Autor Wątek: [Irrlicht]Pliki .pk3 (Quake3Map) a .irr  (Przeczytany 2711 razy)

Offline mar3

  • Użytkownik

# Styczeń 08, 2012, 16:00:04
Właśnie zacząłem się uczyć Irrlicht z kursu: http://www.piotrsog.com.pl/irrlicht/tutorial.htm (przetłumaczony tutorial z oficjalnej strony). Stanąłem na 2 lekcji: Quake3Map: http://www.piotrsog.com.pl/irrlicht/example002.htm. Mam pytanie jak stworzyć własny plik .pk3? Próbowałem w irrEdit, ale nie mogę tam znaleźć opcji zapisu do tego typu pliku. Zauważyłem zapis do pliku .irr w menu:
"File->Export->Export current scene as Irrlicht scene (.irr)...". Czym różnią się te pliki?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline dynax

  • Użytkownik

# Styczeń 08, 2012, 16:20:11
.pk3 to zwykły .zip tylko ze zmienioną nazwą.

http://www.lucasfiles.com/index.php?s=&action=file&id=289
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2012, 16:22:13 wysłana przez dynax »

Offline mar3

  • Użytkownik

# Styczeń 08, 2012, 16:48:55
Ale czym się różni .pk3 od .irr?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Styczeń 08, 2012, 17:30:33
Mniej więcej tym, czym jpg od png, albo Debian od Fedory.

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Styczeń 09, 2012, 00:47:29
irr to format stworzony na potrzeby Irrlichta. Nie wiem jak on wygląda od środka. W każdym razie taki pk3 zawiera w sobie plik bsp z dodatkowymi mediami (tekstury, screenshot itp.).

Jeżeli chcesz skubnąć level w bsp pod irrlichta to pobaw się QRadiantem. Do tworzenia mapek w irr służy irrEdit. Jak swego czasu bawiłem się Irrlichtem to w levelu używałem dwóch formatów jednocześnie. Bsp służył do geometrii poziomu, natomiast irr jako animowane niebo i efekty cząsteczkowe (wyglądały lepiej niż zwykłe animowane tekstury z bsp) :] Dzisiaj może użyłbym już tylko irra, ale wtedy jeszcze nie działały kolizje dla tego formatu.

Pzdr!