których "pisanie jest nieprzyjemną koniecznością", a jednak powstają ;)
PS: na clicki narzekacie, a one są najbardziej wysiwig :)

Offline gawron89

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2012, 00:56:53
jeśli ta biblioteka ma służyć tylko do gier, to myślę ze łatwiejszej od tej nie znajdziesz http://icculus.org/physfs/, ja tego używam i jestem zadowolony