Autor Wątek: Animacja samochodu widzianego z góry  (Przeczytany 1151 razy)

Offline maks1026

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2011, 21:39:22
Witam wszystkich.
Jeśli uznacie to pytanie za głupie to bardzo przepraszam, jestem początkujący jeśli chodzi o grafikę i dlatego wolę się upewnić niż niepotrzebnie napracować :)
Piszę grę rajdową 2D z widokiem z lotu ptaka i potrzebuję animację mojego wozu :) Można to zrobić tak, że obracam klatkę samochodu ręcznie i sklejam to w jedną całość. Problem w tym, że "silnik fizyczny" (ależ to dumnie brzmi :) gierki potrzebuje klatkę obrotu auta co 1 stopień, czyli musiałbym ręcznie obrócić 359 klatek - a to tylko jedno auto, gdzie reszta :)
Stąd moje pytanie, czy istnieje na to jakiś inny sposób? Jakiś program który wygenerowałby to automatycznie?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc bądź jakiekolwiek wskazówki.
Pozdrawiam!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Furry

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Grudzień 21, 2011, 21:54:38
a jakiej biblioteki używasz do renderowania? Bo może wcale 360 klatek nie potrzebujesz

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Grudzień 21, 2011, 23:41:12
Skoro to 2D to twoje autko prawdopodobnie jest rysowane na "quadzie" wiec wszystko co musisz zrobic jezeli to OpenGL w wersji 2.0 (analogicznie 1.1 ES ) to glRotatef(kat,0,0,1);